• 8.348.293 stemmen

My Sister's Keeper (2009)

Drama | 109 minuten
3,73 1.732 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Nick Cassavetes

Met onder meer: Cameron Diaz, Abigail Breslin en Alec Baldwin

Releasedatum: 27 augustus 2009

Plot My Sister's Keeper

"A tale of life, love, and letting go."

Kate (Sofia Vassilieva) en Anna (Abigail Breslin) hebben een band die hechter is dan die van de meeste zusjes: hoewel Kate ouder is, is ze afhankelijk van haar kleine zusje. Haar leven ligt zelfs in de handen van Anna, zij is namelijk een 'donorbaby', een kind dat geboren is om lichaamsdelen af te staan aan haar zus als die deze nodig heeft. Anna besluit dat dit niet langer zo door kan gaan en regelt een advocaat. Sara (Cameron Diaz) is een liefhebbende echtgenote en moeder die haar carrière als advocaat heeft opgegeven om voor haar dochter te zorgen. Ze verliest zichzelf soms in haar rol als de toegewijde zorgverlener die ze is geworden in haar strijd om Kate te redden. Hun enige zoon Jesse (Evan Ellingson) voelt zich onzichtbaar terwijl Kate en Anna alle aandacht krijgen.

imageimageimageimageimageimage

Judge De Salvo

Jesse Fitzgerald

avatar van Lebarron

Lebarron

My sisters keeper is een film over Anna (Abigail Breslin), een meisje dat gekweekt is om haar oudere zus die aan leukemie lijdt in leven te houden. Ze is een perfect match voor beenmergdonaties en dergelijke. Van de een op andere dag besluit ze een advocaat in de hand te nemen om zichzelf onafhankelijk te laten verklaren omdat ze geen nier wil doneren. Wat de verhouding tussen haar en haar moeder(Cameron Diaz) op scherp zet. Hoewel deze film vooral een tranentrekker is, heb ik persoonlijk mijn kop gebroken op de gedachte gaat de moeder te ver? Want hoe ver zou ik als ouder gaan om 1 van mijn dochters te redden? Heel ver, zeg ik naar eer en geweten. Maar of ik zo ver zou gaan door een kind te krijgen voor spare parts, dat zou ik nu niet kunnen beantwoorden. Ik had waarschijnlijk wel eerder tegen mijn vrouw in opstand gekomen want na het zien van een behoorlijk heftige scene waarin Anna op een operatietafel vlak voor de zoveelste ingreep in haar jonge leven in doodsangst krijst om haar vader werd ik in mijn vaderhart getroffen. Haar gekrijs ging bij mij door merg en been. Dat zou voor mij de druppel geweest zijn want een grotere realitycheck kun je eigenlijk niet krijgen als ouder. Wie wil zijn of haar kind zoiets aandoen? Ook al is het om je andere kind te redden? Breslin speelt goed, Alec Baldwin die haar advocaat speelt ook. Cameron Diaz speelde de harde bitch vrij goed maar de scenes waarin ze meer moeder moest zijn kwamen mij ietwat gemaakt over. Jason Patrick kwam er qua grootte van rol ietwat bekaaid af maar met de beperkte ruimte die hij kreeg wist hij wel een krachtige performance neer te zetten. Zowel de scene dat hij het in een gesprek het voor Anna opneemt. Sides? So there are sides now? en de scene dat hij zijn zieke dochter nog een mooie dag op het strand wil bieden tegen de wensen in van moeders zijn allebei zeer sterk en waren misschien wel de beste uit de film. De film presenteert een moeilijk vraagstuk op een zeer goede wijze en daarom zeker het bekijken waard. Is het daarmee ook een goede film? Ja en nee. Nee omdat ik een goede film vaker dan 1 keer wil zien en deze film is na 1 keer kijken wel genoeg.

avatar van frans123

frans123

Lijkt mij een gedrocht....

avatar van marximaal

marximaal

Een prachtige film en zeker een aanrader, moet je wel van drama houden en een traantje durven wegpinken

avatar van Hachiman

Hachiman

Ik vind het een zeer zwakke film, het leunt eigenlijk vooral op de drama van het zieke meisje en hierbij proberen ze eigenlijk hun kracht uit te halen. Hiermee falen ze wel, want de film is saai, de dialogen zijn slecht en de film zelf heeft gewoon weinig om zich heen hangen. Het is zeer zonde want dit had een uitstekende film kunnen zijn, een gemiste kans

avatar van Casey45

Casey45

Normaliter kijk ik nooit naar dergelijke drama's maar deze trok toch wel bij mij zodanig de aandacht dat ik hem helemaal geen uitgekeken. Indrukwekkend verhaal. De moeite van het kijken waard.

Wat ik mij nog afvraag is of deze film op waarheid is gebaseerd. Iemand?

avatar van Lebarron

Lebarron

Casey45 schreef:

Wat ik mij nog afvraag is of deze film op waarheid is gebaseerd. Iemand?

Nee dit verhaal is fictief maar het idee dat ouders een genetisch samengesteld kind krijgen met als doel om hun andere kind te redden is wel geïnspireerd door ware geschiedenis van Lisa en Adam Nash.

avatar van Siauliai

Siauliai

Weinig fillms die meer in mijn allergie zitten, dan deze. Een weeïge, labiele film over een walgelijke moeder die ten eerste een kind neemt om haar andere kind te redden (weet je gelijk met wat voor schuldgevoel dat kind op de wereld is gekomen), en daarna pure kindermishandeling pleegt op dat kind. Alles en alleen om haar zin door te drammen. En dan nog een beetje fijn einde... Hopelijk dat in het echt ziekenhuizen niet meegaan met dit soort misdadige ouders en als dit wel gebeurd, deze ouders per direct uit het ouderlijk gezag worden gezet.

avatar van frans123

frans123

marximaal schreef:

melo-drama dus

avatar van stratmans

stratmans

Droevige maar prettig gespeelde film