T-Men (1947)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Anthony Mann
met Dennis O'Keefe, Mary Meade en Alfred Ryder

Agenten O'Brien en Genaro infiltreren in een bende valsemunters die gevaarlijk zijn vanwege de goede kwaliteit papier die ze hanteren.

avatar van Biosguru
Persoonlijk vindt ik dit de minste van de de drie Anthyony Mann film noirs die ik gezien heb:

T -Men (1947), He Walked by Night (1948) Raw Deal (1948)

Deze film is volgens mij in opdracht gemaakt van het amerikaanse treasure department. Het acteerwerk is bij tijd en wijle erg beroerd.

neo (crew)
Strategic Air Command dus niet gezien. Al is die niet slecht geacteerd op zich

avatar van Badalamenti
Naar verluidt één van Tarantino's favoriete films...........

avatar van boerenpummel
De dvd kost in de VS werkelijk niks.

Badalamenti schreef:
Naar verluidt één van Tarantino's favoriete films...........

Je kan zien dat hij en Scorsese er door beinvloed zijn.
Klassieke noir.

Wouter schreef:

Je kan zien dat hij en Scorsese er door beinvloed zijn.
Klassieke noir.

Waar gezien Wouter? Is er een fatsoenlijke dvd uit dan?

avatar van Ramon K

Thanks. Die had ik al op het oog, maar ik kon geen dvdreview vinden.

Biosguru schreef:

T -Men (1947), He Walked by Night (1948) Raw Deal (1948)

He Walked By Night is niet van Mann.

Ik heb T-Men nog niet helemaal kunnen zien (doe ik vannacht) maar de camerastandpunten en het gebruik van licht (coole schaduweffecten) zijn erg mooi. Exemplarisch alhaast voor het noirgenre. Film valt me nog niet tegen.

avatar van Ramon K
He Walked By Night is niet van Mann.

Aha. Blijkbaar heeft ie toch delen van de film geregisseerd, maar wordt ie niet vermeld op de credits..

T-Men is trouwens een dijk van een docu-noir gebleken. Wel een beetje propaganda maar plot, acteerprestaties (vooral van O'Keefe) en de visuals staan als een huis. Scene waarin O'Keefe machteloos moet toekijken hoe zijn partner wordt neergeknald en de afrekeningsscene in de sauna zijn juweeltjes.

avatar van louisvf
Regio 2 niet te vinden?

avatar van Badalamenti
Ramon K schreef:

Yep, heerlijke noir met die kenmerkende voice-over (doet erg denken aan The Killing van Kubrick) en prachtige fotografie van John Alton.

Twee scenes die je daar aanhaald doen sterk denken aan respectievelijk Reservoir Dogs en Eastern Promises.

avatar van Jesper187
Volledig op Youtube, via OpenFlix.

avatar van wihu61
Vond hem sterker dan het wat melodramatische "raw deal".