• 11.795 nieuwsartikelen

Met onder meer: Bryan Cranston, Diane Kruger en Benjamin Bratt

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 15 september 2016

Plot The Infiltrator

"The true story of one man against the biggest drug cartel in history."

Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Robert Mazur, een undercoveragent die jarenlang door het leven ging als Bob Musella. Hij nam allerlei gesprekken op die leidden tot een grote arrestatieactie tijdens een opgezette bruiloft. "Operation C-Chase" was bedoeld om bankiers te ontmaskeren die het financiële systeem manipuleerden om geld wit te wassen voor drugsbaronnen als Pablo Escobar.

Robert Mazur

Kathy Ertz

Roberto Alcaino

Bonni Tischler

Gloria Alcaino

Akbar Bilgrami

avatar van TronMan

TronMan

Fraaie misdaad film, over een waar gebeurt verhaal, in de jaren tachtig. De naam 'Miami Vice' viel hier al eerder, en af toe moest ik daar ook aan denken. Ook trouwens aan film ; Black Mass . Maar dit is toch een stuk sterker. In de aftiteling zie je de echte 'personen uit die tijd.

avatar van Diederik58

Diederik58

Gewoon goed en degelijk.

Niets loopt gladjes. Het wankele evenwicht in zijn dubbelleven (undercover en gezin) en de crime maken het ook interessant. Daarmee stapt het wat mij betreft af van een eendimensionale biografie.

In de serie Breaking Bad was Cranston al top. Hier doet hij het dunnetjes over.

Een film die de moeite waard is.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Goede film,het wordt duidelijk hoe het leven van een infiltrant constant het uiterste vraagt.goed acteerwerk,spanning en de wetenschap dat het een waargebeurd verhaal is maken deze film een aanrader.....3.5 stars.

avatar van AC1

AC1

Veel te oppervlakkig. Een tiendelige TV-serie (bijvoorbeeld geproduceerd door Gaumont International Television) had een better medium geweest voor dit waargebeurd verhaal.

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Goede en degelijke film. Zo af en toe is de muziek keuze briljant!
geweldig acteerwerk op de bruiloft bij de ontdekking dat Roberto er toch is en iets later als die en zijn vrouw er achter komt dat ze verraden zijn.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2030 stemmen

Een degelijke film die niet echt verrast, maar met Cranston in de cast weet je je verzekerd van een stukje kwaliteit. Ook de rest van de cast is prima.

De film propt ontzettend veel in twee uurtjes. Alles wordt net genoeg uitgelegd om het te kunnen volgen, maar dat gaat ergens wel ten koste van de geloofwaardigheid. Zo is hoofdpersoon Robert "Mister Bob" Mazur binnen de kortste keren boezemvrienden met een kartelbobo. Het opbouwen van deze innige vriendschap moet in werkelijkheid jaren hebben geduurd, maar als kijker moeten we het doen met 10 minuutjes. Misschien was een miniserie beter geweest.

Naast enkele spannende stukken is de film lekker kleurrijk geschoten. Het oog wil ook wat.

Het meest opvallende vond ik dat het plot wel heel erg lijkt op seizoen 1 van de Nederlandse Netflix-serie "Undercover" (met Frank Lammers). Tot en met de bruiloft aan toe. Daardoor loopt mijn waardering voor die serie wel een deuk op. Zo origineel is het dus ook weer niet.

3,5 sterren

avatar van Kuzey Tekinoglu

Kuzey Tekinoglu

Indrukwekkend hoor, die waargebeurde infiltrant verhalen, maar ook altijd te veel van hetzelfde, zeer voorspelbaar en echt niet meer boeiend.

avatar van martijn011

martijn011

• 2007 berichten

Ik heb al heel wat films gezien over drugs, undercover operaties en maffia, de drie onderwerpen die deze film het beste samenvatten.

Deze film is geen film die je over een paar jaar nog herinnert, maar wel een die boven het gemiddelde uitsteekt.

Dat komt voornamelijk door de prima rol die Cranston vertolkt. Over zijn tegenspelers is genoeg te zeggen, uitgezonderd de uitstekende Diana Kruger, maar Cranston is wel de absolute ster van de film.

Aangezien deze undercover operatie zo'n twee jaar heeft geduurd moesten de schrijvers en regisseur keuzes maken om het zo compleet mogelijk over te brengen. Dat het dus allemaal redelijk oppervlakkig is valt te begrijpen, maar ik had het idee dat ik soms wat stappen miste.

Al met al is dit toch wel een spannende misdaadfilm geworden die ondanks de lange speelduur voorbijvliegt.

Ruim voldoende!

avatar van Kondoro

Kondoro

“Without family or friends what kinda world it is be. There will be no reason to be alive. Hmm? It's a good day.”

In de zoektocht naar een leuke film kwam ik deze tegen. De film had ik kort na release een keer afgezet omdat het me achteraf toch niks leek, met een gemixed gevoel ben ik de film gestart en eigenlijk raakte ik er vrij snel in verstikt. De film is leuk en het concept staat mij altijd wel aan, echter is het een film die vooral werkt volgens het boekje en het allemaal erg netjes probeert af te handelen, en juist daar gaat Furman een beetje de fout in. Want een film zoals deze hebben we echt al veel vaker gezien, en Furman weet er nergens iets unieks in te stoppen wat de film dermate nog interessant weet te maken, buiten het verhaal om dan.

Want het verhaal met een reeds goede en sterke cast weet deze film nog een beetje op de been te houden, daarom heen gebeurd er niet zoveel (zoals ik al zei). Het concept vond ik zelf erg geslaagd en ik was ook wel verheugd omdat het zich vooral afspeelt in de ‘Pablo Escobar’ periode. Deze periode wekt sowieso al wel wat interesse dus deze film gauw aangezet. Ik heb me verder wel prima vermaakt met het verhaal dat undercover agent Robert Mazur infiltreert in het Medellínkarte l(dat van Pablo), en achja de titels zegt het al wel.

Vervolgens stuit Robert Mazur wel op allerlei struikelpunten. Met vaak gevaar voor eigen leven en zelfs ook met dat van zijn familie. Je moet niet spotten met het kartel en dat laten ze duidelijk en erg vaak weten en horen. Afijn, dan is het undercover werk leuk en gaat het verhaal over Mazur die als zakenman van het kartel te werk gaat, en er voor zorgt dat de vele miljoenen witgewassen gaan worden om zo bij Pablo uit te komen. Hij maakt zo veel vrienden en ook wat vijanden en het is zelfs zo erg dat de band tussen hem en Roberto Alcaino heel hecht werd.

De film kent ook wel een paar leuke soundtracks. Zo opende de film met het rock nummer ‘Tom Sawyer’ van de legendarische rockband: Rush waar laatst helaas de drummer Neil Peart van overleden is. Heerlijke opening dus.

Voor de rest keek de film wel prima af en zoals ik al vaak genoeg zei: wel erg volgens het boekje. Ik heb me desondanks wel prima vermaakt met het verhaal en een zeer leuk concept. Zeker eentje die in klasse staat en het was nog best interessant om te kijken. Spanning was her en der zeker aanwezig, prima zit dus.

avatar van cales77

cales77

Mijn baan zou het niet zijn:-)

Soms wat verwarrend. Maar verder prima te doen.

avatar van ReadAfterBurning

ReadAfterBurning

Geen hoogvlieger... maar niet verkeerd.

avatar van des1

des1

Goeie film. Spannend. De politie die kwam binnenvallen, had ff de schijn kunnen ophouden en het getrouwde stel ook kunnen inrekenen. Cranston (de tandarts uit Seinfeld) kan erg goed overweg met dit soort rollen.

avatar van wimaroca

wimaroca

Het is een mooie film,maar had eigenlijk best een serie van stuk of 3 aflevering mogen zijn,het ging nu op veel plaatsten te snel,jammer genoeg.

en het einde ,als ze inderdaad slim waren geweest hadden ze het bruidspaar ook gewoon moeten inrekenen,had niemand iets geweten

Cranston is toch wel een goede acteur ,maar of ie nog ooit afkomt van Breaking Bad,betwijfel ik,ik zag 'm steeds in die rol,wat niet erg is,maar toch!!

avatar van ILDIB

ILDIB

Duurt wat lang mar zeker interessant. Wat ik altijd jammer vind is dat de echte details van de tot stand komingen van de meetings en de technische constructies niet duidelijk worden.

avatar van Egulio

Egulio

Aardige film en komt me bekend voor.. De serie Undercover heeft het van deze film.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Misschien nog wel het meest interessant door de aha-erlebnis dat de scriptschrijvers van de hitserie 'Undercover' hun seizoensfinale bijna helemaal hebben gekopieerd van deze film. 'The Infiltrator' (2016) is in alle opzichten een gelikte misdaadfilm als sfeerschets van Florida in de jaren tachtig en het bevat een paar uitstekende actiescènes. Maar in z'n totaliteit ontkomt het niet aan het manco van veel biopics, dat een ingewikkeldere geschiedenis wordt teruggebracht tot een eenvoudig goed en kwaad. Ook gewoon teleurstellend dat een karakteracteur als Bryan Cranston weer iets speelt rond de internationale drugshandel, maar vervolgens blijft hij een brave schim van zijn iconische Walter White. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat de dolksteek in de rug van Ferry Bouman me meer deed dan de climax van deze film. Alle visuele poespas ten spijt, maar 'The Infiltrator' (2016) roept weinig sympathie op voor de handlangers van Pablo Escobar. Het had geholpen als de verrader in hun midden meer de pathos van een Grieks drama had opgeroepen.

avatar van frans123

frans123

De klacht hier is dat de geschiedenis van jaren werk in 2 uurtjes wordt afgeraffeld. Oke...moet je dan een fil maken van 5 uur?/ een serie?? Daar is het geven te mager voor. Wat er bij deze film uitspringt is Cranston, die een zeer geloofwaardige rol speelt. Een beetje te veel zoetigheid met zijn vrouw, maakt het soms melig In werkelijkheid zal het niet meer gebeuren dat een undercover er een gezin, laat staan relaties op na houdt, dat risico is veel te groot. Dat zijn mensen zonder enige band met wie dan ook. Alleen contact via een beveiligde mobiel of anderzijds. Hij kwam af en toe gewoon thuis, kwam op kantoor. Liep te joggen bij zijn huis ( toch?) Om te gillen eigenlijk.

De film is boeiend, onderhoudend , en je ziet maar een glimp van hoe het echt toe ging. Maar het ging te gemakkelijk . Daarom schiet de film te kort. Wat jaren werk is geweest kan je niet in 2 uur neer zetten. Ik betrapte mij er op dat ik pakweg een half uur voor het einde het wel gezien had. Toch 3,5*, mede dankzij Cranston. De overige acteurs vond ik niet de moeite waard.

avatar van Panoramix

Panoramix

Beetje rommelige film met zijn goede en minder goede momenten. Ondanks het feit dat het op waargebeurde feiten is gebaseerd komt een en ander af en toe wat ongeloofwaardig over. Het gaat iets te makkelijk allemaal. Ook is de soundtrack hopelijk voorspelbaar (Pusherman, kom op!). Sterkste punt was de finale en dan de emotionele component ervan. Cranston en Kruger doen het beide erg goed.

avatar van mrklm

mrklm

Boeiende verfilming van de autobiografie van Robert Mazur [Bryan Cranston], die vijf jaar lang een dubbelleven leidde. Vrienden en familie kennen hem als een kleurloze ambtenaar, maar in werkelijkheid was hij een infiltrant in het gevreesde Medellin Kartel. Net wanneer hij via de psychopathische Ospina [Yul Vazquez] in contact is gekomen met de charismatische Roberto Alcaino [Benjamin Bratt], een van de belangrijkste contacten van Pablo Escobar, kruizen privé en werk elkaars wegen en staat voor Mazur alles op het spel. Spannende misdaadthriller met een prachtige hoofdrol voor Cranston en uitstekend ondersteunende werk van John Leguizamo als zijn flamboyante collega Emir Abreu, biedt voldoende ruimte aan alle belangrijke personages om indruk te maken.