I.T. (2016)

Ierland / Frankrijk / Verenigde Staten
Thriller / Misdaad

geregisseerd door John Moore
met Pierce Brosnan, James Frecheville en Anna Friel

Mike Regan is een succesvolle ondernemer die alles heeft: een beeldschone vrouw, een geweldige dochter en een zelf-onderhoudend en zelf-denkend huis. Zijn bedrijf staat op het punt om de leasewereld van luchtvaartuigen voor altijd te veranderen, maar dan neemt zijn relatie met IT-consultant Ed Porter een donkere wending. Porter begint interesse in de dochter van Mike te krijgen, maar wordt continu dwarsgezeten. Het resulteert in een kat-en-muisspel, waarin Mike weinig tot geen macht heeft, omdat technologie zijn leven, familie en bedrijf in gevaar brengt.

avatar van orko82
Goed actueel thema met veel potentie (digitalisering/technologie vs privacy), maar matig script met weinig diepgang zorgen ervoor dat het geen topper wordt. Pierce Brosnan en vertolker van bad guy waren ook niet geweldig.

avatar van Pazmaster
Een middelmatige thriller over een IT'er die een oogje heeft op de dochter van de baas (Brosnan). Als hem verboden wordt met de dochter om te gaan gaat hij middels cyberaanvallen het gezin terroriseren. De tegenaanval wordt ingezet. Niets bijzonders dus, een standaard stalker/psychopaten filmpje met een vrij simpel verhaal. De bad guy is niet echt indrukwekkend en daardoor is het spanningsniveau nogal laag. Ook het einde is wat aan de slappe kant. Geen voldoende

U-77
Uitgekauwd Hollywood verhaaltje in een modern jasje. Zonde van uw tijd.

avatar van filmkul
Gemiddelde thriller. Het verhaal is vrij eenvoudig en niet altijd even logisch, maar wordt in een prima tempo neergezet. De opbouw is aardig en de film kent wat spannende momenten. Brosnan zit goed in zijn element in de wat arrogantere rol van Regan. Ook Frecheville valt niet tegen. Verder is het allemaal vrij doorsnee. Prima tussendoortje. 3.0

avatar van hutsekluts
Weinig verheffende thriller die eigenlijk zelden echt spannend wordt. De clichés stapelen zich op, het einde is al net zo vlak.

avatar van blurp194
Pff, wat een prut.

Technisch is het allemaal nog wel ok, de camera en belichting zijn gewoon vakwerk, en de locaties zijn ook prima in orde. Maar het verhaal, meh, wat een volslagen flut, te stom voor worden. En Brosnan en Frecheville maken er ook wel wat een zooitje van. Als Friel nou nog wat meer te doen had gehad...

En spannend wordt het ook al nergens. Jammer, er was toch wel wat meer van te maken geweest.

Zonder voorkennis aan begonnen, en aangenaam verrast. Gewoon een qua opzet simpele maar effectieve thriller, ook nog met een actuele invalshoek. Eens in de zoveel tijd is het best lekker om zo'n filmpje te zien(de eenling die aanvankelijk normaal lijkt, maar uiteindelijk een heel gezin in de angstgreep houd), mits je in dit geval geen juweeltje verwacht natuurlijk, want dan valt ie tegen.
Zwaktste schakel is eigenlijk Brosnan. Zijn kaaklijn is weer dik in orde maar voor de rest word het weer pijnlijk duidelijk dat hij eigenlijk maar een heel beperkt acteur is. Tegenspeler Frecheville is al wat beter, maar ook voor deze rol zullen er toch ook heus wel betere spelers te vinden zijn geweest.
Toch een ruime voldoende, wat mij betreft. I.T. is zeker geen film zonder mankementen , maar heb er desondanks wel van kunnen genieten.

Jammer dat het zo weinig sterren krijgt. Ik vind het een goeie film. Beter dan al die sciencefiction van tegenwoordig of al die horror. Deze film is van deze tijd. Kijk wat ze allemaal kunnen als ze een beetje handig met computers zijn.

avatar van konynewortel
Aardige thriller niet meer niet minder.

avatar van fotzenbikkel
Hoewel ik Brosnan nog steeds een goede acteur vindt, vond ik deze film vrij middelmatig. Er zitten simpelweg een aantal onlogische zaken in die niet voorstelbaar zijn voor een CEO van een dergelijke Int. Corporate. Dat maakt de film op een aantal momenten ongeloofwaardig, waar ook de rest van de film onder te leiden heeft. De producer heeft op een aantal vlakken dus echt iets laten liggen, want op zich zitten er een aantal goede ingrediënten in deze film. Kom helaas dus niet verder dan een matige 2.5 sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Acceptabele, maar weinig verheffende en soms aardig onlogische thriller over een IT-medewerker die de familie van zijn ex-baas begint te terroriseren. In de hoofdrol Pierce Brosnan, die er tegenwoordig wel zichtbaar oud uit ziet zeg. Maar hij heeft zijn charme en flair nog altijd en zet een behoorlijke rol neer. Maar echt een groots acteur is hij niet geworden, terwijl ik hem in zijn piekjaren als James Bond echt fantastisch vond. Ik zie hem alleen zelden nog in echte topfilms, meestal in actie-thrillers van B-niveau. Kan overigens wel amusant zijn, zoals hier. Behoorlijk tempo, paar aardige momenten en een vermakelijk, maar te voorspelbaar (en jammerlijk) slot. Kleine voldoende.

avatar van DjFrankie
Zeer onderhoudend. We hebben het vaker gezien, maar toch weer ff anders. Niks mis mee.

avatar van clockwork72
Oooooowh... dacht dat dit de remake van de clown was....

avatar van schumacher
Degelijke film, zeker de moeite om eens gezien te hebben maar een topfilm dat is het niet.
Goed , aangenaam om zien maar geen top.

avatar van andijvie
Inderdaad een degelijke film. Goed voor een heerlijk avondje ontspannen wegkijken.
Spannend, prima acteerwerk (behalve de vrouw), goeie badguy en hedendaags onderwerp.
Niks mis mee ....

avatar van Chelsea94
Goed verhaal, spannende film. Pierce Brosnan vind ik geen goede acteur maar was in deze film goed te doen. Ik hou hie rwel van.

avatar van movie freak84
Ben het totaal niet eens met deze waardering op imdb een 5.4 en op moviemeter een 3 . Origineel verhaal , goed acteerwerk kortom geqoon een goede film. Zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben

Prima tussendoortje, waarbij de hoofdrolspeler eens een keer niet driekwart van de film dom gehouden wordt, maar gelijk weet hoe de vork in de steel zit. Brosnan op "autopilot" als succesvolle zakenman is prima te pruimen. Finale wel erg standaard.

avatar van Noodless
Pierce Brosnan wordt oud.
Aardige film die voldoende spanningselementen bevat en kan buigen op een goede cast. De rol van Ed Porter wordt prima ingevuld. Wat een akelig personage ! 6,5/10

avatar van umbra
Gewoon goeie thriller, hou wel van films met psycho's, deze was ook goed uitgewerkt, boeiend van begin tot eind. 7/10

avatar van snarfje5508
Prima film, perfect qua speelduur en vlot in de scenes. Vaart blijft er vanaf het begin goed inzitten met voldoende spanning. Dat Brosnan geen James Bond meer is of kan zijn wordt wel duidelijk maar voor dit werkje is hij nog geschikt. Opvallend de grote collectie horloges in de kast maar slechts het gebruik van dezelfde klok. Ach, als dat zelfs opvalt is er voldoende gezegd over de film. 3 sterren.

avatar van Aapje81
Onderhoudende thriller met een actueel thema, lekker korte speelduur en een hoog tempo. Verder helpt de goede cast erg mee. Vooral de bijrollen zijn sterk bezet.

Halverwege de film zijn er wat wendingen die in mijn beleving niet helemaal lekker lopen maar het gaat nergens ten koste van het vermaak en het tempo.

Boven gemiddeld.

avatar van Kliko_Green
Prima thriller met een te abrupt einde. Ik heb genoten van de goede muziek !!

avatar van HNCX700
snarfje5508 schreef:

Daniel Craig speelt op zijn 50ste ook zijn laatste Bond film.

Roger Moore was 58 en Sean Connery 53 als laatste Bond (de onofficiële: Never Say Never Again)

Van George Lazenby (was 30 jaar met 1 x Bond ) hebben we nooit meer wat van gehoord of gezien.

Timothy Dalton had op zijn 43ste maar in 2 Bond films gespeeld.

Het blijven natuurlijk acteurs waarvan de ene ex-Bond betere rollen krijgt dan de ander,

I.T was leuk om te zien, als tijdverdrijf om deze regenachtige dagen door te komen, (zoals veel B- achtige films) tijdens de vakantie

avatar van TronMan
Gave film, goed te zien en beangstigend ,hoe ver het kan gaan qua hacken.En wat iemand met jou info kan doen. Qua style ,had het zomaar een Michael Mann film kunnen zijn. Film heeft ook een fijne elektro score.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/mysterie en thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Pierce Brosnan speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...
Heerlijk genoten...

Prima High Tech-thriller met ex-Bond acteur Pierce Brosnan in de hoofdrol.
Ook de rest van de cast doet het prima.
Het verhaal is er een zoals in zovele thriller, psychopaat terroriseert gezin, maar dit verhaal speelt zich wel af in een omgeving die ons allemaal wel bekend is, het internet als middel om het gezin te terroriseren.
Spannend vanaf het begin, alleen het abrupte einde viel een beetje tegen.
Toch wel zeer de moeite waard om te bekijken, heb trouwens de laatste jaren veel slechtere films gezien met Brosnan in een hoofdrol, was dus wel tevreden hem weer eens in goede doen te zien.

avatar van Elchapo
Spannende film waar ik mij prima mee vermaakt heb.films waarin psychisch gestoorde types het leven van de 'goede' personen komen verstoren,daar houd ik van.deze psycho speelt zijn rol dan ook erg overtuigend.het einde was wat té abrupt maar oké.........4 stars.

avatar van trinco
Wel een leuke film maar niet echt een hoogvlieger.
De film zet je wel aan het denken wat tegenwoordig of in de nabije toekomst gevaarlijker is in handen van de verkeerde personen: een computer of een vuurwapen.

avatar van Rmie
I.t.er krijgt de zak van zijn zeer onsympathieke werkgever. Hij pikt het niet en laat het er niet bij zitten.
Allemaal erg matig uitgewerkt.Gelukkig wordt er wel redelijk geacteerd. Bijna alle personages zijn zeer onsympathiek en op mij heeft dat een zeer vervlakkend en bijna vervreemdend effect.

Het zwiepen van de staart van mijn geliefde hond zorgt voor meer vermaak.