• 8.227.888 stemmen

Death Race 4: Beyond Anarchy (2018)

Actie | 111 minuten

Genre: Actie

Alternatieve titel: Death Race: Beyond Anarchy

Geregisseerd door: Don Michael Paul

Met onder meer: Zach McGowan, Danny Glover en Danny Trejo

Over Death Race 4: Beyond Anarchy

Na een mislukte aanslag op de legendarische racer Frankenstein, infiltreert de Black Ops-specialist Connor Gibson in een maximum beveiligde gevangenis met het doel deel te nemen aan het Death Race-spel om Frankenstein te pakken. Hiervoor schakelt Connor de hulp in van Baltimore Bob en Lists. In een brute wereld zonder regels en angst moet Connor zien te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

• 1965 stemmen

xaid schreef:

Verkeerde titel het moet zijn:

The Predator: Death Race 4

Waar haal jij deze informatie vandaan?

avatar van lucdec

lucdec

Met Trejo,...dat wordt weer niks

avatar van schumacher

schumacher

Leuke film zoals altijd.

1ste blijft wel de beste.

Puur vermaak zoals altijd.

Is mijn genre wel zo'n films.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke actiefilm. Niet het niveau van deel 1 maar zeker een stuk beter dan 2 en 3. Het verhaal stelt bar weinig voor, maar dat is ook bijzaak. Hoofdzaak is de actie en die is er genoeg. Niet alleen maar racen. Er is ook genoeg knokwerk. Overigens niet voor tere zieltjes want het geweld is erg grof. De race zelf komt wat minder uit de verf maar blijft vermakelijk. Visueel ziet de film er goed uit en de hele sfeer is goed in elkaar gezet. Het acteerwerk kan beter. 3.0/3.5

avatar van krosnicky

krosnicky

Dus zo moet je ze bekijken

1 Death Race 2

2 Death Race : Inferno

3 Death Race

4 Death Race : Beyond Anarchy

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt. Prima vermaak.

avatar van krosnicky

krosnicky

Vermakelijke film het is een soort crossover geworden tussen Death Race , Mad Max : Fury Road en Escape From New York maar wel leuk en het is ook de meest logische stap voor een vervolg film ook de De Death Race film met de meeste blote tieten waar dat in vorige films nog filmisch werd verstopt is het hier nogal open en bloot verder is het leuk dat Frankenstein de slechterik in de film is een beetje de Immortan Joe Van de film zijn masker trok wel op niks in vergelijking met de vorige 3 films maar swat ook de iconische Mustang van Frankenstein is niet langer aanwezig jammer genoeg ook wel leuk dat Danny Trejo en Frederick Koehler terug zijn als Goldberg en Lists verder doet Mcgowan het goed als de nieuwe hoofdrol speler maar het ist toch zeker geen Statham of Goss verder is Glover ook een Leuke toevoeging .

Leuke film maar de 1ste 3 blijven toch de beste op naar deel 5 die er waarschijnlijk ook nog zal komen

avatar van Noodless

Noodless

Duidelijk minder dan zijn voorgangers, maar wel nog vermakelijk.

De film kijkt vlot weg en er valt genoeg te beleven. De nadruk ligt meer grof geweld dan op de autorace.

Visueel ziet het er allemaal fraai uit. 6/10

avatar van umbra

umbra

Degelijk SF actiefilmke die lekker wegkijkt, kan me niet exact herinneren welke van de voorgaande Death Races ik heb gezien, denk den 1ste, dus kan niet echt vergelijken. Begin en dan de race op zich was tbeste, tussendoor toch met momenten wat minder.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Heerlijke film weer. Ik kan deze serie erg waarderen volop actie.

avatar van Black Eagle

Black Eagle

Minste deel in de reeks.

De Death Race franchise is voor mij als autoliefhebber meer dan prima reeks. Al steekt het eerste deel met Statham er natuurlijk ver boven uit. Maar ook de prequels van Roel Reiné zijn prima zolang je geen al te hoge verwachtingen hebt.

Deze Beyond Anarchy is een direct vervolg op deel 1, al is het resultaat toch wat teleurstellend. Nadat in Death Race de gevangenis vernietigd is, is nu besloten om een infiltreren verhaal in te stoppen om Frankenstein definitief uit te schakelen. Daar is op zich niets mis mee maar over het geheel is het een vreemde eend in de bijt in vergelijking met de andere films (het lijkt bij vlagen meer op een Mad Max film), omdat de races wat meer op het tweede plan komen. Er zijn in de hele film slechts 2 races. In de opening scene (die nogal chaotisch is) en tegen het einde. Sowieso moet je ook geen goed verhaal verwachten. Die rammelt en zit vol gaten. Als bijvoorbeeld ontdekt word dat Connor een spion is word daar verder niks mee gedaan. Waarom ze Frankenstein een Darth Vader stem geven vond ik een beetje vreemd, maar wel gaaf.

Desondanks is het ook geen troep van de bovenste plank. Beyond Anarchy is zeer grof met brute kills, blood, gore en zelfs een seks scene. Het liefdes plotje, dat weliswaar niet veel voorstelt, is zowaar niet vervelend en op het einde een aardige twist. Verder een goed tempo, prima muziek en een aantal spannende momenten. Het is wel jammer dat het soms goedkoop oogt, vooral de voertuigen, maar Don Michael Paul weet er toch een prima geheel van te maken (op het begin na dan). Je moet uiteraard geen Fast en Furieus taferelen verwachten. Al is dit, zoals ik hierboven al zei, de minste.