I.T. (2016)

Ierland / Frankrijk / Verenigde Staten
Thriller / Misdaad

geregisseerd door John Moore
met Pierce Brosnan, James Frecheville en Anna Friel

Mike Regan is een succesvolle ondernemer die alles heeft: een beeldschone vrouw, een geweldige dochter en een zelf-onderhoudend en zelf-denkend huis. Zijn bedrijf staat op het punt om de leasewereld van luchtvaartuigen voor altijd te veranderen, maar dan neemt zijn relatie met IT-consultant Ed Porter een donkere wending. Porter begint interesse in de dochter van Mike te krijgen, maar wordt continu dwarsgezeten. Het resulteert in een kat-en-muisspel, waarin Mike weinig tot geen macht heeft, omdat technologie zijn leven, familie en bedrijf in gevaar brengt.

avatar van RebbelDebbel
Vond t een prima film. Misschien scheelt t dat ik een beetje digibeet ben en dus geen idee heb of t allemaal realistisch is, maar ik heb me prima vermaakt. Spannend zonder overdadig geweld. Daar hou ik van. 3 ***.

avatar van IH88
“Should we be doing this?”

Aardige thriller. I.T. wil ook nog wat zeggen over de gevaren van het afhankelijk zijn van technologie/AI en privacyschending, maar echt diepgaand of interessant is het allemaal niet. Origineel ook niet, en Frecheville als psychopaat maakt weinig indruk. Frecheville en Brosnan spelen onsympathieke personages, wat ook niet helpt om echt betrokken te raken bij het verhaal. Hoe het met beide afloopt maakt je eigenlijk weinig uit, en dat is wel een probleem. Vooral omdat Brosnan de good guy moet zijn...

avatar van bjerik76
Vond dit meer een simpele tv film.
De film is eigenlijk enorm voorspelbaar, en onverwachte wendingen komen er al helemaal niet in voor.
De cast is wel goed, maar het script had veel heftiger gemogen om de score hoger te krijgen.

een film waar je ondertussen gewoon ook nog wat anders tussendoor kan doen zonder iets te missen.

avatar van princesspeach
Het was een leuke film. Boeide me wel. Maar snapte de aanleiding niet van de iT man.