A Wrinkle in Time (2018)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Ava DuVernay
met Storm Reid, Oprah Winfrey en Reese Witherspoon

Als de wetenschapper Alex Murry plotseling verdwijnt, onderneemt zijn dochter Meg samen met broertje Charles Wallace en haar vriend Calvin O'Keefe een groots avontuur. Alex werkte aan een speciaal project voor de overheid, de tesseract, waarmee men gebruik kan maken van de vijfde dimensie. Een tesseract is een 4-dimensioneel object, een hyperkubus. Meg en haar kompanen gebruiken de tesseract om verschillende, kleurrijke planeten af te reizen, op zoek naar haar vader.

kappeuter (moderator)
Vanaf 4 april 2018 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Captain Pervert
Haha, een film met Oprah Winfrey. Een blik op de trailer bevestigt mijn vermoeden: politieke correctheid verfilmd. Precies de helft van de cast is zwart. De hoofdpersoon is zwart. Haar vader is blank.
Oei, interracial, zoals de Amerikanen dat noemen: progressiever dan dat wordt het niet. Zelfs Oprah zelf is de ultieme synergie tussen blank en zwart: een zwarte dame met geblondeerd haar.

Ik mis alleen een transgender gehandicapte AIDS patiënt met een bril. SCHANDALIG Oprah, dat jouw inclusiviteit toch niet voor IEDEREEN geldt.

@Captain Pervert: dat al deze zaken je opvallen zegt dus genoeg over jouw wereldbeeld. Ben je alle donkere en niet donkere mensen gaan tellen?

avatar van AHWA
A Wrinkle In Time -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

Het is gebruikelijk om voor films verschillende release- strategieën te hanteren. In dit geval heeft Disney besloten A Wrinkle in Time in Nederland niet in de bioscoop uit te brengen.

Dat lijkt me best wel opvallend.