Patriots Day (2016)

3,51

Drama / Thriller

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, John Goodman en Kevin Bacon

'Patriots Day' volgt de gebeurtenissen rondom de bomaanslag tijdens de Boston Marathon in 2013. Na de aanslag werkte politiecommissaris Ed Davis nauw samen met de FBI. Samen met zijn team deden ze onderzoek naar de aanslag en joegen ze de daders op.

• vanaf zaterdag 8 juli te koop op dvd en blu-ray

99 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van blurp194
geplaatst: 14 april, 18:48 uur [permalink]
Een paar weekjes geleden maar zag ik Deepwater Horizon (2016) - ook met Mark Wahlberg in de heldenrol, ook uit 2016, en ook over een waargebeurde tragedie uit de recente geschiedenis.

Maar wat een verschil tussen de films. Waar ik met DWH toch nogal erg moeite had om iets van het drama op te pakken, komt dat er hier aan alle kanten meer dan overtuigend uit. Knap werk, vooral van de regie denk ik dan. En zeker ook erg vakkundig gespeeld, niet alleen Wahlberg - de hele cast heeft het goed te pakken.

En dan wordt het nog spannend ook. Ook al weet je hoe het afloopt. Goede keuze om het verhaal tot dit einde te vertellen, en de historie daarna te laten plaatsen door de echte betrokkenen. Met al hun enorm echte emoties.

avatar van tattoobob
geplaatst: 17 april, 08:33 uur [permalink]
Erg realistisch filmpje dit.....ik heb dit geval via de media gevolgd destijd en veelal kloppen dingen aardig.
Een film die je van het begin tot eind boeit zelfs terwijl je het verhaal al kent.
Goed acteerwerk en de film gebruikt hier en daar ook echte beelden van destijds en dat komt de film ten goede.
Aanrader

geplaatst: 17 april, 11:15 uur [permalink]
In 1 woord: GEWELDIG. zeer realistisch en zeer spannend. Kijk ook na de film even het eerbetoon aan de overleden mensen. echt indrukwekkend.

geplaatst: 21 april, 14:13 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Als actiefilm best vermakelijk gezien het hoge budget en enkele spannende (kidnap) scenes. Verder is dit een typische Peter Berg film waar het patriotisme vanaf spat. De dik aangezette rol van Wahlberg ligt in dat verlengde en het moraal is wederom hoe eenheidsgezind en (uiteindelijk) onaantastbaar Amerikanen zijn. Ik kreeg het idee dat Amerika blij moest zijn met deze aanslag omdat het iedereen lekker dicht bij elkaar bracht, althans zo wordt het hier gebracht.

avatar van hoffhaan
geplaatst: 23 april, 12:19 uur [permalink]
Goede realistische film. 3.5

geplaatst: 26 april, 23:29 uur [permalink]
Wauw.. was er ff stil van. Waar gebeurd verhaal wat goed verteld is. Mooie film. Aanrader

avatar van memento12
geplaatst: 19 mei, 21:38 uur [permalink]
goed

geplaatst: 20 mei, 13:32 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het hiep hoi amerika spat er vanaf.
Verder wel een redelijke film maar ik vraag me wel af of ze zich aan de feiten gehouden hebben.
De daders werden wel erg snel en makkelijk gevonden.

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 21:12 uur [permalink]
Deze wist me aardig te boeien. De opbouw naar de aanslag en vervolging worden in een goede sfeer en tempo weergegeven en komen realistisch over