Death Race 2 (2010)

Zuid-Afrika / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Roel Reiné
met Luke Goss, Ving Rhames en Danny Trejo

In de nabije toekomst verkeren de Verenigde Staten in een economische crisis en heerst er groeiend geweld. In een poging om de criminaliteit de kop in te drukken, worden privé-gevangenissen geopend. Maar in plaats van het probleem op te lossen, komen er meer bendes en moordenaars bij. Bij zijn aankomst in de Terminal Island gevangenis, trekt veroordeeld moordenaar Carl Lucas de aandacht van September Jones, een ambitieuze televisiepersoonlijkheid. Zij leidt en presenteert het reality programma Death Match, waarin gevaarlijke gevangenen het met allerlei wapens tegen elkaar opnemen. De dalende kijkcijfers zorgen voor een wijziging van het concept. Death Race, een extreme variant met omgebouwde wagens, is geboren. De prijs is vrijheid, maar lukt het iemand om daarvan te genieten?

avatar van jOERI
Toch leuk die knipoog naar Death Race 2000 uit 1975. Dat is de film die Markus aan het kijken was in het begin van de film.

avatar van Willy Wartaal
Jesus wat een troep! De W.S. Anderson film is een meesterwerk vergeleken bij deze en Anderson is een genie vergeleken met Droef Reine. Weet niet waar ik moet beginnen zoveel slechts heb ik voorbij zien komen. Het meest verschrikkelijke is dat aan het begin bij de getaway op de achtergrond een halve filmcrew (die waarschijnlijk een extra shot hadden gemaakt van de crash) gewoon in het shot staan, te droef gewoon, had er toen al geen zin meer in.

Ok dan gaan we naar punt twee, het eerste uur van de film bevat geen death races.
Punt drie, wanneer de races beginnen wil je eigenlijk degene uit de 2008 versie nog een keer zien. Die zijn zo ontzettend veel beter, echt zo veel beter, echt geloof me 10.000x beter.
Punt vier, beter goed gejat dan slecht gedaan gaat hier niet op want Roel probeert hier vanalles uit het eerste deel te jatten maar weet het toch te ver!#@$%. (hij gebruikt nagenoeg dezelfde tekst aan het begin van de film, alsof we al vergeten waren hoe het er in deel 1 aan toe ging )
5. Muziekkeuze is verschrikkelijk.
6. Roel verpest (zie ook Leno hierboven) samen met de editor elke actiescene in de film.
7. Alle auto's ontploffen zonder reden.
8. Luke Goss is een man zonder charisma, Jason Statham is een god vergeleken bij deze zoutzak.
9. Alles.
10. En nog zo veel meer.

1* Voor de mooie en sexy Lauren Cohan

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De prequel van Death Race uit 2008 laat de oorsprong zien van Death Race en z'n hoofdrolspeler Frankenstein. De film komt nogal teleurstellend op gang. Geen Jason Stathom of Tyrese Gibson en de compensatie is niet echt sterk. Sean Bean is nogal flauw en ook Ving Rhames is nog erger. DeObia Oparei valt nog mee, maar is geen Gibson. Wel leuk is dat Lists er al bij is en ook Danny Trejo doet het goed. Hoofdrolspeler Luke Goss moet nog op gang komen. Hij kan Stathom niet doen vergeten helaas.

Na dik 45 minuten komt het dan toch nog op los. Door het opzetten van het nieuwe spel Death Race en de jacht op Lucas, wordt het zelfs interessanter dan zijn voorganger. Er is evengoed voldoende actie, auto's en bloed om te boeien. Het valt op dat producer Anderson de touwtjes in handen blijft houden.

Ik kijk uit naar het derde deel, dat dus eigenlijk de link tussen deze film en die uit 2008 moet worden. Misschien moet ik het origineel uit 1975 met Sylvester Stallone en David Carradine maar eens opzoeken.

avatar van TomBooo
Hadden ze het maar bij de eerste gelaten. Als dit voorgaande geschiedenis daarvan was had hij 4 races moeten winnen en dit kan nog worden afgemaakt in de derde film, waardoor ik niet stem maar voor nu een 2. P.S. Jammer van de andere personages dan.

avatar van mikey
Vind je Death race 2000 gedateerd?? dan moet je dit eens opzetten. Helaas geen vervolg op de eerste film maar prequel van de prequel. Toen ik de eerste belabberde shots zag wist ik dat het Roel was. Want ik herkende de stijl uit wat trailers van andere films die ik probeer te vermijden als de pest! Onsamenhangende slomo shots altijd met een bewegend inkomende camera geschoten. Soort van reclame stijltje uit Airline commercials. Her en der wat explosies op de achtergrond als een volleerde epigoon van idioot MBay. Alleen heeft die een budget van miljoenen en Roel moet het doen met Roger Corman, en dat is te zien.

avatar van Freespirit2
Jammer dat er zo gekloot wordt met de delen.
Verwacht toch meer een vervolg op 1 maar helaas....we gingen (weer eens) terug in de tijd.
Dat schijnt tegenwoordig helemaal 'hip' te zijn