Paul, Apostle of Christ (2018)

geregisseerd door Andrew Hyatt
met Jim Caviezel, Olivier Martinez en James Faulkner

Vertelt het verhaal van de apostel Paulus. Wanneer hij wordt vastgehouden door Nero in Rome, wordt hij bezocht door Lucas die hiermee zijn leven riskeert. Nero is echter van plan de christenen te executeren. Terwijl Paulus op zijn executie wacht, schrijft Lucas een boek over de zogenaamde weg en de geboorte van wat later de kerk zal worden. Intussen wordt Paulus zwaar gefolterd en wordt hij gekweld door zijn misdaden uit het verleden, toen hij als Saulus van Tarsus een meedogenloos vervolger van de eerste christenen was.

avatar van Boneka
Mijn doopnaam is Paulus Johannes dus ik dacht die moet ik zien! Ben ook wel een liefhebber van Bijbelse verhalen, maar deze valt in de categorie saai weinig verheffend. Het komt er allemaal niet lekker uit en het eind ziet er ook gekunsteld uit. Het eerste uur is doorbijten. Veel vertellen over hoe het Christendom vertegenwoordigt zou moeten worden. Omdat Paulus gevangen zit gaat Lucas er heen als bezoeker. Beetje ongeloofwaardig. Dan is er ook een gevangenisbewaarder commandant (wat vlakke rol) met zijn zieke dochter. The Green Mile kwam even bij me op. daarmee redt Paulus het niet maar wel Lucas Het einde is voorspelbaar en het nawoord niet meer boeiend. Een theoloog zou de film best aardig vinden. De doorsnee kijker moet vooral fris beginnen te kijken, anders zijn de ogen gesloten na een uurtje. Het tweede uur biedt iets meer jus, maar kan de film dan ook niet meer redden.

Beeld en geluid zijn okay maar komt niet echt filmisch over. Een toneelstuk zou beter uit de verf komen. Vond Risen (mijn laatste bijbelse film) toch een stuk beter ogen.

Film 2.5 (Blu ray)
Beeld 4.0
Geluid 4.0
Extra's 3.0

avatar van Duke Nukem
In dit vervolg op The Passion of the Christ speelt Cavizel, die Jezus was, nu dus Lucas? Dat vind ik al vreemd. En als ik de trailer bekijk lijkt het bijbelverhaal absoluut niet getrouwd gevolgd te worden. De beschrijving die bij deze film staat zegt: "Vertelt het verhaal van Paulus, later ook bekend als Saul van Tarsus." Dat klopt niet, Paulus stond eerst bekend als Saul van Tarsus (zijn Joodse naam) en later pas als Paulus (Latijnse naam) toen hij tot de heidenen ging prediken.

avatar van Verhoeven
Dit gaat het vervolg op The Passion of the Christ worden.