Undisputed III: Redemption (2010)

Alternatieve titel: Undisputed 3

Actie

geregisseerd door Isaac Florentine
met Scott Adkins, Mykel Shannon Jenkins en Mark Ivanir

Uri Boyka is een Oost-Europese gevangenisvechter. Hij is op zoek naar een mogelijkheid om zich de gevangenis uit te vechten, maar om dat te bereiken zal hij de beste kooivechters in de wereld moeten verslaan.

avatar van Phantasm
Toffe film met prima gevechten, goed verhaal.

avatar van svenmen1988
Damn. Dit soort films ga ik echt volledig in op.

avatar van Argyle
Top film! Goed acteer werk. leuke muziek. Leuke taal. Super vechtscenes.

5.0

Na eerst het tweede deel uit de reeks "Undisputed" te hebben gezien, was het nu de beurt aan dit derde deel. Dit derde deel is me overigens best goed bevallen, want zowel het verhaal vond ik leuker en ook de uitvoering ervan. Desondanks zit ook dit deel weer vol met clichés, is het niet bijster origineel en is het verloop ook vrij voorspelbaar.

Dit deel sluit overigens naadloos aan op het einde van het tweede deel en dit keer neemt Scott Adkins (wederom in de rol van de Rus Yuri Boyka) de hoofdrol op zich, die nog in het vorige deel zwaar geblesseerd raakte aan zijn rechterbeen in het eindgevecht met de Amerikaan George Chambers. Die handicap neemt hij mee in dit verhaal en speelde overigens verdienstelijk en zijn gevechten mochten er zeker weer wezen (vooral natuurlijk het eindgevecht tegen de Colombiaan Raul 'Dolor' Quinones die leuk gespeeld werd door Marko Zaror).

Omdat het in dit deel om een gevangenistornooi draait met acht gevangenisdeelnemers uit verschillende landen (o.a. natuurlijk weer een donkere Amerikaan met de naam "Turbo" die gespeeld werd door Mykel Shannon Jenkins en waar Yuri Boyka uiteindelijk bevriend mee raakt) is de vechtactie meer gevarieerd en hebben alle deelnemers hun eigen vechtstijl (vooral de manier van vechten van Braziliaan Rodrigo Silva, die gespeeld werd door Santiago Silva, was wel fraai en komisch). Uiteraard worden de gevechten weer allemaal fraai en ook best spectaculair in beeld gebracht. Buiten de vele gevechten was het verhaal best aardig (de opbouw is goed en het verhaal bevat ook een aantal wendingen) en wist het ook nog te boeien. Ook het einde mocht er wezen en was zelfs nog enigszins verrassend.

Al met al heb ik me goed vermaakt met deze leuke vechtfilm, die vermakelijk is en die ook lekker wegkijkt.

avatar van Alexander1900
Undisputed 2 vind ik het beste deel. Undisputed 1 is duidelijk het minst en Undisputed 3 is ook een best goede film. Undisputed 3 bevat veel gave knokscenes en is ook heel goed in beeld gebracht, net zoals in deel 2. Dit zijn dan ook de sterkste punten van de film. Het probleem zijn de locaties. We zien slechts een handvol verschillende locaties en dat wordt wat saai.

Bij de Undisputed trilogie wordt het elk deel beter, iets wat ik zelden heb meegemaakt. Boyka is een van mijn alltime favoriete filmpersonages met zijn epische mma scènes. De film is een boeiende gevangenisdrama volgepakt met indrukwekkende actie, een genremix naar mijn hart.

avatar van Brabants
Krachtig deel met een solide plot en goed acteerwerk. Martial arts meer dan goed vertegenwoordigd. Prima film binnen het genre. Scott Adkins is de JCVD van de 21e eeuw.

avatar van Elchapo
Goede en lekkere actiefilm met mooie gevechten.4stars.

avatar van schenkowiets
Jammer van die versnelde en vertraagde beelden continu, dan lijkt het nep die gevechten. Had veel meer ingezeten als dat niet zo was . mischien moet je daar van houden maar ik vind het verschrikkelijk om naar te kijken. Aan de vechters en acteurs ligt het niet en de gevechten opzich ook niet want dat zit wel goed maar die rare versnelde/vertraagde beelden verzieken heel de film.