Boyka: Undisputed IV (2016)

Alternatieve titels: Boyka: Undisputed | Undisputed 4

Bulgarije
Actie / Misdaad

geregisseerd door Todor Chapkanov
met Scott Adkins, Teodora Duhovnikova en Alon Aboutboul

Een onopzettelijke dood in de ring doet Boyka twijfelen aan hetgeen hij voor staat. Hij ontdekt dat de weduwe van de man die hij per ongeluk heeft gedood in de problemen zit. Boyka biedt aan deel te nemen aan een reeks onmogelijke gevechten om haar uit een leven van lijfeigenschap te bevrijden.

Yep, een top film weer. Nee het is niet het aller beste verhaal.. net als Rocky, je weet dat er een gevecht komt en dat het lijkt alsof alles mis gaat, maar dan.. Ik zit tijdens de gevechten zelf op de bank van links naar rechts te bewegen

Best apart dingetje eigenlijk dat juist de eerste "Undisputed" bijna niet om aan te gluren was en alle vervolgen alleen maar steeds leuker lijken te worden.
Ook nu weer is deze "Boyka" voor de liefhebbers om te smullen.
Negeer het flinter dunne verhaaltje en de wel zeer matige dialogen met afschuwelijk oost europees en engels accent. Maar geniet van de snoeiharde gevechten die er zeer realistisch uitzien.
In de "Undisputed" films zal de camera nooit wegdraaien of zullen de confrontaties er rommelig uitzien.
En dat maakt de reeks tot een van de betere in dit genre.

Prima deel in de franchise. Verhaal is dom, acteerwerk is dom, maar het knokken is dikke prima. En dat is waar het om gaat. Mooi om te zien dat de makers er ook in dit deel weer alles aan doen om Boyka een persoon te laten zijn met een IQ van een goudvis....

Vond 'em een tikkeltje minder dan 3, maar dat de pret niet drukken.

avatar van john mcclane 2
Ooit de gehele collectie in een blu ray box gekocht .
En het zijn allemaal uitstekende vecht films.
Zo ook deze .
Flinterdun verhaal ,maar boeie,,het zijn prachtige gevechten .
Wat me opviel was dat hiermee de regiseur todor,totale bagger heeft gemaakt .
Heeft die man ook eindelijk eens een "break " .
3*.

avatar van mrwhite
Wat een belachelijke poster alsof niemand weet wie scott adkins is !!!
En het is dan nog fout ook!! Hij is niet van The expendables hij deed gewoon mee in deel 2.

Ik zie er niets verkeerd aan? The Expendables mag je ruim bekijken denk ik.

mrwhite schreef:
Wat een belachelijke poster alsof niemand weet wie scott adkins is !!!

avatar van rberkmortel
Mooie film net zoals alle andere delen
De vechtscene's zijn heel goed in beeld gebracht
Ik vind in tegenstelling van alle andere hier het verhaal wel goed

avatar van horizons
Film waarin het om hard slaan gaat. Gevechten zijn goed geschoten zonder al te veel plak, knip, camera-springwerk. Dus dat zit goed. Rest is de verplichte kapstok.

Ik vond dit veruit het beste deel uit de reeks. Daarom *5

B film vol overacting. Verhaal is mager, actie scenes zijn wel in orde. Ik snap de hoge waardering hier en op IMDB niet...

avatar van TronMan
Toch ff uit Duitsland de bluray (steelcase edition) mee genomen.Wat meer drama heeft het verhaal mee gekregen en dat pakt best goed uit..Gevechten zijn weer goed in beeld gebracht en die dragen de film. Op naar deel 5.

avatar van eka81
TronMan schreef:

ik zag hem op amazon.de

is hij ook NL ondertiteld?

avatar van TronMan
eka81 nee hij is niet nederlands ondertiteld.

avatar van eka81
TronMan schreef:
eka81 nee hij is niet nederlands ondertiteld.

dank je

avatar van david bohm
Nee ik vind deze toch minder dan de voorganger. De gevechten zijn best goed maar het verhaaltje en met name de geacteerde Oost-Europese accentjes zijn ergerlijk. Wel imposant om die Martyn Ford te zien wat een boom van een kerel is dat zeg.

avatar van Phantasm
Aktiefilm met goede gevechten, prima vermaak.

avatar van LeBlanc
Goede actiefilm met alles wat een actiefilm vet maakt:
- slecht acteerwerk
- simpel verhaal
- geen diepte in de characters
- veel gevechten met sensationele slo-mo shots
- echte bad guys
- Oostblok setting
- hoofdpersoon met slechte social skills

Kortom: wees niet te veeleisend bij het kijken van deze film, dit is geen Oscar waard qua acteerprestaties. Maar go with the flow en geniet er gewoon van ...

avatar van Alexander1900
Undisputed 4 is niet zo goed als de laatste twee delen, nummer 2 en 3. Dit komt voornamelijk door de sfeer. De film speelt zich niet meer af in de gevangenis. En het verhaal is erg ongeloofwaardig. Je moet het dan ook van de gevechten hebben en die zijn net zoals in de vorige delen ruimschoots aanwezig en heel goed in beeld gebracht. Ik kijk uit naar het volgende deel.

avatar van Thorongil
Terug leuke film.
Vond Undisputed 3 iets beter vooral dat gevecht tegen Dolor blijft ongeëvenaard.

avatar van Daan258
Ach ja, aardig vermaak maar meer niet.
Het is zowat een kopie van het vorige deel en moet de film het hebben van de vechtscene's. Maar ook dat wist mij niet de volle tijdsduur te vermaken. Daarnaast geen verhaal en belabberd acteerwerk.

Deel 3 was leuk maar dit is echt een herhaling van zetten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zijn maar weinig (Westerse) acteurs die zo goed on-screen kunnen vechten als Scott Adkins. Dat Chapkanov (als onbemind B-regisseur) dat ook nog eens meer dan prima oppikt, is toch wel opvallend. Wel jammer dat het zich weer eens in een oersaai Oost-Europees land moet afspelen. Niet omdat het 't verhaal tengoede komt, maar puur om budgetaire redenen. Dat hele verhaal is sowieso verwerpelijk. De reeks draait uiteindelijk om de vetste martial artists tig keer te zien knokken en daarin voorziet ook dit vierde deel. In de categorie 'films die nooit vervelen'. Lekker doorgaan!

avatar van mikey
Soort van Bloodsport rip---off nu met ontelbaar meer tattoos bij een andere vechtkunst. Niet dat deze film is gespeend van JCvD achtige sprongen. Heerlijk humorloos gebracht door een MMA vechter die zo chagrijnig mogelijk probeert over te komen en daar telkens mee wegkomt bovendien.

- Dame: Dus je heb mijn man vermoord????
- Bokser: ja grrrrrr
- Dame: Okay je mag hier wel trainen, whatever.
- Bokser: grrr

In een luxe discotheek (dus troosteloos) moet hij een serie kerels in elkaar slaan waaronder de bekende goliath als eindbaas (denk aan Bolo maar dan lelijker). Het bekende recept dus. Zelf nog het akkefietje met de politie is hier toegevoegd om het geheel compleet te maken.

Wel anders is het orthodoxe gebazel. Dat is dan weer jammer/grappig. Hier is de vraag gedeponeerd of de Heer 'bare knuckle fights' wel/niet leuk vind. Het antwoord is nee en de Hij straft. Toch wordt de straf vervolgens opgelost door nog meer (illegaal) kickboksen. Niet zo logisch, maar wel respect of zo.

avatar van DjFrankie
Actie actie en nog eens actie in deze vechtfilm, met inderdaad een flinterdun verhaal.
Ook niet geloofwaardig of logisch maar Who Cares. Vermaak in deze film staat voorop.

avatar van Grindhouse62
DjFrankie schreef:
Volledig mee eens. Als er maar goed gevochten wordt in een vechtfilm , dan de film voor mij geslaagd. En Scott Adkins is een top fighter. 3.0

avatar van Lovelyboy
Dun verhaaltje, brede lichamen, grimmige koppen, veel Engels met vet oosteuropees accenten en heel veel slaag. Had er eerlijk gezegd toch veel meer van verwacht, want vooral de gevechten vond ik toch allemaal wat over the top. In zo'n hoog tempo vecht niemand, en dan is iedere klap raak wat ook erg onrealistisch is, maar geen enkele klap is een onmiddellijk knock-out. Ieder vechter blijkt over een bijzonder incasseringsvermogen te bezitten. Ik zit zelf op vechtsport, kijk veel MMA en ik moet zeggen dat het heel erg opgeklopt is. Spektakel is het wel, mooi in beeld gebracht ook. Goed, tot dan wil ik mijn kritiek nog voor liefnemen maar helaas op het einde verspeelt de film iedere krediet die het nog had. Na het zware derde gevecht moet hij nog eens tegen die kolos? Oké...na volledig lens geschopt en getrapt te zijn door de eerste vechter, de kolos en twee handlangers met honkbalknuppels en zeker twee keer knock-out was, krabbelt Boyka overeind om de vrouw te gaan redden, andermaal oké. Met een kogel in zijn arm slaat ie nog een boef neer, grijpt een pistool en inmiddels in bezit van een tweede kogel schiet hij vanuit een koprol beter dan een tweede boef die rustig kan aanleggen vanaf een balkon. En tenslotte met een derde kogel in zijn lijf grijpt hij de hoofdbaas en wurgt hem. Ja.....Boyka….of een Russische Superman? Ik kan er niet zoveel mee, ik kijk er naar en denk 'oke dan'....

Wat dialoog betreft. Na het gevecht tegen de man die hij per ongeluk dood, staat Boyka op de gang als de ongelukkig voorbij gereden wordt. "What's wrong with him?" Nou hij kwam jouw tegen sukkel! Waarop de broeder iets zegt van: "He's not doing well." Joh....wie bedenkt zulk soort dialogen? Een kleuterklas?

Moet ook zeggen dat ik niet snap waarom de film zo goed scoort. Ik snap dat het er prima uitziet, aardig sfeertje, brede en indrukwekkende vechters, de gevechten een spektakel, maar het is zo mager aan realiteit en zo matig qua dialoog en verhaal. Helaas …..

avatar van Broek
Slecht. Acteerwerk bedenkelijk, verhaal flinterdun en vol clichés, dialogen tenenkrommend slecht bedacht en ik zag zelfs een poging tot humor ergens halverwege... oei dat was pijnlijk op het niveau kleine teen tegen bedrand. Vechtscenes zijn dan ook de enige reden om deze film uit te kunnen kijken en waardoor ik hier toch nog 2☆ aan toe ken.