Hounddog (2007)

geregisseerd door Deborah Kampmeier
met Dakota Fanning, David Morse en Robin Wright

Lewellen is een meisje dat opgroeit in het zuiden van de Verenigde Staten onder nogal barre omstandigheden. Haar omgeving geeft niets om haar en ze wordt misbruikt. Toch weet ze te overleven en zich staande te houden en dat komt door haar grote liefde voor de muziek van Elvis Presley.

avatar van matthijs_013
Toen ik in Italië was, moest ik het doen met de Engelse nieuwskranten. Hierin stond een artikel over Hounddog, een film die nog uitgebracht moet worden met Dakota Fanning. Er stond in dat hierin Dakota verkracht zou worden door een oudere man en dat er ook veel dieren mishandeld zouden worden (de twee taboes in Hollywood). Ik vind dat allemaal best een ziek idee, maar haar ouders waren heel positief over de film. Ze zeiden dat Dakota hier waarschijnlijk een oscar voor zou krijgen enzo en dat dit een van de schokkendste films ooit uitgebracht zou worden. Iemand anders wel eens iets over deze film gelezen?

Ondertussen is er harde kritiek over deze film in de verenigde staten ivm incest en de jonge actrice.
Op imdb scoort die film ook niet zo goed. Toch benieuwd om eens ernaar te kijken en of de kritiek terecht is...

avatar van nummervlinder
Over deze film is nog niet het laatste woord gezegd. Maar stilletjes denk ik toch ook dat een 12-jarige er niet over kan oordelen of deze rol nu wel zo geschikt is voor iemand van deze leeftijd. Op hln.be stond volgend artikel: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_359624.html?wt.bron=kanaalArt2

Deze film wil ik zeker graag zien, vooral omdat de regisseur een taboe wil doorbreken en sommige Amerikanen zijn gewoon hypocriet, in A Time To Kill werd toch ook een jong meisje verkracht ?
Dakota Fanning heeft trouwens wel ballen om zo'n rol aan te nemen omdat ze ook in enkele familie films heeft gespeeld en ze kan heel goed acteren.

joyann
Ja precies aan de ene kant snap ik de ophef wel maar aan de andere kant in andere films gebeurd dit ook vakaer maaro mdat dakota fanning het speelt is het gelijk slecht naja mischien komt dat omdat ze ook in veel familie films speelt en zo

Dat ze in veel familie films speelt valt reuze mee, Hide & Seek , Man on Fire , Trapped en nog meer van die films noem ik niet echt bepaald familie films...

avatar van Alittleromance
Hopelijk komt hij bij ons in de bioscoop. Ik heb in der tijd Taxi driver en Pretty baby ook gezien in bioscoop.

avatar van BlueJudaskiss
Mag ik vragen wat in vredesnaam de overeenkomsten zijn tussen die twee films en deze, behalve een jonger meisje?

avatar van Alittleromance
In Taxi Driver was Jodie Foster 12 jaar en in Pretty Baby was Brooke Shields 11 jaar. Dakato Fanning is 13 jaar, OK. Zoek via Google.com waar de film over gaat en je zal de vergelijking tussen deze 2 films vinden.

veron35
Deze ga ik zeker een keer zien. Dakota Fenning vind ik toch een van de beste kinderen in films en met de muziek van Elvis moet dit goed worden. En dan ook nog eens David Morse.

charliEish
Inmiddels is het bekend dat deze film ergens in september in Amerika op dvd komt.

Blue Judaskiss schreef,

Zie op de volgende site:

Poster is beter dan de film maar Dakota Fanning is zo als altijd geweldig.
Maar wat is ze gegroeid als je secret lies of bees bekijkt daar is ze al echt een tiener en hier nog steeds het kleine meisje.

avatar van Alittleromance
Ik heb deze besteld via Amazon.com. De film waar zoveel over te doen was. Dakato speelt hier de moeilijkse rol in haar prille leven en doet dit op een zeer overtuigende manier. Wel hard is de verkrachting seine die er in voor komt. Er zijn nog films gemaakt in dit gerne zoals Bv. No Child of Mine (1997) . Piper Laurie speelt hier ook weer een strenge huisgrootmoeder zoals in Carrie (1976). David Morse speelt hier ook goed in. Hopenlijk brengen ze de DVD ook in België en Nederland uit .

avatar van vranque
onbevredigend op alle fronten. Dakota Fanning is geweldig maar daarmee redt je het niet.

avatar van Rena
Ik vond het een hele goede film, de sfeer was zeer goed voelbaar.

avatar van Gameface
Beladen op papier....in werkelijkheid is het een heerlijke film.....het mooie licht met de kleuren uit het Zuiden van Amerika, goed geacteerd....goed script...sterke soundtrack...deed me sterk denken aan een combi van Black Snake Moan.&.Cider House rules..het enige minpuntje...was dat Elvis niet goed in de tijd was verwerkt....je kan in1956 geen nummer uit de jaren 60 zingen... verder een dikke plus....

teigetje37
Mooie en beladen film gezien het onderwerp met een sterk gespeelde rol van Dakota Fanning.
Met een verassend sterke rol van Afemo Omilami als Charles.

Waardering: 3,5 sterren

avatar van Veruca
Jezus, wat is Dakota toch goed.

avatar van domuslucis
Amerika's zuiden mooi neergezet. Sterke rol van Dakota Fanning.

avatar van fonzie96
De film keek zich wel lekker weg maar het verhaal ging eigenlijk nergens over,het ging nergens naar toe....

avatar van Mementos75
Het komt tezamen als een goed boek. Het eerste deel is vaak niks, maar dan begint het verhaal samen te komen en beginnen de verschillende lijnen en issues te vormen.

Dat alleen al verdient een ruime voldoende.

Daarnaast maken de acteurs en met name de actrice het geheel erg geloofwaardig. Ik weet niet hoe oud deze kinderen zijn, maar petje af.

Al met al, hoop ik niet dat mensen afhaken op de eerste 3 kwartier, het eind maakt het meer dan goed.

avatar van james_cameron
Broeierig, zich zeer traag voortslepend drama dat enigzins gered wordt door de sfeervolle fotografie en het uitstekende spel van de akteurs. Inhoudelijk is het allemaal erg dun.

avatar van NotJustAnOpinion
Gemengde gevoelens heb ik bij deze film.
Om te beginnen de kleuren de settings en de geluiden waren prachtig en geven je het gevoel daadwerkelijk zelf in het zuiden van Amerika te zitten.
Tevens haalt dit de snelheid uit de film waardoor je soms het gevoel hebt of er nog wat gaat gebeuren of niet en zeker de eerste 3 kwatier had ik dat heel erg.

Na de bewuste scene komt pas de spanning in de film en hoopte ik op een ander verwerkingsproces dan wat nu het geval was en bleef ik met nog een aantal vragen zitten en dus bleef IK met een leegte achter i.p.v. Dakota Fanning die overgerins een geweldige acteerprestatie neerzette.

Ik wou deze film zien omdat Dakota Fanning er in meespeelde en ik vind dat zij altijd goed acteert. Ook hier acteerde ze heel goed. Ik had niet veel van deze film verwacht en toch viel hij nog meer tegen dan gedacht. Film is heel traag. Veel trage stukken in. zit eigenlijk geen verhaal in.

Nancy1980
erg goede film, dakota is een erg goede actrice en dat op die leeftijd, dat belooft wat.
ik vind het een mooi verhaal, wel keihard.

melvddonk
Prima.

Hounddog is een prima filmpje, met een fijn sfeertje, mooi kleurgebruik, prima acteerwerk en héélijke muziek. Het personage van Dakota, Lewellen, was een intrigerend personage om naar te kijken en ik heb me voor de volledige speelduur dan ook prima vermaakt.

Ook het verhaal is erg mooi en ontroerend, maar ze hadden er naar mijn mening meer uit kunnen halen. Het bleef allemaal een beetje vlak en afstandelijk. De enige scène die écht indruk op me heeft gemaakt is die dat Lewellen boos is op Lou en ze tegen elkaar beginnen te schreeuwen.. Dat was een overtuigende en emotionele scène.

Verder voelt het door de sfeer en de muziek een beetje aan als een feelgoodmovie, terwijl het dat absoluut niet is. Toch maakte dat het allemaal wat luchtiger en de heerlijke muziek van Elvis maakte me zelfs vrolijk.

avatar van TomaskeX
Prachtige film, Dakota is weer heeel geweldig en draagt deze film

Een onwaarschijnlijk, onsamenhangend en zelfs onaandoenlijk verhaal dat nauwelijks weet te boeien. Het eerste half uur gebeurt er nauwelijks iets en slaat de verveling al toe. De regisseur biedt geen enkel inzicht in de personages en hun omstandigheden, laat staan dat er enig perspectief geboden wordt. Om de verkrachtingsscène (met een kind) is het nodige, vooral van katholieke en christelijke zijde (hoe durven ze... hoe hypocriet kun je zijn!!!) te doen geweest, al zijn er geen naakt of expliciete beelden te zien; integendeel: uiterst kieze beelden brengen het verschrikkelijke van de daad over.

Prima film. In het eerste gedeelte zien we een kind dat zich gedraagt als kind in een mooie omgeving, maar in moeilijke omstandigheden waar een zekere dreiging van uit gaat. Na het verraad wordt uiteindelijk een oplossing geboden in weerbaarheid, in plaats van vernedering.

Daarom bepaald niet onsamenhangend, maar eerder een eenvoudig verhaal, waarbij de film kracht krijgt uit de sfeer en de acteurs.

avatar van wendyvortex
Mooie rollen van Dakota Fanning en Piper Laurie (die wederom maar weer eens een reli-manie heeft) en ook nog gefilmd in mooi geelachtig licht, maar het gaat totaal mis op het verhaal of liever het gebrek er aan. Er gebeuren zo her en der wat schokkende dingen met bliksem, slangen en natuurlijk de beruchte verkrachtingsscene, maar een geheel wil het maar niet worden en verder blijven een hoop karakters nogal ééndimensionaal.
Verder lijkt veel kritiek nogal gericht te zijn op het feit dat de kinderen vaak in hun ondergoed aan het spelen zijn, of te uitdagende bewegingen maken (Ja we zijn Elvis aan het imiteren!!) er wordt zelfs voor gewaarschuwd dat het jongetje Buddy zelfs een keer met ontbloot bovenlijf te zien is ... okay die Amerikanen slaan iets te veel door in het zien van seksualisering waar er geen sprake van is en die schunnigheden zagen ze tenslotte ook al bij Elvis en z'n heupbewegingen, maar goed verwacht eerder een wat tamme film die er verder wel mooi uit ziet, maar nergens echt een pointe heeft.