A Wrinkle in Time (2018)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Ava DuVernay
met Storm Reid, Oprah Winfrey en Reese Witherspoon

Als de wetenschapper Alex Murry plotseling verdwijnt, onderneemt zijn dochter Meg samen met broertje Charles Wallace en haar vriend Calvin O'Keefe een groots avontuur. Alex werkte aan een speciaal project voor de overheid, de tesseract, waarmee men gebruik kan maken van de vijfde dimensie. Een tesseract is een 4-dimensioneel object, een hyperkubus. Meg en haar kompanen gebruiken de tesseract om verschillende, kleurrijke planeten af te reizen, op zoek naar haar vader.

kappeuter (moderator)
Vanaf 4 april 2018 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Captain Pervert
Haha, een film met Oprah Winfrey. Een blik op de trailer bevestigt mijn vermoeden: politieke correctheid verfilmd. Precies de helft van de cast is zwart. De hoofdpersoon is zwart. Haar vader is blank.
Oei, interracial, zoals de Amerikanen dat noemen: progressiever dan dat wordt het niet. Zelfs Oprah zelf is de ultieme synergie tussen blank en zwart: een zwarte dame met geblondeerd haar.

Ik mis alleen een transgender gehandicapte AIDS patiënt met een bril. SCHANDALIG Oprah, dat jouw inclusiviteit toch niet voor IEDEREEN geldt.

@Captain Pervert: dat al deze zaken je opvallen zegt dus genoeg over jouw wereldbeeld. Ben je alle donkere en niet donkere mensen gaan tellen?

avatar van AHWA
A Wrinkle In Time -Trailer & Laatste nieuws - Pathé - pathe.nl

Het is gebruikelijk om voor films verschillende release- strategieën te hanteren. In dit geval heeft Disney besloten A Wrinkle in Time in Nederland niet in de bioscoop uit te brengen.

Dat lijkt me best wel opvallend.

Bagger!

avatar van EW101
Zelden dat zo'n mjoenenfilm zo weinig bekijken wordt hier.

Captain Pervert schreef:

avatar van demonski
Captain Pervert schreef:

Touche

Wáát, die groepen worden keihard buiten- en uitgesloten?! Nou, deze film moet ik dus zeer zeker overslaan en boycotten want het representeert duidelijk geen inclusieve verrijking en dan druk ik me heel zacht uit want we weten allemaal waartoe dit zal leiden.... kedeng kedeng naar het oosten

avatar van darthconner
Lang geleden dat ik de laagst mogelijke score heb moeten geven. Verhaal trekt op niets. Het acteerwerk van de mieren in Ant-Man is beter dan het acteerwerk van zowat deze hele cast. Wat Chris Pine in deze film doet begrijp ik al helemaal niet. Misschien had hij een weddenschap verloren? Maar waarschijnlijk om te kunnen baden in het geld van teleurgestelde kijkertjes. Alles, maar dan ook alles komt even geforceerd over als Trump die oprecht probeert te glimlachen. Ze proberen je vooral te overhalen door de overload aan CGI. Alles is dan ook CGI. Zelfs de 200 kilogram dat ze van Oprah hebben moeten weg halen om ze toch nog op het beeldscherm te kunnen krijgen. Heb een deel als spoiler gemarkeerd omdat sommigen het misschien te grof zouden kunnen vinden. Maar ik ben best wel trots op deze grap. Dus Moviemeter, gun me deze grap a.u.b.! Want veel kijkplezier bij deze film was me niet gegund. Peace out.

Als je hier slechte reviews leest en vervolgens de betreffende film ziet valt het vaak best mee, maar in dit geval moet ik de zure critici helemaal gelijk geven. Onbegrijpelijk dat Disney hier hun naam aan koppelt, deze lompe productie moet wel één van de slechtste films uit hun stal zijn. Verhaal is vijftien jaar geleden al eens onbevredigend verfilmd en dus zal men gedacht hebben dit beter te kunnen doen, maar zelfs de eigenlijke doelgroep(kinderen die de tienerleeftijd nog moeten bereiken) zal zich na afloop beschaamd en vertwijfeld afvragen waar men naar heeft gekeken. Dat men een redelijk aantal gerenommeerde acteurs heeft gecontracteerd om de bijrollen in te vullen werkt ook niet mee, want in hun carnavaleske kleding zien ze er allemaal stuk voor stuk belachelijk uit. Grootste boosdoener is echter de onzorgvuldige, zielloze regie van ene DuVernay want een dergelijk toch al overdreven sentimenteel verhaal dien je wel met respect te behandelen. Zeer slechte special effects die anno 2018 echt niet meer kunnen, kippenvel veroorzakend acteerwerk en de keuze om de ene spannend bedoelde gebeurtenis zo snel mogelijk te laten volgen door een nieuwe opwindende scène worden deze moderne Alice in Wonderland al vlug fataal. Materiaal leent zich ook beter voor een uitgebreidere tv serie voor de kinderen, dan voor een volwaardige speelfilm denk ik, maar dat mag geen excuus zijn voor dit ongemotiveerde werk. Absoluut geen aanrader dus, voor niemand niet.

avatar van Phantasm
Redelijk, ik had hier toch wel wat meer van verwacht.

avatar van IH88
“The only thing faster than light is the darkness.”

Matig. Ik heb het boek nooit gelezen en had gewoon een kleurrijk sprookje verwacht met de bekende sentimentele elementen. En deze elementen zitten ook allemaal in A Wrinkle in Time, maar het resultaat is een saaie en soms onnavolgbare film. Kleurrijk, maar dat geldt dan alleen voor het visuele aspect. Het grootste probleem is het warrige script, maar ook het acteerwerk en de castingkeuzes zijn problematisch. Met sommige kindacteurs, Winfrey en Galifianakis als grootse miscasts. Chris Pine is met afstand de sterkste acteur in de cast, en zijn laatste scènes maken tenminste nog wat indruk.

avatar van Esteban
Disney Benelux heeft bekend gemaakt dat na de bioscoop release ook de DVD en BR release gecanceld worden.

Dit krijgt echt wel geen kans. Ze dwingen ons haast illegaal te gaan voor deze.

Screenplay door de nieuwe 'baas' van WDAS trouwens. Ugh.

avatar van Iron Maiden
Esteban schreef:

Dit krijgt echt wel geen kans. Ze dwingen ons haast illegaal te gaan voor deze.

Screenplay door de nieuwe 'baas' van WDAS trouwens. Ugh.

Waarom is dat eigenlijk zo?

avatar van Esteban
Dat ze deze cancellen, bedoel je? Een typische Disney-reactie. Blinde paniek. De film deed het beneden alle verwachtingen (maar wél 'OK') in de states, dus werd in tal van gebieden beslist deze niet in de bioscoop uit te brengen. Het zou meer kosten om ter plaatse promotie te voeren, dan dat deze zou opbrengen. Dat schijnt de redenering te zijn. Slaat eigenlijk nergens op, want de promotie was hier al gevoerd, die kost was dus reeds gemaakt. Er waren zelfs al promo-screenings geweest. De volgende reden is dat BE en NL als markt om de BR of DVD te produceren bij twijfel of het wel zal verkopen. Dat is ook de reden waarom wij plots geen Disney Classics meer kregen. Niet genoeg afname. Niet de eerste keer overigens, zo'n beslissing.

Het doet mij ook denken aan Burt Wonderstone (andere studio) destijds. Deze film scoorde beneden verwachtingen in de US en wat was de reactie? Ze brachten hem in meer dan 40 van de foreign markets niet uit. De film werd meteen gecanceld. Dom. Want deze film had de potentie het goed genoeg te doen aan deze kant van de oceaan in vergelijking met het budget. Ook hier was die marketing namelijk grotendeels al gevoerd, dus die kost was toch al gemaakt. Er is in de US ook de misvatting dat slechte recensies onze keuzes bepalen, maar die hebben buiten de US lang niet zoveel invloed als m'n daar denkt. In tegendeel. Dat bewijst de box office keer op keer.

Grafisch kleurrijke film maar daarmee alles gezegd. Flinterdun verhaal. Had wat meer mysterie rond interdimensioneel reizen verwacht, maar blijkt eerder een mislukt afkooksel van Alice in Wonderland. Special effects flauw en acteerprestaties evenmin top te noemen. Vraag mij af hoe Chris , Reese en Ophrah het in hun bol hebben gekregen om hier hun imago zo aan te scheuren. En de naam Disney is het al helemaal niet waardig. Idee waarschijnlijk van een jobstudent of stagiair bij Disney. Is woord film niet waard...

avatar van jacobine_rodijk
De 4K uitgave is perfect demomateriaal voor elke thuisbioscoop, maar verder totaal inhoudsloos en geen touw aan vast te knopen.

avatar van james_cameron
Ai, wat een misser dit zeg. Je kunt Disney niet betrappen op veel flops, maar dit is toch echt eentje. Na een acceptabel begin en een concept met toch wel enig potentieel gaat de film al snel de mist in, vanaf het moment dat een mallotig uitgedoste Reese Witherspoon zich aandient. Daarna wordt het nog veel erger, met een vliegende krop sla als special effects dieptepunt. Maar ook Oprah Winfrey als special effect slaat de plank volledig mis, in outfits die je moet zien om te kunnen geloven. Maar dan zou je de film moeten gaan kijker, iets dat ik niet kan aanraden. Vermijden dus.