• 8.604.001 stemmen

Met onder meer: Joan Crawford, Jack Palance en Gloria Grahame

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Sudden Fear

"Every Suspenseful Moment... Every Embrace... Every Kiss... A Breathtaking Experience!"

Tijdens voorbereidingen voor haar toneelstuk ontmoet de rijke Myra, Lester Blaine. Ze ontmoeten elkaar nog eens, worden verliefd en later trouwen ze. Myra weet niet dat Lester nog een maitresse heeft, Irene, en hij met Myra trouwde om haar geld. Op een nacht lezen Irene en Lester Myra's testament en smeden een wreed plan. Wat ze niet weten is dat Myra's bandrecordertje dat nog aanstond alles opneemt...

image

Reception Guest (onvermeld)

Opera Patron (onvermeld)

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Lijkt me een aardige film, met ook een hoge score op IMDB.

Helaas nog geen Regio 2 uitgave volgens mij.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

En de regio 1 DVD van Kino heeft jammer genoeg geen English subtitles. Anders had ik hem aangeschaft.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Hij maakt ook deel uit van een vijfdelige box set Film Noir - The Dark Side Of Hollywood. Ik heb toch niet aan de verleiding kunnen weerstaan.

"Sudden Fear" is in zijn genre top. Dat Jack Palance weeral de slechterik speelt vermoedt iedereen die hem kent vanaf het begin. Met Joan Crawford in een glansrol als beroemde toneelschrijfster die met hem trouwt en erachter komt dat hij haar wil vermoorden om haar centen. Het moet wel op een ongeluk gelijken. Adembenemende suspense, die vijf Nominaties (waaronder één voor een Oscar), in de wacht sleepte. Prachtige zwart-wit fotografie en intelligent camerawerk. Een aanrader.

Wat de kwaliteit van de DVD betreft kan Kino niet tippen aan bvb VCI, Fox of Dark Shy, die altijd erg verzorgde releases uitbrengen. Hetzelfde materiaal van de release door Image Entertainment van enkele jaren geleden werd gebruikt. Klank en beeld zijn niet perfect, maar het blijft wel genietbaar. Extra's zijn er niet.

avatar van interista2001

interista2001

komt uit in engeland 26 juli!

Sudden Fear [DVD]: Amazon.co.uk: DVD

avatar van Dick2008

Dick2008

Erg lang geleden dat ik deze film heb gezien. Dit soort films waren in de jaren '80, begin '90 nog volop op de BBC en Duitsland. Zelfs op Nederland. Maar is allang niet meer zo.

Nu weer eens gezien. Bij de eerste helft knapte ik bijna af, zo saai soms. Filmtechnisch zit de film wel mooi in elkaar, neem alleen maar hoe Joan Crawford zo mooi in beeld gebracht wordt, zoals ze huilt, prachtig hoor die close-ups. Vond aanvankelijk de combinatie Crawford met Palance ook niet zo best. Maar halfverwege verandert dat door de steeds meer beklemmende sfeer. Tegen het einde was het soms wel schrikken geblazen met die telefoon en zo. Als je zo'n film na een half uur uitzet ben je in ieder geval verkeerd bezig, dat kan ik wel zeggen. De kans echter dat veel mensen zo'n film gaan zien, met een totaal van 8 stemmen lijkt me trouwens toch uitgesloten.

Eerste helft 2.0 en tweede helft 4.0.

avatar van madmax1

madmax1

Gevonden tussen een stapeltje westerns.

Nog goed intact gemaakt door Kino Internationaal een RKO product

Boeiende film met top artieste Joan- Crawford, en mysterieuze Jack Palance .

Sterk eenvoudig verhaal, en dan zulk een suspens doen je verlangen naar de

Jaren 50.

Weinig bekeken deze top film

avatar van mayhemblik

mayhemblik

De spanning is naar het einde toe haast ondragelijk, héérlijk!

avatar van bunkerboy

bunkerboy

film noir op zijn best , met een snijdende spanning

gauke

Echt griezelig of spannend vond ik het niet worden in deze gestileerde, smaakvolle en melodramatische psychologische thriller, in schitterend zwart-wit, rond een driehoeksverhouding, met een kat en muisspel en een verrassend slot. De regisseur heeft op een vakkundige manier gebruik gemaakt van de steile straatjes.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Inmiddels op Blu-ray verkrijgbaar!

avatar van knoflikari

knoflikari

Wat mij betreft een absoluut hoogtepunt van de film noir. Joan Crawford in weer een glansrol als vermogende toneelschrijfster Myra Hudson. in de trein reist de hoofdrolspeler Lester Blaine (Jack Palance) met haar mee. Kort daarop trouwen ze. Haar droom valt in duigen als ze een gesprek terug luistert op haar dictafoon waarop Lester Blaine met zijn minnares snode plannen ontvouwt. Myra's wereld stort in, maar ze herpakt zich en zint op wraak...

Deze filmnoir kent een ongekend sterke climax en is nagelbijtend spannend! Visueel erg sterk met prachtig camerawerk en montage.

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

Mooi gemaakte film-noir, en mijn 1st ervaring met Joan Crawford wat 1 van mijn vriendin haar favoriete actrices is. Ik vond hem best leuk en spannend, het verhaal gaat over Myra Hudson (Joan dus) die verliefd word op Lester Blaine gespeeld door Jack Palance, Myra komt erachter dat Lester hele andere dingen van plan is dan samen gelukkig oud te worden. De hele film ademt ook de hele film-noir sfeer uit en dat maakt hem goed, ikzelf heb in dat genre film als The Third Man en The Maltese Falcon o.a. gezien maar deze vond ik best goed en dat in een 4:3 beeld versie humor old school ook ik zeg kijken en enjoy.

avatar van Movsin

Movsin

Uitmuntende thriller met adembenemende ontknopingsscènes en wie anders dan een Joan Crawford kan dergelijke rol, zo overtuigend waarnemen. Alleen in haar blik kan ze heel wat emoties weergeven.
Een stevig script, knappe setting en ook een verleidelijke Gloria Grahame en Jack Palance helpen mee om het geheel geloofwaardig en op peil te houden. Alleen de scène waarin Myra vrijwillig van de trap valt, vond ik wel bij het haar getrokken.
Ik weet het wel, het thema van de film is zo oud als de straat, maar ge moet het nog altijd boeiend kunnen brengen. Een bravo dus voor David Miller en zijn team. Tien jaar later zou hij het eveneens uitstekende "Lonely are the Brave" maken.
Tenslotte, een bijrol voor een jonge Mike "Mannix" Connors in zijn debuurfilm.

scorsese

Uitstekende film waarin een toneelschrijfster verliefd wordt op een acteur die ze tijdens een casting heeft ontslagen. Goed opgebouwde film die begint als romantisch drama maar eindigt als suspense thriller. Genoeg spannende momenten tijdens de tweede helft met een sterk einde dat je niet ziet aankomen. Goed gecast en Joan Crawford zet haar rol uitstekend neer.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Joan Crawford schittert in een film waar constant een onderhuidse spanning heerst. De actrice speelde haar beste rollen na haar 40, toch opvallend voor actrices in Hollywood. Titels als Mildred Pierce, Johnny Guitar en What ever happened to Baby Jane zijn op haar lijf geschreven. En natuurlijk ook deze Sudden Fear. Een film noir dat me deed denken aan Strangers on a train (wat ik recent nog eens bekeek) waarbij je niet afvraagt wie de dader is of alles draait rond een wraakactie, maar wel of er al dan niet een moord gaat gebeuren.

Het voelt soms verouderd aan, maar de stijl past mooi bij film noir en de tijdsgeest. Bovendien is het mooi gefilmd in zwart-wit. Enkele mooie shots. Muziek is met momenten iets te bombastisch, zelfs voor die tijd. Maar algemeen gezien is dit een spannende sfeervolle film met vooral een sterk verhaal waar je van geniet. Heerlijke film!

avatar van clubsport

clubsport

Kan me prima bij Pegasus aansluiten , verder duurt het even voordat de spanning erin komt maar dan word het ook echt spannend , het einde zag je aankomen ( al dacht ik wel even dat ze haar plan echt ging uitvoeren ) .

avatar van TMP

TMP

Het duurt even voordat deze film echt goed op gang komt, hoewel het nergens saai wordt. Als de opbouw voorbij is, ontvouwt zich een boeiende film. Met name het laatste half uur is zeer de moeite waard. De spanning zit er goed in en het plot is ook goed uitgewerkt. Joan Crawford zet een sterke rol neer en ook het overige acteerwerk is zeer behoorlijk. De setting is sfeervol en een en ander wordt goed in beeld gebracht.