The Marine (2006)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Bonito
met John Cena, Kelly Carlson en Robert Patrick

Een marinier wordt oneervol ontslagen nadat hij een direct bevel had genegeerd. Hij gaat direct op zoek naar een job, maar wordt reeds na één dag ontslagen. Zijn vriendin stelt voor op naar de bergen te trekken om eventjes te ontspannen. Onderweg komen ze in aanraking met een bende criminelen waarna hij zijn ontvoerde vriendin moet proberen te redden.

avatar van DragQueen
Weinig verheffende actie-thriller. Al oogt de meeste actie wel aardig. Het verhaal is weinig inspirerend en voorspelbaar. Ook het acteerwerk is niet al te geweldig. 2 Sterren.

avatar van Mr-Mcmovie
John Cena is voor mij een onbekende persoon, maar het uiterlijk voor een actieheld te spelen heeft Cena zeker en vast.

The Marine is ook gewoon verstand op nul en kijken. De actie was meer dan genieten, en de explosies waren goed met het haar getrokken maar zeer mooi en cool.

De ode aan de actiefilms uit de jaren 80 en 90 is goed te zien, maar verder haalt de film niet het gehalte wat al die andere oude actiefilms hebben. Niet meer en minder dan gewoon genieten en een luie avond te vullen.

avatar van Gang_Star
This guy is like the terminator.

Het eerste deel uit de reeks, waarna er inmiddels al 3 films meer van verschenen en waar ik zojuist van verneem dat ook een vijfde deel uitkomt met Mizanin. Tot dusver het beste deel uit de reeks, mede dankzij de rol van John Cena. Heeft wat mij betreft een betere uitstraling dan Ted DiBiase Jr en Mike 'The Miz' Mizanin, en vertolkt de marinier op goede wijze. Actiescènes zijn nogal over de top en vrij spectaculair. Ongeloofwaardig is het ook, maar hoe spectaculairder hoe leuker ik het vind. Degelijke rol ook van Robert Patrick als badguy.

avatar van Petina
Wat een tenenkrommende film, sommige scenes zijn wel goed maar ach... De rest is echt zo slecht.
En toch ga ik deze dvd niet als onderzetter gebruiken.
Mijn vrouw houdt wel van actiefilms maar als ik haar deze laat zien, ik weet het niet...

Wel leuk dat de Terminator erbij kwam met Robert Patrick.

Na veel wikken en wegen toch maar een 2,5

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer herbekeken, goede en vermakelijke actiefilm, in het 2e deel van de film gaan ze door de bossen, ik ben wel fan van The Marine films, heb nu ook deel 5 op dvd.
Ik begin ze nu weer vanaf het 1e deel te kijken.

KillerPony 3000
Man man... Deze film..

Ik had nog nooit van John Cena gehoord, blijkt een worstelaar te zijn, in elk geval een eerste shock. Je hebt gespierd en gespierd, deze levende bulldozer lijkt wel een tot mens geworden nijlpaard. Ik vermoed dat zelfs de onderkant van zijn kleine teen abnormaal veel spiermassa bevat. Hij rent en ramt dan ook de hele film door als een op hol geslagen carnivoor en dat past eigenlijk wel allemaal in het plaatje.

Selling point van deze prent zijn beslist de torenhoge explosies die overal waar de held gaat en staat als een trouwe sidekick uit het niks lijkt op te duiken, er moet maar een figurant niezen en de hele set wordt tot in het kwadraat verpulvert. Mijn buren dachten waarschijnlijk dat ik een waterstofbom aan het testen was toen deze film oplag. Maar goed, ik kan het wel allemaal ten zeerste waarderen, als je dan toch een hersenloze actieknaller maakt doe het dan meteen goed.

Eerlijk is eerlijk, de film is heel vakkundig en bij momenten zelfs fantastisch mooi geschoten en in bijzonder de actiescenes. Eindelijk nog eens echte explosies op het scherm, en zelden zo mooi in beeld weten brengen. Voortreffelijk gebruik van camerahoeken en posities, pans en slowmotion overall. Ook van regisseur Bonito had ik nog nooit gehoord, maar de beste man wist duidelijk waar ie mee bezig was. Scriptgewijs eveneens nog eens wat vuur en spitsvondigheid gezien in de actiescenes (het kogelvrij vest), wat maakt dat ik op wat jammerlijke randfiguren na een ontzettend vermakelijke avond heb gehad. De Terminator2-verwijzing met Robert Patrick als lijdend voorwerp zorgt voor nog wat extra krediet.