• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.491 stemmen

The Marine 4: Moving Target (2015)

Actie / Thriller | 90 minuten

Genre: Actie / Thriller

Geregisseerd door: William Kaufman

Met onder meer: Danielle Louise Moinet en Paul McGillion

Gesproken taal: Engels

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot The Marine 4: Moving Target

"There is no greater force than an American hero."

Jake Carter heeft de opdracht gekregen om een belangrijke persoon te beschermen, een mooie vrouwelijke klokkenluider die een corrupte militaire aannemer probeert te ontmaskeren. Een groep zwaar bewapende huurlingen is echter ingehuurd om haar te vermoorden, samen met iedereen die hen in de weg staan. Aan Carter de taak om hen te stoppen.

avatar van Kondoro

Kondoro

Neeee... Nummer drie vond ik genoeg.... Ik wacht, en misschien neem ik hem mee. Maar dat zie ik nog wel even..

DiDa

William Kaufman is een goede dtv actie film regisseur. Kan zeker leuk worden.

avatar van hendriks

hendriks

slecht geacteerd slecht verhaal slechte aktie bar slechte film gemaakt door de wwe the mizz gaat nog wel maar die diva summer rea heeft zelfs geen tekst of ik moet het hebbe ngemist te lachwekkend hoe die acteert

avatar van Kondoro

Kondoro

Kondoro schreef:

The Marine 4: Moving Target

Zoals je hier boven zag had ik er al geen goed gevoel bij. Een vierde deel van The Marine serie. Met WWE 'Superstars' in de hoofdrollen. Eerst Cena toen Ted en nu twee keer achter elkaar The Miz. Nou goed, ik vond dat ze het alleen bij Cena moesten houden, en bij het eerste deel van de reeks. Want vanaf de tweede ging het berg afwaarts. En deze film heeft zeker mee geholpen om verder te dalen.. En dan, wat kun je verwachten van een film van WWE Studios? Ja, ik weet wel wat je denkt . Actie, Actie, Actie en nog eens Actie. Er zit ook geen enkel rustige scene tussen. Zonde. Het had zeker wel wat kunnen worden. Maar het is gewoon weer te slecht uitgevoerd. Kwa cast valt de film wel beetje tegen, ook de locaties zijn slecht. 2/3 van de gehele film word uitgevoerd in het bos. Dat is natuurlijk niks. Ergens een geschikt bos vinden is makkelijk. Dus de film is me zeker tegengevallen. Ook dat je al van het begin af aan weet dat The Miz er als One-and-only uit komt, en dan dit keer wel met een paar schrammen en hier en daar een kogelgat. Toch kan die winnen van iedereen. Nee, jongens. Jammer dit. Tegenvallende film dus die op veel stukken beter uitgevoerd had kunnen worden, met oneindig veel actie en wapens die alle kogels van de wereld lijken te bevatten. Toch twee pluspuntjes, twee dan Er werd gelukkig wel bloed gebruikt. Niet dat je ziet dat ze geraakt zijn en dan komt er maar niks. De boobytrap bij de boom was ook leuk bedacht..

avatar van schumacher

schumacher

Puur voor de vele aktie een 2,5 gegeven en voor de rest tja........ Er moet echt geen 5de komen of er mag eens verbetering inkomen.

avatar van mer1973

mer1973

DiDa schreef:

William Kaufman is een goede dtv actie film regisseur. Kan zeker leuk worden.

Kom op zeg.

Heeft geen een film gemaakt die meer dan 3* kreeg. Zegt genoeg denk ik.

DiDa

Daar kan ik niet mee zitten. Het is mijn mening...

mer1973 schreef:

Kom op zeg.

Heeft geen een film gemaakt die meer dan 3* kreeg. Zegt genoeg denk ik.

Je leest ook niet goed...ik zeg DTV regisseur. Een dtv film komt zelden boven de 3 sterren....

avatar van mer1973

mer1973

DiDa schreef:

Vandaar begrijp ik de zin: Kan zeker leuk worden niet.

mer1973 schreef:

Vandaar begrijp ik de zin: Kan zeker leuk worden niet.

Als je zo bevooroordeeld bent over films die minder dan 3 sterren scoren, begrijp ik niet waarom je de moeite neemt om hier iets te posten, laat staan de film Skin Traffik te gaan bekijken. Maar goed we dwalen af. Ieder zijn mening. Back on topic.

DiDa

The Marine 4: Moving Target is alweer het 4e deel in The Marine franchise. Waar meestal bij ieder deel een nieuwe WWE ster op komt draven is hier wederom gekozen voor The Miz, die ook het derde deel voor zijn rekening nam. Een goede keuze wat mij betreft. Ook werd ik enthousiast toen ik zag dat William Kaufman de film zou regisseren. Kaufman maakt op het gebeid van dtv actiefilms toch de betere films (Sinners and Saints, The Hit List). Hij weet low budget films altijd om te toveren tot vermakelijke actiefilms met sterke actiescènes.

Is de combinatie The Miz / Kaufman geslaagd? Jazeker. The Marine 4 is tot nu toe de beste dtv van het jaar. The Miz speelt wederom de rol van Jake Carter. Ditmaal werkzaam bij een groepje privé huurlingen die een jongedame moet transporteren naar het Ministerie van Justitie, omdat zij bewijslasten heeft tegen een groot kopstuk binnen de US Government. Deze corrupte politicus heeft op zijn buurt weer een leger huurlingen de opdracht gegeven om de jongedame in kwestie om te leggen. Onderweg worden Jake Carter en zijn collega’s aangevallen en natuurlijk weet Carter met de jongedame te ontsnappen en begint een eenmansactie tegen de huurlingen (waaronder vrouwelijke WWE star Summer Rae). Oh ja. En natuurlijk is er een verrader binnen het team. Klinkt allemaal cliché? Inderdaad, maar in dit geval is de uitvoering goed.

Kaufman weet de film constant vermakelijk te houden door middel van het hoge tempo en de non-stop actie en achtervolgingen. Daarnaast weet hij de actie goed in beeld te houden. We krijgen veel shoot outs maar ook een aantal keiharde man-tot-man gevechten die goed in beeld zijn gebracht (geen shaky cam). Met alle respect, maar daar kunnen de Expendables films nog wat van leren. Kaufman weet alles zeer overzichtelijk te houden.

Ook The Miz is gegroeid in zijn acteren. In The Marine 3: Homefront vond ik hem wat houterig en onnatuurlijk overkomen. Daar heb ik me in dit deel totaal niet aan gestoord. The Miz speelt de bad ass Jake Carter overtuigend. Carter is natuurlijk onoverwinnelijk (hij ontsnapt diverse malen aan een kogelregen), maar dat moet je bij dit genre erbij nemen. Gelukkig krijgt hij het wel zwaar en wandelt hij niet als een schrammetjes loze Steven Seagal door de film.

Tja, voor dat je aan dit soort films begint moet je weten wat je kunt verwachten. Het blijft een dtv film gemaakt met een low budget. Maar als ze zo allemaal zouden zijn, hoor je mij absoluut niet klagen.

The Marine 4: vette shoot-outs, hoog tempo, spanning en rated R!!

Kom maar op met deel 5, en Kaufman mag terugkomen hoor.

4 sterren

avatar van filmkul

filmkul

• 1943 berichten
  • 1916 stemmen

Hersenloze actiefilm, die nog geen zo slecht is. Het verhaal is matig en onlogisch maar dient natuurlijk als kapstok voor een massale kogelregen. De film speelt zich met name af in het bos en jat daarmee behoorlijk wat scenes uit bijvoorbeeld First Blood en Lone Survivor. En dat doet het best aardig voor een film in zijn genre. De actiescenes worden redelijk in beeld gebracht en zijn soms best spannend. Richting het eind slaat door de eentonighieid de verveling toe. 2.5

xxERWINxx

Uitstekende actiefilm! De film speelt zich grotendeels in het bos af, maar dat mag de pret niet drukken want de gehele film zit bomvol actie!

Een marinier die een vrouw moet beschermen en de tocht gaat door het bos en soms de stad.

Geen moment een rustige scene waardoor je blijft kijken en de spanning blijft.

Voor mezelf is deze net iets beter dan de andere delen.

avatar van skipy05

skipy05

De film is nog beter dan wat ik er van had verwacht.

Dit is zo een standaard actie film die meestal wel slecht zijn.

Deze film valt wel mee ook al is er niet veel verhaal.

Actie was niet slecht.

Melissa Roxburgh vond ik niet slecht doen.

Vanaf 13-01-2016 op dvd:

Marine 4 - Moving Target | DVD | eci.nl

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm die lekker wegkijkt.

Theunissen

Het 1e en 2e deel van de "Marine" films, heb ik al eens gezien en beide delen vond ik op zijn zachtst gezegd zeer beroerd. Van dit inmiddels 4e deel had ik dan ook geen hoge verwachtingen, maar omdat ik niets anders voorhanden had en deze toevallig te zien was op Film 1 Action, heb ik toch maar eens een poging gewaagd. Maar ook deze dertien in een dozijn voorspelbare clichématige Actie / Thriller film stelt wederom bitter weinig voor en dat is een understatement.

In deze film draait het om ex-marinier Jake Carter (gespeeld door worstelaar Mike 'The Miz' Mizanin), die pas bewaker is geworden en samen met andere bewakers een belangrijke intelligente vrouwelijke persoon moeten beschermen, te weten Olivia Tanis (gespeeld door Melissa Roxburgh), die op het punt staat om een corrupte militaire aannemer van kogelwerende vesten te ontmaskeren. Een groep zwaar bewapende huurlingen onder leiding van Simon Vogel (gespeeld door Josh Blacker), is echter ingehuurd (door de corrupte militaire aannemer) om Olivia Tanis te vermoorden en Jake Carter moet dat dus proberen te voorkomen en daar draait het dan om in deze film.

De film mag dan wel vol zitten met actie, maar deze actie bestaat vooral uit goedkope pief paf poef schiet actie welke totaal niet spectaculair (wel geregeld hard, zoals op het politiebureau en door het gebruik van boobytraps) is en ook erg goedkoop oogt. Goedkoop is ook het sleutelwoord voor de uitvoering van het verhaal, inclusief de gekozen locaties (voornamelijk bosgebied). Het flauwe hersenloze verhaal stelt daarbij ook weinig voor en weet ook totaal niet te boeien. Ook zit er geen enkele verassing in het verhaal en is alles wat er gebeurt voorspelbaar en clichématig. Hoe de film zal eindigen is natuurlijk ook geen verassing, want dat weet je eigenlijk al voordat je de film gaat bekijken. Omdat de vaart gelukkig wel hoog is en er veel actie inzit, weet de film wel gelukkig nog een beetje te vermaken. Ook is het een voordeel dat de film maar iets van 80 minuten duurt, waardoor je snel uit je lijden wordt verlost. Net zoals de film dertien in een dozijn is, is dat ook van toepassing op de gehele cast die totaal niet kunnen acteren. Dat is eigenlijk ook wel logisch omdat een paar personen (waaronder hoofdrolspeler Mike 'The Miz' Mizanin) eigenlijk worstelaars zijn.

Net zoals de vorige waardeloze "Marine" films (ik heb wel het 3e deel nog niet gezien, maar die zal ongetwijfeld ook waardeloos zijn) is ook dit 4e deel het kijken gewoon niet waard. Vanwege de vele actie en de korte filmduur, krijgt deze film wel nog van mij een dik verdiende 1,0.

P.S. zo sexy als worstelaar Danielle Moinet (in de rol van huurling Rachel Dawes) op de vreselijke slechte poster is te zien, zo is ze in de film helemaal niet te zien. Ze is wel een goed voorbeeld van een dom blondje, want ze mag in deze film eigenlijk niet praten m.u.v. een paar woordjes tijdens haar laatste scene. Op de poster zijn ook helikopters te zien, maar in deze film zitten juist geen helikopters

avatar van John Milton

John Milton

Alleen van de tagline op de poster word ik al onpasselijk

Maar knap dat je het gewoon nog een keer open minded probeert na die eerste twee teleurstellende delen.

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

avatar van D-ark

D-ark

Theunissen schreef:

Als een iemand slecht uit de film komt is het wel Moinet, de film make-up doet haar voordelen wat raar is want WWE Summer Rea is bij verre een van de mooiste en beste promo mensen in heel de promotie. The marine 4 zakt nog dieper dan deel 3 dat ook al het moest doen met de miscaste Mizian maar waar die film nog een semi degelijk weggooi plot had is 4 compleet verhaalloos bijna. Saaie plastic actie film die komt na een aantal stuk betere uit de WWE koker. Jammer

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, blijft een goede film, ik ben wel fan van The Marine reeks films, dit deel vind ik toch de beste, daarna komt deel 1 en 2 en als laatst deel 3.

avatar van thoyouknow1980

thoyouknow1980

Lekker door denderende actiefilm met veel sfeer en mooie natuur omgevingen

avatar van KillerPony 3000

KillerPony 3000

Meer dan genoeg actie in The Marine 4: Moving Target, waar op 1 dag meer kogels vallen in een bos dan in heel Nazi Duitsland tijdens WOII. Spijtig genoeg staat dat niet garant voor een vemakelijke avond, de actie mist duidelijk de fantasie van een Bonito of René; de regisseurs die de eerste 2 films werkelijk kleur en eigenheid gaven. De locatie helpt natuurlijk ook niet echt, na een zoveelste soldaat die achter een boompje schuilt heb je het wel zowat gezien.

avatar van Noodless

Noodless

Theunissen schreef :

Inderdaad. Niks aan toe te voegen.

Tja, had nog een half puntje meer kunnen opleveren.

Mijn score : 3/10

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, ik denk toch wel de beste Marine deel van de hele reeks, vanaf begin al achtervolgingen en schietpartijen, deze film zit vol actie door de bossen en natuur.

De scene in het politiebureau is wel het hoogtepunt.

Einde had iets beter / spectaculairder gekund, normaal zien we veel explosies in The Marine films, maar bij deze dus helemaal niet.

Toch zeer vermakelijk en op naar deel 5

xxERWINxx

Ik zie dat er na mij geen reacties meer zijn geweest en ik deze dus vandaag weer eens herbekeken heb na 3 jaar.

Dit is toch echt wel het beste deel uit de hele ''The Marine'' reeks

De film speelt zich grotendeels af in de bossen en af en toe zie je stukken van de stad, veel schietpartijen voornamelijk en achtervolgingen!

De scene in het politiebureau is wel het hoogtepunt!

Ditmaal moet Jake Carter een vrouw beschermen samen met wat andere bodyguards, dit loopt natuurlijk helemaal fout... Goede hoofdrolspelers ook en het meisje speelt ook goed.

Ik heb mij hiermee zeer vermaakt en ik verhoog de film ook naar 4 sterren aangezien dit mij wel trekt door de bossen / natuur met achtervolgingen, leek wel een soort Rambo.

Op naar deel 5!