Mother and Child (2009)

Verenigde Staten / Spanje
Drama / Romantiek

geregisseerd door Rodrigo García
met Annette Bening, Naomi Watts en Kerry Washington

Drie vrouwen die onafhankelijk van elkaar leven, blijken met elkaar verbonden. Elizabeth zoekt haar moeder, Karen zoekt haar dochter en Lucy zoekt een kind. De vijftigjarige Karen (Annette Bening), werd als meisje van veertien door haar moeder gedwongen afstand te doen van haar baby. Ze durfde niet tegen haar moeder in te gaan, maar is het kindje nooit vergeten. Na jarenlang moed te hebben verzameld gaat ze op zoek naar haar dochter. Elizabeth (Naomi Watts), een onafhankelijke en carrière georiënteerde vrouw raakt zwanger van de man waarmee ze een affaire heeft. Voor het eerst in haar leven wil ze weten wie haar moeder is, de vrouw die ze zelf nooit heeft gekend. Lucy (Kerry Washington) wil koste wat het kost een kindje adopteren om zo haar huwelijk te redden, maar wordt alsnog verlaten door haar man.

avatar van m1701
In het begin kwam de film wat langzaam op gang.
Vanaf halverwege werd de film een stuk beter.
Het einde was heel erg mooi en ontroerend.
Naomi Watts zetten een erg goeie rol neer, net als Bening!
Leuk voor een keer

avatar van Ben de Hoog
De manier van filmen sprak me wel aan, langzaam de tijd nemend. Niet te veel muziek. Maar voor mij is het net allemaal te Amerikaans gelikt. Dus onder andere een film met daarin alleen maar knappe mensen. Geen dikzak, geen scheve tand of flapoor gezien. Een film waarin alles tegen lijkt te zitten en waarbij je dan zou moeten janken. Nu ben ik iemand die meestal het eerst zit te snotteren, maar bij deze film bleef het droog. Geen slechte film, zeker mooie woorden gesproken, Maar dat gladde gedoe van die Amerikaanse producties werkt bij mij niet.

avatar van Gish
Het script voor deze film lag 10 jaar op de plank en kreeg pas vorm door het toevoegen van een derde verhaallijn. Het heeft uiteindelijk geleid tot een uitgebalanceerd en aangrijpend menselijk drama. Glansrollen voor Annette Bening en vooral mijn No.1 actrice Naomi Watts.
Prachtig verhaal.

avatar van Sergio Leone
Dubbel.

Het eerste uur is erg sterk: wat gebeurt is interessant en werkt. Het vele geswitch tussen de verschillende plotlijnen is dan nog niet erg.
Helaas gaat het langzamerhand steeds moeizamer. Het verhaal is mij net iets te veel goed - slecht - goed - slecht - ... Er wordt nogal veel rond de pot gedraaid en wat krampachtig naar een slot toegewerkt. Soit, het einde is wat ik ervan verwacht had, maar had m.i. een twintigtal minuutjes eerder gekund.

Twintig minuten meer of minder is geen drama, zeker niet gezien het niveau van de cast, waarvan Naomi Watts absoluut top is en met enig gemak andere krachtpatsers zoals Annette Bening en Samuel L. Jackson - in dergelijke gevoelsrollen tig keer beter dan als schreeuwaap - achter zich laat. Zelfs Kerry Washington slaagt er voor een keertje in te acteren.

Rodrigo García - mij onbekend - teert wat mij betreft wel een beetje te veel op de cast - uiteraard niet geheel ten onrechte. Lange tijd kan hij echter een eerlijk drama voorschotelen, maar naar het einde toe gaat de charme er wat vanaf en dreigt het nogal de kleffe kant op te gaan. Ik prefereer ook langere scènes/ meer tijd per verhaallijn vooraleer over te schakelen naar een andere scène/ verhaallijn.

avatar van missl
Komt langzaam op gang, de cast speelt super en het verhaal is mooi. Al zie je de hele tijd van heel ver wel aankomen wat er gaat gebeuren. Dat neemt de spanning van het verhaal weg.

avatar van Maximee92
Prachtige film met prima acteerwerk. Vooral mooi hoe de verhaallijnen uiteindelijk samen komen. Al zag je van mijlenver aankomen dat de geadopteerde vrouw en de vrouw die haar dochter af heeft gestaan moeder en dochter zijn.

Komt inderdaad traag op gang, maar ik heb me 2 uur lang uitstekend vermaakt en ook een traantje gelaten.

mooie film

avatar van Kronos
Film sleept te lang aan, is nogal saai in beeld gebracht en de verhaallijn is soms een beetje te ver gezocht. Al bij al maar net de moeite om uit te zitten. De behoorlijke acteerprestaties moeten het boeltje redden.

Mooie film, beter dan ik had verwacht.
Het zijn vooral de puike vertolkingen van vooral Naomi Watts en Annette Bening, die deze film naar een hoog niveau tillen.
Ook de andere leden van de cast, met toch wel enkele grote namen, doen, het uitstekend.
En het verhaal, dat is op zijn zachts gezegd wel indrukwekkend, het kon me wel boeien al is dit dan een film met veel dialogen en weinig, zeg maar geen, actie.
Maar een film hoeft niet altijd vol actie te zitten om mooi te zijn, ook een boodschap is belangrijk, en dat heeft deze prent wel.
Toch wel zeer het bekijken waard !!

Gevoelig onderwerp maar de melodramtiek ligt er te dik op.
Langzaam verloop en voor een stuk voorspelbaar.
Vertolkers doen hun best maar het geheel komt niet boven de middelmaat.