Gueule d'Ange (2018)

Alternatieve titel: Angel Face

Frankrijk

geregisseerd door Vanessa Filho
met Marion Cotillard, Ayline Aksoy-Etaix en Alban Lenoir

De jonge werkloze Marlène woont samen met haar achtjarige dochter Elli. Wanneer Marlène in het uitgaansleven een man ontmoet gaan ze er samen vandoor. Elli blijft alleen achter en moet vroegtijdig volwassen worden en leren voor zichzelf te zorgen. Ze ontmoet de buitenstaander Julio waaraan ze zich steeds meer aan vastklampt.

Een bruid die tijdens haar eigen bruiloftsfeest vreemd gaat. Die scène in het begin zet de toon voor de rest van deze film over een klein meisje, dat ernstig verwaarloosd wordt door haar alcoholistische, gedragsgestoorde moeder en uiteindelijk genegenheid zoekt bij een wildvreemde man.
Een schokkende film met een aantal ongemakkelijke scènes en dan doel ik vooral op het kopieergedrag van het meisje. Marion Cotillard heeft een aanstootgevende rol, maar ze zet die wel met verve neer.