The Secret Life of Bees (2008)

geregisseerd door Gina Prince-Bythewood
met Dakota Fanning, Queen Latifah en Jennifer Hudson

In het South-Carolina van 1964, lopen Lily Owens en dienstmeid en haar enige vriendin Rosaleen Daise weg van huis om te ontsnappen aan de ruwe opvoeding en de moeilijke relatie met haar vader. Lily vlucht ook omdat zij op zoek wil gaan naar de geheimen en mysteries van haar overleden moeder. Onderweg ontmoeten zij drie zusters die imkers zijn en die het koppel met een warm hart ontvangen in hun huis. Daar zullen zij het geheim van de moeder van Lily waarschijnlijk kunnen onthullen.

Decec schreef:
Ik vond een mooie dramafilm... (geen avontuur).
Schitterend en mooi verhaal.
Bekende actrice Dakota Fanning speelt goed (o.a. I Am Sam/ Man on Fire). Wel groot geworden.
Queen Latifah speelt ook goed.
4,5 sterren! cijfer 9....

Ik ben het volledig eens met Decec, alleen moet ik je wel verbeteren Decec,er staat in de verhaallijn dat deze film drama betreft, dus geen avontuur, zoals jij beweerde en dit ook tussen haakjes schreef!!

avatar van Decec
The main man!! schreef:

Ho, ho, U kent mij niet. Mijn handicap is taalprobleem en kan niet goed Nederlandse zinnen schrijven, daarom schrijf ik even korte zinnen...

avatar van Marbles
Ik hou van dit soort films maar vond deze vrij oppervlakkig.
Jammer.

avatar van bjerik76
nooit van gehoord, ik zag de dvd liggen voor maar 1 euro bij de blokker.
Ik twijfelde, de cover zag er niet uitnodigend uit, het verhaal op de achterkant ook niet, maar voor 1 euro, en de sterrencast toch gekocht.

Verbluffende film, wat een mooie/goeie cast, incl Alicia Keys spelen allemaal de sterren van het lijf.
De sfeer, beelden, maar ook de muziek.
De 110 min vlogen voorbij.

Onverwacht, maar dit is een prachtige film.
Ook een prachtige cast, met Dakota Fanning in een puike rol
Maar ook Queen Latifah bewijst hier weer haar kunnen, dat ze in komedies en actiefilms zich aardig uit de slag weet te trekken wisten we al, maar hier bewijst ze dat ze met veel overtuiging ook gevoelige rollen zeer goed aankan.
Ik heb genoten van deze film, ook emotioneel is dit een prachtig verhaal.
Warm aanbevolen dus, maar hou de zakdoeken bij de hand.

avatar van teigertje
Alles is meesterlijk aan deze juweel van een film.

Van de spelers tot aan de inhoud tot aan de muziek.

Een gigant.

avatar van Ajax&Litmanen1