Death Race (2008)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction
98 minuten / 111 minuten (unrated versie)

geregisseerd door Paul W.S. Anderson
met Jason Statham, Tyrese Gibson en Joan Allen

In de nabije toekomst hebben een gevangenisdirecteur en haar bewakers een gruwelijk spel verzonnen. De gevangenen moeten meedoen met een op televisie uitgezonden race-wedstrijd die voor velen dodelijk afloopt. Ex-coureur Jensen Ames wordt onterecht opgepakt en krijgt de keuze om mee te doen aan de race, met het masker van de populaire raceheld Frankenstein, of weg te rotten in een cel.

avatar van JanLo
Balotelli schreef:
Wat een zwaar ongeloofwaardige en neppe actiefilm zeg.

Dit is de reden waarom overal ter wereld het aantal bioscoopbezoekers teruglopen en videotheken failliet gaan. Niemand heeft zin om zijn zuurverdiende centen uit te geven aan dit soort troep. Daarom wordt er zoveel gedownload en doe ik zelf ook lekker mee.

Het wordt tijd dat regisseurs en producenten hun publiek serieus nemen en niet behandelen als geestelijk gehandicapten.
Ik geloof het verhaal ook niet, en dat heb ik nou zo vaak bij films. Misschien moeten we de videotheek ook maar eens links laten liggen!

avatar van GeertVG
Puur entertainment en genieten als je van actie houd. Super overdreven natuurlijk, sommige mensen klagen steeds over overdreven actie en special effects. Ik vraag me af waarom ze dan naar een actiefilm gaan kijken. Dat weet je toch op voorhand met commerciële films .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
In een wereld enkele jaren voor Mad Max met het testosteron van Fast & Furious. Maar alles in een no nonsens film waarin al snel to the point gekomen wordt. Alle clichés op een hoopje en vooral snelle auto's en de nodige actie. Ideaal voor dit genre dus en entertainment van begin tot einde. Regisseur Paul W.S. Anderson gaat verder op het elan van z'n vorige films Resident Evil en Alien vs Predator. Een film wel met weinig ambitie, hierna ging het snel bergaf met de franchise en je merkt ook dat het niet meer is dan dit.

Tarkus schreef:
Voor mij is dit een pracht van een film.
Lekker spannend en boordevol actie. En een film voor een raceliefhebber is dit zeker, al moet je hier, op zijn zachts gezegd, de sportiviteit met een korrel zout nemen.
Wat de acteerprestaties betreft kan ik niets anders dan lovend zijn, vooral Joan Allen heeft me aangenaam verrast in een rol die we niet zo van haar zijn gewend.
IK heb aan deze prent enorm veel plezier beleefd en hij had gerust nog een uur langer mogen duren.
Topper !!!

Wederom bekeken, en het is en blijft een prachtfilm voor de liefhebbers van racen, actie en Jason Statham!!
Verveelt geen seconde !!!