Miss Sloane (2016)

Verenigde Staten / Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door John Madden
met Jessica Chastain, Gugu Mbatha-Raw en Mark Strong

Het verhaal volgt de meedogenloze, zeer succesvolle politieke strateeg Elizabeth Sloane. Elizabeth is benaderd om campagne te voeren rondom het debat over wapenbeleid in de Verenigde Staten. Nieuwe wetgeving zou erop toe moeten zien dat er strenger gecontroleerd kan worden op wapenbezit door middel van een antecedentenonderzoek.

avatar van kleez
Prima film hoor!! Heeft me erg weten te boeien.

avatar van jeuletaxi
Mooie film die me uitermate heeft verrast.
Boeiend, verrassend en heb me geen seconden verveelt, en misschien wel de beste actrice op het moment Jessica Chastain , mooi om te zien en ze brengt de film naar grotere hoogte door haar geweldige acteren.
Aanrader, zeker als je van dit genre houd dan 1 van de beste in zijn soort.

avatar van Witt
Topfilm die een boeiend inkijkje geeft in het politieke spel achter de schermen in Amerika. Ik vond het ook een pluspunt dat je eigenlijk weinig te weten komt over de persoonlijke drijfveren en achtergrond van de hoofdpersoon.

Goede politieke thriller, met een uitstekende Jessica Chastain.
Meer dan twee uur duurt de film, maar verveelt geen seconde.
Ondanks de vele dialogen blijft het een boeiende film.

Jessica Chastain zet toch wel even een fenomenale prestatie neer met haar rol in deze film, fantastisch.

avatar van notsub
Jessica Chastain als Miss Sloane doet de rest van de cast regelmatig verbleken, wat een fantastische rol is dit. Er zit ook duidelijk meerwaarde in dat er voor een vrouw is gekozen in deze rol. De film haalt zijn dynamiek verder uit de vele messcherpe dialogen. Er wordt misschien wel te veel gesproken in deze film, het houdt maar niet op. Miss Sloane is dan ook een politieke thriller en laat tevens zien hoe doortrapt het er aan aan toe gaat in de wereld van het lobbyen. De verschillende wendingen houden de vaart er zeker in, maar de overdaad aan verbale power is wel een minpuntje.

avatar van Fisico
Boeiende psychologische politieke thriller die een inkijk biedt in de keiharde wereld van het lobbywerk. Heel veel dialogen en gepraat waarbij de knappe Jessica Chastain veruit uit het oog springt. Zeer goed gecast, zeer goed vertolkt. Top! Een dame die karakter geeft aan het hoofdpersonage. Jammer (en onbegrijpelijk) dat er geen Oscarnominatie inzat ...
Een ander sterk punt van de film is eveneens dat de film niet te veel de politieke tour opgaat. Uiteraard is er wel een politiek standpunt van voor- en tegenstanders van de beperking op de wapenwet, maar er is helemaal geen sprake van Democraten of Republikeinen, laat staan van Ministers of bemoeienissen van de President.

Miss Sloane gaat over lijken en ze misbruikt haar vertrouwenspersonen om haar ultieme doel te bereiken. Miss Sloane is een keiharde kille zakenvrouw die haar hele (privéleven) opoffert om carrière te maken. Een sociaal leven heeft ze niet, haar gezondheid is wankel en seks wordt gekocht en eigenlijk verwacht ze hetzelfde van haar team (al is dat onmogelijk). Ondanks de erg sterke persoonlijkheid is Miss Sloane eigenlijk een eenzame vrouw. Motieven voor haar handelen blijven echter onduidelijk, maar storen niet. Integendeel zelfs. Trouwens, het enige moment waar ze zich echt open en kwetsbaar openstelt, zijn de contacten met de escort.

avatar van Decec
Een goede drama/thriller film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende actrice Jessica Chastain speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Geen top, gewoon goed...

avatar van martijn011
Erg sterke politieke thriller met een fantastische Jessica Chastain in de hoofdrol.

De film begint meteen vol gas. In een moordend tempo wordt een stortvloed aan dialoog over de kijker uitgestort. Pas nadat Elizabeth Sloane, gespeeld door Chastain, haar nee heeft uitgesproken tegen het aanbod van haar meerdere begint het politieke spel echt.
De film zit vol met intriges, onverwachte wendingen en spetterende dialogen. Het script is fantastisch geschreven, de keuze voor Chastain was een schot in de roos.

Weergaloze acteerprestatie en voor mij een groot raadsel waarom ze überhaupt niet eens genomineerd is voor een Oscar. Meesterlijke vertolking waarbij ze wel geholpen wordt door een waanzinnig goed geschreven script.
De rest van de cast staat weliswaar in haar schaduw maar komt er zeker niet bekaaid vanaf.
Voor degene die houdt van een politieke thriller op het scherpst van de snede is dit een absolute aanrader.

avatar van K. V.
Niet echt een bekende film, maar me er toch eens aan gewaagd. Een aangename verrassing. Vooral de cast deed het uitstekend, maar het verhaal was ook de moeite waard. Ondanks de lange speelduur verveelde hij niet.
Een prima film en zeker de moeite om gezien te hebben.

avatar van bombario
Goed verhaal en uitstekend geacteerd door eigenlijk iedereen. Chastain is als Miss Sloane echt weergaloos, damn wat een b*tch. Heel knap gespeeld... of ze is het gewoon natuurlijk, dat kan ook

Ik bleef met een vieze smaak over de Amerikaanse politiek en wapenlobby achter. Zo werkt het daar echt en ik hoop van harte dat het hier nooit zover komt.

avatar van Dievegge
Om haar rol voor te bereiden heeft Jessica Chastain tijd doorgebracht met echte vrouwelijke lobbyisten. Ze komt over als een koele kikker, een carrièremaakster die wil winnen en over lijken gaat. Daaronder gaat echter een kern van idealisme schuil, want ze is echt voor een beperking van het wapenbezit in een land waarin tieners met semiautomatische wapens kunnen rondlopen. Deze week was er nog maar eens een dodelijke schietpartij op een school, maar het blijft ondenkbaar dat de wapenwet verstrengd wordt.

Het is een protest tegen de buitensporige invloed van de wapenlobby en de verziekte Amerikaanse politiek. (Our system is rotten). Washington wordt voorgesteld als een nest van opportunisten. Afluisteren, omkoperij en ethisch verval bepalen de toon. Alles ziet er gevoelloos en zakelijk uit; bijna nergens is er een plant te zien. Als ze iemand af willen maken, doen ze dat met een smeercampagne, een karaktermoord. Over de essentie van de zaak gaat het nooit.

In het begin werkt de snelle montage met vooruitblikken op de hoorzitting enigszins verwarrend, maar daardoor krijg je wel het juiste hectische sfeertje. Daarna wordt alles stap voor stap duidelijk. Verrassend genoeg is alles in Canada opgenomen. Met haar rode haar en lippenstift in een omgeving van grijze koppen lijkt Chastain een furie die de aftakelende democratie nieuw leven in wil blazen. Dit is de beste politieke thriller in een tijd.

avatar van de grunt
Dievegge schreef:

Een bravo voor jouw taalkunsten miss Dievegge
Dat mag ook wel een keer gezegd worden!

avatar van frolunda
Goede maar ter gelijkertijd ook wat trieste film want Miss Sloane geeft mooi weer hoe ver de wereld tegenwoordig is afgedreven van de begrippen als eerlijkheid en oprechtheid zonder dat we het zelf vaak in de gaten hebben.
Wel een sterke prestatie van Jessica Chastain al werden voor haar rol van keiharde en gehaaide lobbyist wel alle clichés uit de kast getrokken.

Word niet vaak meer verrast aan het einde van een film maar Miss Sloane verraste me zelfs aangenaam. Alhoewel het genre niet mijn ding is bleef ik geboeid tot de laatste seconde.

mooi inzicht hoe de huidige wereld tegenwoordig in mekaar zit.

avatar van jeroentje
Voor mij wat aan de trage kant maar Chastain acteert de sterren van de hemel!

avatar van schumacher
Meestal zijn films waar men constant zit te babbelen maar saai maar deze was veel meer dan dat: stak goed in elkaar, topacteurs en actrice, topverhaal, leuke wendingen her en der, goeie en gepaste muziek erbij.

Hoofd actrice vond ik net goed hoe die zich voordeed, bikkelhard, heeft alleen om haar carriere en winnen maar blijkt dan toch een hart te hebben.

Trage film maar wel boeiend vh begin tot het einde en die actrice mogen ze een award ofzo geven (ik volg dat niet zo dat award gedoe).

Echt wel een topfilm in zijn genre en het laat ook zien hoe corrupt al dat boeltje is. U weet ook meteen wrm ze in de VS het zo moeilijk hebben om iets te doen aan de wapenwet, die wapenlobby is machtiger dan een president en wie er tegen ingaat, het is al gebeurt, die knalden ze nadien in koelenbloede af.

Soit: De film verveelde geen seconde, ben je wat fan vh genre, dan ga je die goed tot zeer goed vinden. Kijken maar.

avatar van jaxteller
Wat weinig reacties, dit was een geweldige film. Stiekem ben ik een fan van het bloedmooie Jessica Chastain. Ze heeft een uitstekende rol neergezet. Kan saai zijn voor velen, maar ik houd van zulke films. Spanning blijft erin. Leuk om te zien en over na te denken.

Zwolle84
Sterk. En dat terwijl dit verre van mijn onderwerp is. Het geeft wel aan hoe bijzonder goed Chastain het weer doet, dat ze zelfs zoiets dufs interessant en zelfs spannend weet te maken. Net als in Molly's Game eigenlijk. Een powerhouse woman noemen ze dat; tikkeltje cliché benaming, maar ze is er de belichaming van. Wat een vrouw.

Uitstekende regie in deze film die ons het beeld brengt van een clevere, onverzettelijke tot gevoelloze lobbyiste (stevige inkijk in dat wereldje van het ronselen van aanzien), maar uiteindelijk ook vernietigend uithaalt naar de politiek. Keiharde woorden in de rechtzaal.
Blikvanger is uiteraard een verbluffende Jessica Chastain, maar daarnaast mag ook de rest van de cast worden geciteerd.

avatar van Icer
Ik had er geen zin in, zo'n film over een politieke lobbymachine met veel steekpenningen en namen die je niet kunt onthouden. Even verslappen en je ligt eruit, de weg kwijt, verdwaald, de onvermijdelijke crash tegemoet...

Deze is blijkbaar goed genoeg, het bovenstaande is eigenlijk niet gebeurd (net als het verhaal zelf zo te lezen).

De charmante verschijning van de hoofdpersoon (een drammer van de bovenste plank) heeft daar ongetwijfeld mee te maken.

avatar van Donnie Vallermee
Kan er weinig over zeggen dan dat ik aan de hele film geen zak aan vond...

Het was zo ontzettend eentonig en ging werkelijk nergens over!

Zonde van mijn 125 minuten

avatar van SmackItUp
Duidelijk dat Jessica Chastain de film boven de middelmaat uit laat stijgen. Geweldige vertolking.

avatar van knusse stoel
Een pracht van een film, je moet wel de moeite nemen om het verhaal te volgen. Het betreft een lobbyist die altijd wil winnen. En al lijkt ze soms verloren te hebben, een goede strateeg houdt in alle gevallen rekening met het onmogelijke, in dit geval ook deze jongedame!
We hebben nu en dan met verbazing zitten te kijken en werden overrompeld door het briljante gedachtegoed van deze vrouw in een voornamelijke mannenwereld.
Een 8 voor deze prachtige film!

avatar van 3 2 1 cut
Hmmm, ben er niet zo weg van. Lichtelijk gladde productie waar mijn favo-actrice Chastain aan elkaar hangt van de (in deze cultuurgebonden) soundbites en quotes. Een zogenaamde keiharde wereld waar je de tegenstander altijd voor moet zijn door ‘24 hours a day’ met je werk bezig te zijn. Zakelijkheid voorop en netwerkend door het leven gaan. In deze film wordt dat zeer cliché-matig behandeld. Het is oppervlakkig gefilmd, statisch bijna met een weinig diepgang die deze gevoelige kwestie juist zou moeten verdienen.

Natuurlijk kan ik mezelf dan afvragen of deze film een realistische vertoning is van de VS cultuur in lobbyisme. En dat ik mij dan daar puur aan erger vanwege alles wat ik hierboven beschreven heb. Dat zou dan puur persoonlijk zijn nietwaar ?

Jessica Chastain heeft een soortgelijke rol, in mijn ogen, intenser en dieper gespeeld in Zero Dark Thirty (2012). Daar was het een bijrol van haar.

De bijrollen in deze film zijn snel vergeten als acteur en lijken meer ‘aangevers’ voor Chastain om haar one-liners te kunnen ratelen.

Als deze film inderdaad het realistische beeld weergeeft zoals er met de wapenwetlobby wordt omgegaan dan is dat zeer triest voor alle slachtoffers van wapengeweld in de VS. Als dit een sterrenvehikel moet zijn voor Jessica Chastain dan is die, in mijn ogen, echt mislukt. Niet Chastain zou dan in de schijnwerpers moeten staan in een film maar de slachtoffers en hun nabestaanden van een stukje misselijkmakende Amerikaanse cultuur.

Toen had ik nog 1 uur en 7 minuten te gaan en had hem eigenlijk willen afzetten...
Maar ik kan een film pas echt beoordelen als ik hem afgezien heb. Toch ?

Dus keek ik verder en werd ik weggeblazen door de de switch van menselijkheid die Chastain erin schoot. maar de sublieme sleutelpositie daarin (de sleutel) wordt gebracht door de acteur Mark Strong die haar baas Rodolfo Schmidt speelt.

En alles wat ik hierboven had gereviewd werd volledig afgebrokkeld door het tweede deel van deze film. Maar dat moet je zien. Jessica Chastain is en blijft mijn favoriet actrice. Ze heeft alles in zich.

avatar van Zwaagje
Gisteren op Netflix gezien. Het begin van de film kwam op mij rommelig over; kon er niet veel mee. Langzaam werd ik in de film gezogen en begreep ik het hoofdpersonage/de film beter. Daarna alleen maar genieten en afvragen waar het naar toe gaat en hoe het afloopt. Aanrader....

avatar van Lovelyboy
Het eerste gedeelte van de film lijkt een soort toneel waar Chastain een glansrol neerzet als een wel hele dominante dame die een beetje narcisme en egocentrisme niet schuwt, zelf aangeeft dat zij alle reden van bepaalde successen is, mensen haar dankbaar mogen zijn dat ze mee mogen liften op haar kunde. Een behoorlijk killerbitch dus.

De Onemanshow zet zich voort terwijl 'de zaak', waar ze voor ingehuurd wordt, belangrijker zou moeten zijn, desondanks drijft ze met haar gedrag 'de zaak' naar de achtergrond, wat tot 1 uur en 15 minuten een film oplevert die vooral erg sarcastisch en soms ook humoristisch gebracht wordt maar niet te min vooral draait om de strapatsen van mejuffrouw Sloane. Het tv-debat waar ze haar hand lijkt te overspelen, raakt ze wat mij betreft toch wel even een gevoelige snaar, wat nu met die stomme amendement's als die een fatsoenlijke controle en enige vorm van wapenbeheersing en het voorkomen van onschuldige doden tegen gaat? Zo snap ik de discussie rond de aanslag op Esme niet helemaal. Opeens valt iedereen over elkaar het geweldig te vinden dat de redder een wapen heeft omdat dat nu eenmaal mag. Maar kan het ook niet erg simpel omgedraaid worden? Dat de aanslag mogelijk niet gebeurd had met scherpere regels en de aanslagpleger dan waarschijnlijk geen wapen gehad had? Daar begint het toch?

Daarna lijkt er een omslagpunt te komen wanneer Sloane toch kwetsbaarder lijkt dan ze laat blijken en ze voor een commissie moet zitten die iets gevonden lijkt te hebben. Langzaam brokkelt zichtbaar haar onaantastbare houding en air af. De film neemt weer een andere toon aan en lijkt nu te koersen op hoogmoed voor de val. Toch komt er andermaal een nieuwe switch en ik moet zeggen, dat door het constant op anticiperen, en als een laatste een troef uit willen spelen, hameren, is het konijn uit de hoed best wel heel aardig maar niet heel onverwacht. Dan toch lijkt het eindelijk om de zaak te gaan en ze lijkt daar een behoorlijke prijs voor te betalen. Maar wat Sloane nu precies drijft kom niet naar voren. Wilde ze de zaak koste wat koste winnen met een straf als prijs of zit er onder dat pantser toch een diepere ideologie? Dat ze issues heeft staat buiten kijf maar daar krijgen we verder geen inzicht in.

Goed, eerste helft kon me niet zo boeien ondanks het feit dat het Chastain betreft en goed speelt, de tweede helft met de toon- en plotveranderingen maakt veel goed en de laatste troef voor de commissie al helemaal. Erg aardig voor een keer.