Kabadayi (2007)

Turkije
Misdaad / Drama

geregisseerd door Ömer Vargi
met Sener Sen, Kenan Imirzalioglu en Ismail Hacioglu

De glorieuze dagen voor Ali Osman, ooit één van de meest invloedrijke mannen van Istanbul, zijn voorbij. Op een dag vindt het lot zijn bestemming en er staat een grote verrassing voor hem klaar. Hij ontdekt namelijk dat hij een zoon heeft van een vrouw waar hij ooit tot over de oren verliefd op was maar die plotseling uit zijn leven verdween. Zijn zoon, Murat, werkt in een bar samen met zijn vriendin Karaca. De jonge en genadeloze maffioso Devran is ook verliefd op hetzelfde meisje. Hij is bereidt om alles en iedereen te vernietigen die tussen hem en Karaca komen te staan. Het leven van Ali Osman heeft een nieuw richting gekregen, hij moet zijn zoon en Karaca beschermen tegen de woede van Devran.

verwachte er niet veel van,, en was dus ook aardig verrast van het film. Sener Sen kennen we wel,, geniale man,, maar aan het
begin dacht ik z0 van miroglu and bad guy ghaan niet samen,, maar vond Hem heél goed spelen.!!

4,5* waard in mijn ogen.!

avatar van sedje
Deze film konden ze beter Eskiya 2 noemen,

Kom op er zijn al te veel van dit soort films gemaakt in Turkije, denk eens aan de films van yilmaz guney en cuneyt arkin, en al helemaal esikya waarbij sener sen bijna de zelfde rol uitvoerd.

Het acteer werk was ondermaats, daarbij heb ik het niet over Kenan Imirzalioglu en Sener Sen maar de rest was gewoon slecht.

Daarbij ook nog eens een slecht verhaal en je komt uit op een gemiddelde turkse film die nergens boven uitsteekt en mij een deja vu verzorgd.

2.5* voor het vermaak.

avatar van dikkop
Sterren zijn alleen voor Sener Sen, geweldig die ouwe rot.

Ben geen Turkse serie kijker, maar die Kenan is toch 3 keer niks, te soft.

avatar van DOA
DOA
heeft iemand enig idee waar ik deze film zou kunnen halen met NL ondertitels? Alvast bedankt! (pm please) Greetz Ap

avatar van Arbiter
De serie Ezel is wel beter maar dit is toch ook wel een top maffiafilm.

avatar van Zola-22
dikkop schreef:
Sterren zijn alleen voor Sener Sen, geweldig die ouwe rot.

Ben geen Turkse serie kijker, maar die Kenan is toch 3 keer niks, te soft.

Absoluut, Şener Şen speelt een goede, harde oud-Kabadayi.
Maar die Kenan is net een homo in Maffiafilm.

avatar van Zola-22
DOA schreef:

Ligt eraan waar je woont.

Niet mijn favoriete genre. Een doorsnee Turkse maffiafilm met het nodige geweld en een navenant aantal slachtoffers. Tegen de tijd dat ook de beide hoofdpersonages omvallen is de film logischerwijs afgelopen bij gebrek aan protagonisten. Veel verhaal zit er niet in, maar dat is meestal slechts bijzaak bij dit soort films.
Het leukst vond ik nog de rondetafel bijeenkomsten van de oudjes, met voorsprong de beste acteurs in deze film. Dat was af en toe best lachen.