• 11.235 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jason Statham, Saffron Burrows en Stephen Campbell Moore

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 25 september 2008

Plot The Bank Job

"The true story of a heist gone wrong... in all the right ways."

In september 1971 groef een bende dieven een tunnel onder de Baker Street bank in Londen en ging er vandoor met drie miljoen pond aan juwelen en cash. Niemand werd ooit gearresteerd en de buit nooit teruggevonden. De hele zaak werd door de overheid in de doofpot gestopt en nu pas onthuld: een verhaal waarin blijkt dat de dieven niet de enige criminelen zijn en waar moord, een seksschandaal en de Koninklijke familie deel van uitmaakten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Boneka schreef:

Dat vond ik bij deze dus niet. Vanuit dit genre gezien is het gewoon een prima film. Geen moment verveeld.

Dat gun ik je van harte.

avatar van Boneka

Boneka

Foutje bedankt mijn recensie hoort bij the Italian Job pfffffff

avatar van Hans Gruber

Hans Gruber

Top film met een top cast. Plot is geweldig met aardig wat twists. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal maakt de film nog geloofwaardiger. Statham speelt goed maar Burrows steelt voor mij de show. Mysterieus met klasse en ook nog eens een mooie verschijning. Voor mij 4**** waard.

avatar van mrkos

mrkos

The Bank Job

Fijne Britse bankroof film. Tempo zat er vanaf het begin goed in, al voelde het begin wat rommelig aan. Dat het een waargebeurd verhaal is maakt de film toch altijd wat interessanter. Statham is gemaakt voor zulke films en de rest vertolkten hun rollen ook prima.

3,5 sterren.

avatar van Shadowed

Shadowed

De variatie binnen de carrière van regisseur Roger Donaldson kan hem niet ontnomen worden, want hij heeft zowat binnen elk (sub)genre een film geregisseerd. Dat niet elk van die resultaten daarbinnen goed uitpakt is natuurlijk logisch te noemen, maar in het geval van The Bank Job straalt de professionaliteit van het eindresultaat af. Met name de spanning wordt door Donaldson erg knap en overtuigend vastgehouden en heeft daarnaast ook slim voor Jason Statham als hoofdpersonage gekozen. De uiteindelijke bankoverval kijkt goed weg en het voortdurende gedraai met het verhaal zorgt voor enige verrassing, al is het wel duidelijk dat het na enige tijd te lang doorgaat. Ondanks dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal mist The Bank Job een scene die er absoluut uitspringt en maken de bijpersonages bij lange na niet zoveel indruk als Statham zelf. Binnen het subgenre dat zich centreert rondom bankovervallen is deze film absoluut één van de betere, maar een absolute topper zie ik er persoonlijk niet in.