Holes (2003)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Andrew Davis
met Shia LaBeouf, Sigourney Weaver en Jon Voight

Stanley Yelnats graaft in de grond en in zijn verleden. Hij is een jongen met een ongewone aantrekkingskracht voor het ongeluk. De familie Yelnats heeft namelijk een aantal generaties geleden een vloek opgelegd gekregen. Stanley is dan ook zelf niet verbaasd als hij uiteindelijk belandt in 'Camp Green Lake', een soort jeugdgevangenis. Samen met zijn mededelinquenten moet hij gaten graven "om karakter op te bouwen". Dat de bewakers (Sigourney Weaver en John Voight) zelf een heel andere reden voor die opdracht hebben, wordt de jongen langzaam maar zeker duidelijk. Kan Stanley het ongeluk van zich afschudden?

avatar van witboek
Een leuke jeugdige film. Echt origineel is het allemaal niet, maar ach dat stoorde mij niet echt.

Matige film waarin een jongen naar een werkkamp voor jeugdige deliquenten wordt gestuurd, waar hij gaten moet graven. Op zich een origineel verhaal waarbij het verloop zich niet gemakkelijk laat voorspellen. Echter is de film wat aan de saaie kant vanwege de opbouw waarbij de connectie tussen de verschillende flashbacks pas te laat duidelijk wordt.

super mooie film!! heb hem een keer met school gezien. maar wie weet waar je deze film kunt kopen? ik ben er al een hele tijd naar opzoek is echt een top film!!

avatar van LNDS
Ik heb het boek een keer voor Engels op school moeten lezen en ik moet zeggen dat het een van de leukste boeken was die je verplicht moest lezen. Ik vind het boek wel leuker dan de film, maar de film is ook zeker niet onaardig.

avatar van Mochizuki Rokuro
Het stukje in de VPRO gids maakte nieuwsgierig, maar Davis is denk ik een te beperkt dramatisch regisseur (hij heeft met name actiefilms achter zijn naam). In het heden werd hij nog gered door enkele sterke jonge acteurs, maar bij dramatische momenten leek hij alleen de 'slow-mo' in zijn filmisch vocabulair te hebben. Mager. In het verleden moest Patricia Arquette alle zeilen bijzetten in een zeer eendimensionale portrettering van zuidelijk Amerika. Dat werkte verder totaal niet. Jammer, want het bronmateriaal leek me best de moeite.

Leuke familiefilm!!