The Infiltrator (2016)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Brad Furman
met Bryan Cranston, Diane Kruger en Benjamin Bratt

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Robert Mazur, een undercoveragent die jarenlang door het leven ging als Bob Musella. Hij nam allerlei gesprekken op die leidden tot een grote arrestatieactie tijdens een opgezette bruiloft. "Operation C-Chase" was bedoeld om bankiers te ontmaskeren die het financiële systeem manipuleerden om geld wit te wassen voor drugsbaronnen als Pablo Escobar.

avatar van TronMan
Fraaie misdaad film, over een waar gebeurt verhaal, in de jaren tachtig. De naam 'Miami Vice' viel hier al eerder, en af toe moest ik daar ook aan denken. Ook trouwens aan film ; Black Mass . Maar dit is toch een stuk sterker. In de aftiteling zie je de echte 'personen uit die tijd.

avatar van Diederik58
Gewoon goed en degelijk.
Niets loopt gladjes. Het wankele evenwicht in zijn dubbelleven (undercover en gezin) en de crime maken het ook interessant. Daarmee stapt het wat mij betreft af van een eendimensionale biografie.
In de serie Breaking Bad was Cranston al top. Hier doet hij het dunnetjes over.
Een film die de moeite waard is.

avatar van Elchapo
Goede film,het wordt duidelijk hoe het leven van een infiltrant constant het uiterste vraagt.goed acteerwerk,spanning en de wetenschap dat het een waargebeurd verhaal is maken deze film een aanrader.....3.5 stars.

avatar van AC1
AC1
Veel te oppervlakkig. Een tiendelige TV-serie (bijvoorbeeld geproduceerd door Gaumont International Television) had een better medium geweest voor dit waargebeurd verhaal.

avatar van Kliko_Green
Goede en degelijke film. Zo af en toe is de muziek keuze briljant!
geweldig acteerwerk op de bruiloft bij de ontdekking dat Roberto er toch is en iets later als die en zijn vrouw er achter komt dat ze verraden zijn.