
Welcome to the Rileys (2010)
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama
110 minuten
geregisseerd door Jake Scott
met James Gandolfini, Kristen Stewart en Melissa Leo
Jaren na het plotselinge overlijden van hun tienerdochter gaan Lois en Doug Riley nog steeds verdoofd door het leven. Zij heeft zichzelf van de buitenwereld geïsoleerd door geen stap meer buiten de deur te zetten. Hij probeert passie en liefde in een affaire te vinden. Wanneer zijn minnares onverwacht komt te overlijden vlucht Doug met nog meer hartzeer op zakenreis naar New Orleans, waar hij de 16-jarige stripper Mallory ontmoet. Hij besluit in New Orleans te blijven en zoekt redding bij Mallory door zich over haar te ontfermen. Lois beseft dat dit de laatste kans is om haar huwelijk te redden en het onvermijdelijke moment om het heft in eigen handen te nemen, is aangebroken.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=GOL1uoRV0D8
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.
Links
Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op AmazonIMDb (7,0 / 23440)trailer (YouTube)filmscore (MusicMeter)iTunes: € 3,99 / huur € 2,99Google Play: € 4,99 / huur € 2,99Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99kijk op CinememberJames Gandolfini, Melissa Leo en Kristen Stewart laten alle drie zien dat het topacteurs zijn.
Ik ben afgelopen zomer een paar dagen in New Orleans geweest en daar loopt in de French Quarter nogal wat schaars gekleed jong grut rond. Ze zullen niet allemaal in hetzelfde schuitje zitten als Mallory/Allison in deze film (of nog erger), maar voor sommigen sluit ik dat niet uit. Als je daar op vakantie bent, sta daar niet bij stil, maar deze film stemt na die recente confrontatie met de werkelijkheid achteraf toch tot nadenken.
Dit onderschatte juweeltje van videoclipregisseur Jake Scott is naar mijn mening een van de beste films uit 2010. Ik ga hem binnen afzienbare tijd nog een keer bekijken.
Mooi, werkelijk heel mooi!
Ben ik de enige die de rol van Kirsten Stewart ontzettend ongeloofwaardig en slecht geacteerd vindt?
Ik sluit dat niet uit.
Ga eens kijken in de bars in Bourbon Street (New Orleans) en oordeel dan.
Prima verhaal...
Dat weet je over zijn verhaal, omgaan met zijn vrouw,
zijn vriendin...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Kristen Stewart...
Prima achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Ik heb me vermaakt tijdens deze film, het was zeker een goede film, alleen vond ik sommige karakters nogal vreemd.
Doug was een sterk karakter, maar ik vond Lois maar een raar en hysterisch mens. Opzich was het niet slecht geacteerd, alleen stond het personage me niet aan. Gelukkig kwam dat karakter dan ook maar weinig in de film voor. De stripper Mallory (Kirsten Stewart) was misschien wel een boeiend karakter, alleen kwam alles nogal nep en ongeloofwaardig over. En die fout ligt denk ik niet bij het karakter maar meer bij de acteer 'kwaliteiten' van Kristen Stewart. Blijkbaar kan ze wel beter, als ik bijvoorbeeld Twilight of Adventureland bekijk. Maar in deze film kwam ze erg ongeloofwaardig over. Gelukkig stond James Gandolfini tegenover haar, waardoor ik door zijn personage en kwaliteiten de gebreken van Kristen Steward kon accepteren.
Ik vind het wel jammer dat er geen conclusie aan de film verbonden zit. Eigenlijk zit er weinig verschil tussen het begin en het eind van de film. Het enige verschil is dat Doug en Mallory elkaar nu wel eens bellen, verder zijn er geen duidelijke veranderingen zichtbaar.
Aangezien het verhaal interessant is, en ik me totaal niet stoorde aan het hoofdpersoon Doug (James Gandolfini) heb ik toch wel met plezier naar deze film kunnen kijken! Als cijfer geef ik deze film dan ook een 6.8, wat ongerekend 3,5ster is.

New Orleans is ook ideaal als setting. Niet alleen omdat het mijn favoriete stad is maar vooral omdat het vooral een thuishaven is van acceptatie, mededogen en sereniteit. Nergens zal je een plek tegenkomen als New Orleans, nergens zou je een plek tegenkomen die het best belichamen wat de boeddhisten Nirwana noemen. Van New Orleans wordt prima gebruik gemaakt en ook de radiatie die New Orleans heeft speelt voor mij een hele belangrijke rol in de bewustheid die de personages op een gegeven moment bereiken. BBarbie dekt de lading perfect door het drama emotioneel maar nergens sentimenteel te noemen. Zeer oprecht.
Erg mooi.
Echt ongelooflijk dat Kristen Stewart het tot Hollywood actrice heeft geschopt, ik vond het een mooie film, maar ik ergerde me echt dood aan haar constant dezelfde gezichtsuitdrukking..
... Ik heb de film vanavond nog eens herzien, en Kristen vond ik het beste aan de film. Een mooi, realistisch verhaal met sterk acteerwerk van iedereen, maar Kristen is gewoon een superactrice! Ik snap nu ECHT niet waarom mensen het over dezelfde gezichtsuitdrukking hebben, want dat heb ik nooit geien bij haar. Ze komt geloofwaardig over en werkt ongelooflijk hard, en dat maakt haar een goede actrice.
Een film waar een goed verhaal in zit en waarin karakters centraal staan. Waarin 2 tegenpolen elkaar vinden, en als ik het goed zag, uiteindelijk van elkaar leren.
Moeders kleine roadtrip was eigenlijk het enige stuk dat juist wel weer interessant was.
James Gandolfini en Kristen Stewart zetten twee fantastische rollen neer. Van James Gandolfini wisten we dat natuurlijk al (The Sopranos), maar dat Kristen Stewart ook zo'n soort rol neer kan zetten laat een heel andere kant van haar zien!
4.5/5
Vooral Stewart heeft me zeer aangenaam verrast, het is een heel andere actrice die je hier te zien krijgt, een andere maar ook stukken overtuigender dan we van haar gewend zijn.
Zo'n rollen wil ik nog wel meer van haar zien, prachtig !!
Goed!
Ik vond het wat wrang dat pa Riley zich meer om haar lot leek te bekommeren dan om dat van zijn ongelukkige vrouw.
Natuurlijk begrijp ik dat de dingen hun oorsprong kenden in het verlies en hun onmacht om dat een plek te geven met elkaar, maar omdat in de film de focus wel heel erg verschuift naar Stewart’s personage had ik toch wat moeite om met oprechte belangstelling de ontwikkelingen te blijven volgen.
Pas zodra mevr. Riley geprikkeld werd om voor het eerst sinds lange tijd weer een voet buiten de deur te zetten (of liever gezegd de auto nog op de oprit de vernieling in te rijden) vond ik het weer wat boeiender worden.
Wel is het prettig dat het verhaal “klein” is gehouden en dat de sfeer van de mindere buurten van New Orleans goed overkomt zonder dat het er allemaal te dik bovenop ligt.
Amerikanen (Hollywood) kunnen geen goed , overtuigend en geloofwaardig drama maken...
Hmm...je geeft Doubt (bijv.) al 4 sterren?
Ik gaf die vier sterren niet voor het drama (bit boring zelfs...) ,maar voor de acteerprestaties.In het algemeen kunnen amerikanen geen goed drama maken. The flat caracters, oppervlakkigheid,diepgang vermijden, goed/kwaad scheiding, een middenweg is er niet, eind goed al goed', want anders flopt de film... De kracht van Doubt is niet het drama , (want dat schiet tekort),maar de acteerprestaties. Kijk maar eens naar frans,engels,skandinavisch,spaans,argentijns,italiaans drama. Mensen van vlees en bloed,heel herkenbaar en heel echt, of je naar een docu kijkt. Bij amerikanen blijft het "film".
Bij de affiche ging mijn aandacht vooral naar Gandolfini en Stewart. Ene duo dat elkaar mooi aanvult. Je merkt wel dag Gandolfini de jonge actrice omhoog trekt. Ze laat zien dat ze meer is dan het domme wicht uit de Twilight-reeks. Daarbij mogen we wel niet de rol van Melissa Leo vergeten. In het begin zit ze nog in de schaduw van het duo, wat hen de tijd geeft om hun groeiende relatie in beeld te brengen. Maar verder in de film komt ze ook meer in beeld en geeft ze de film de 2e adem die het nodig heeft om het verhaal rond te krijgen.
Mooie intieme film met een kleine kern aan acteurs met net genoeg mooie muziek en prachtige beelden. Het overdonderd niet, maar doet je toch intenser kijken naar de film dan je eerst zou vermoeden. Een film waar je van kan genieten met z'n mooie momenten.
Kristen Stewart is uitzonderlijk goed gecast, worstelt met een paar scenes c.q. het script, maar zet overall een goede prestatie neer, zeker voor haar leeftijd (18 destijds). Ik vond met name haar neurotische mimiek subliem. En als ze begint te vloeken, dan is ze ook echt op dreef, met zichtbare improvisaties.
Het tempo van de film is heerlijk relaxed zonder loom te worden.
Het einde laat echter wat te wensen over. Je krijgt pas net het idee dat je de personages leert kennen, alsof je naar een pilotaflevering van een serie hebt zitten kijken. Toch is het plotseling voorbij. En al is het duidelijk wat de plot Gandolfini's en Leo's personages heeft gebracht, Stewart's hoertje ziet op onverklaarbare wijze het licht en loopt er plotseling als een keurig schoolmeisje bij. Jammer dat het belangrijkste, of althans het meest interessante, personage geen passende conclusie kent. Beetje geforceerd "happy end" ook, op deze manier.
Verder ergens ook een typische Scott-film, met een verhaal dat aan alle kanten piept en kraakt, zeker qua geloofwaardigheid, maar je neemt het voor lief want het ziet er mooi uit, de acteurs doen hun best en de melancholiek druipt van iedere scène af.
James Gandolfini speelt een hele lieve man met verve.
Toch wordt dat allemaal vrij ingetogen weergegeven waardoor het niet storend werkt. Dat, en de prestatie van Gandolfini duwen de film zeker boven de middelmaat.