Trust (2010)

Drama / Thriller

geregisseerd door David Schwimmer
met Liana Liberato, Clive Owen en Catherine Keener

De familie Cameron is het perfecte voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Alles loopt voorspoedig tot het moment dat de veertien jaar oude Annie (Liana Liberato) haar eerste vriendje, Charlie, leert kennen via internet. Na maanden van onschuldig communiceren via het web besluit Annie, in een weekend dat ze alleen thuis is, af te spreken met Charlie. Dan komt ze er op een afschuwelijke manier achter dat Charlie (Chris Henry Coffey) niet is wie hij aanvankelijk is. Geschokt door wat hun dochter aangedaan is, gaan Annies ouders (Clive Owen en Catherine Keener) de strijd aan om hun dochter in het reine te laten komen met wat er gebeurd is in haar tot dan toe onschuldige leventje. Een strijd die het hele gezin dreigt te verscheuren...

tja,echt slim is ze niet dat meisje....veel te veel met zich zelf bezig ....ja zoals maxima zei: een beetje dom

avatar van aspers
Sterke, en helaas, behoorlijk realistische film. Ik wil niet weten hoeveel jonge meisjes in de gladde praatjes van dit soort gasten trappen.

Geweldig gespeeld door Liana Liberato! Op het moment dat bij haar het kwartje valt, zit ik met tranen in de ogen. Pffff...

Een aanrader! 4,5

avatar van Iron Maiden
Tijdje terug dat ik een film zag die zo'n indruk wist te maken. Waar ik een film verwachte met 'street justice', hakte dit einde er behoorlijk in.
Clive Owen speelt daarnaast ontzettend sterk, net als de rest van de cast eigelijk.
Aanrader.

avatar van Rico Rüdiger
Een film over een meisje die na een tijdje chatten toch wel de persoon van achter het scherm wil ontmoeten. Het grootste gegeven van de film is dat het erg realistisch en naturel over komt. De acteurs zijn wel prima te noemen, voor dit soort verhalen zijn geen topklasse acteurs vereist. Het einde is erg sterk, een verkrachter/pedofiel kan dus gewoon de sociale natuurkundeleraar zijn, iedereen. Al met al een ruime voldoende.

avatar van Sid-the-gekste
Heel erge onroerende film.. Goed geacteurd en mooi en (helaas) waargebeurd verhaal..
Zeker wel een 3,5 waard!

avatar van Nicole_1989
Erg sterke film. Het acteerwerk van vooral Liana Liberato is ontzettend goed. De onzekere puber die ingaat op de avances van een man die haar positieve aandacht geeft, zet zij ijzersterk neer. De emotionele neerwaartse spiraal geeft zij fantastisch vorm in haar personage. Erg onder de indruk van deze film!

Ondanks het voorspelbare verhaal, erg sterk. Misschien wel juist omdat het zo voorspelbaar is, extra realistisch!

avatar van Snape
Maar hebben ze gisteren niet het einde uitgezonden? Ik las net dat de verkrachter een leraar was, maar dat heb ik dan zeker gemist.

avatar van Iron Maiden
Snape schreef:

Het einde dat ik heb gezien was een video opname van zijn zoon met een handheld camera. Ze bevinden zich dan op een markt en zijn vader komt een student tegen, waarbij de camera op het gegeven moment pauzeerd op een lachende Charlie. Was een simpel, maar heftig en confronterend einde voor mij.

avatar van DragQueen
Degelijke dramafilm, met een realistisch uitgebeeld verhaal. Het acteerwerk van de gehele cast is overtuigend. 3 Sterren.

avatar van ILDIB
Ik vermoed een goede weergave van werkelijkheid. Helaas. Smerïge mannen en domme bakvissen.. meisje speelt een goede rol.

Film zelf aardig maar soms wat induttend.
Leve de commerciëlen die aftitelingen afkappen ondanks dat daar nog belangrijke scènes in vertoond worden. .

avatar van mjk87
Mierzoet, maar daardoor niet minder fijn om naar te kijken. Vooral het eerste uur is sterk met nog een zekere spanning maar vooral een mooi beeld dat wordt geschetst van een gelukkig gezinnetje in een Amerikaanse buitenwijk. Je wordt als kijker helemaal meegenomen in hun levens. De laatste drie kwartier gaat het meer om het drama en dat wordt er mijns inziens wel veel te nadrukkelijk op gelegd maar door het sterke acteerwerk wel geloofwaardig gebracht. Niettemin had het wel iets subtieler gemogen. Nu 3,5*.

avatar van Ste*
Op papier klinken dit soort films altijd leuk en spannend, maar in de praktijk moeten ze ervoor waken niet over te komen als een wat belerende tienerfilm die kinderen verplicht moeten kijken bij maatschappijleer. En dat is bij deze film helaas zeker het geval. Ik vond het vrijwel nergens daadwerkelijk spannend of boeiend worden. Alles wat er gebeurt kun je zo afstrepen volgens het boekje.

Daarnaast is het ook wat B-film achtig geschoten. In ieder geval filmisch allemaal niet heel flitsend (en misschien stom detail maar die letters in beeld waren echt een oerlelijk font).

Het hele thema is ook alweer wat gedateerd, of in ieder geval is er de afgelopen jaren genoeg aandacht voor geweest, dus voelt het ook een beetje 'seen it all before' aan.

Begrijp de hoge beoordelingen niet zo. Het feit dat het een heftig thema behandelt wil nog niet zeggen dat het dus ook een goede film is. Echt te suf en te zwak gedaan wat mij betreft.

avatar van SmackItUp
Als acteur in Friends vond ik Schwimmer altijd een aangename speler, en ook als regisseur mogen zijn werkjes er zeker wezen. Het is natuurlijk moeilijk om dit niet aangrijpend te vinden. Het meisje is behoorlijk naïef en de vader pakt het helemaal verkeerd aan, maar dit lijken me de normale reacties die iemand zou kunnen hebben. Erg aangrijpend en realistisch met sterk acteerwerk.

Een film die tot nadenken geeft!!

avatar van Underkoffer
Oeh, deze kwam rauwer op mijn dak vallen dan ik dacht. Vooral dat moment dat ze erachter komt en beseft wat haar nou eigenlijk is overkomen en dat het meer meisjes overkwam. En dan dat einde, dat die pedo dus gewoon een gezin heeft en leraar is..

Ben er even stil van geweest. Er bestaan meer films over dit soort onderwerpen en had dus verwacht dat het wat lafjes zou zijn. Maar heeft me toch gegrepen.

avatar van Riddierid
Slechte comedy. Grapje, goede film. Mooi dat stukje op het laatst bij de aftiteling, dat laat zien dat het echt iedereen kan zijn, het zijn ook maar gewoon ''normale'' mensen. Op één of andere manier kan ik mij slecht inleven als ik ook maar een beetje acteerwerk zie bij van die dramatische huil scenes. Bijna niemand kan zoiets echt heel realistisch acteren, maar voor mij kilt dat echt het moment helaas.