Son of God (2014)

geregisseerd door Christopher Spencer
met Diogo Morgado, Roma Downey en Amber Rose Revah

Het levensverhaal van Jezus Christus, die volgens velen de Zoon van God was. Hij werd geboren te Bethlehem nadat zijn relatief arme ouders daarheen dienden te reizen voor een volkstelling. Jaren later ging hij door het leven als een alom bekende en zeer gewaardeerde leermeester. Hij predikte over zijn Vader in de hemel, genas hierbij zieken van hun kwalen en wekte zelfs mensen op uit de dood. Totdat Hij op drieëndertigjarige leeftijd zelf enkele predikingen in vervulling liet gaan op een voor vele mensen onverwachte manier.

avatar van LuukRamaker
Trailer (YouTube)

Come with me.
- What are we gonna do?
Change the world.

Duidelijk gericht op het grote publiek en hoeft dus niet per se vanuit gelovig perspectief worden bekeken. Al zal het grotendeels vast wel op de Bijbel gebaseerd zijn.

avatar van NERD
Ongeinspireerde film waar niets, maar dan ook niets nieuws naar voren wordt gebracht of zelfs een interessante invalshoek wordt gepresenteerd. Erg matige acteurs waar Diogo Morgado ronddwaalt en liefde verkondigt met een gezicht alsof hij aan de XTC zit. Totaal geen diepgang, karakteropbouw en achtergrondverhaal van alle karakters ontbreken compleet. Ik zal de film niet veroordelen op het inmiddels al lang bekende verhaal van Jezus Christus, maar wel op het enorm slechte script (het verhaal springt van hak op tak) en de bar slechte dialogen. Toch nog 1 ster omdat het er nog redelijk ok uitzag.

"Knarsetandend banaal en beledigend", las ik in een recensie en ik kan de schrijver geen ongelijk geven. Ik zag een simpel en ongeïnspireerd bijbels melodrama waarbij enige verduidelijking, overweging of diepgang node werd gemist; de productie kwam op mij over alsof ie zonder enige passie gemaakt is. Zonder emotie werd toegewerkt naar de gewelddadige climax. Het meest schokkende vond ik dat, zonder blikken of blozen, de joden de schuld kregen: racisme van het zuiverste water. Diogo Morgado, in de rol van Jezus, speelde nietszeggend, steriel en machinaal, zonder enige charme of betovering. Maar zijn personage had ook geen enkele karakterontwikkeling, dus je kunt het hem niet eens kwalijk nemen. Mijn conclusie is dat deze productie een belediging is voor een van de meest inspirerende mannen uit onze wereld- en geloofsgeschiedenis. Een film om snel te vergeten.

avatar van Pazmaster

Van racisme is hier mijns inziens geen sprake. Er wordt nergens zoiets gezegd van : "het is allemaal de schuld van die verdomde joden! " Er wordt gewoon vastgehouden aan het originele bijbelverhaal en bedoelen de filmmakers er volgens mij niets racistisch mee.

Maar goed, de film.
Het is het verhaal van Jezus in sneltreinvaart. Alle wonderen en gebeurtenissen volgen elkaar razendsnel op waardoor er weinig diepgang is. Aan de andere kant is dat ook eigenlijk onmogelijk. Je kan ook niet het hele verhaal in alle geuren en kleuren in krap 2½ uur vertellen. Dan zou het een film van minstens 20 uur worden. Dit zijn slechts de hoogte en dieptepunten.

En ook al zie je alles niet tot in detail (zoals de martelingen), ik vind het er toch niet zo slecht uitzien. Ik heb eigenlijk van begin tot eind geboeid zitten kijken naar dit mooie verhaal. Bovendien heeft het mijn geheugen ook weer een beetje opgefrist. ★★★

avatar van schumacher
Niks voor mij dit, bah.

avatar van Epifratie
Goede film met veel gevoel voor drama. Soms mis ik wat Bijbelse details maar de meeste aspecten zijn aanwezig. Voor de gelovige christenen een aanrader.

Ondermaatse productie over het leven van de verlosser ondanks dat alle aspecten aanwezig waren zag het er erg rommelig uit. Er zijn veel betere films over Jezus te vinden.

eapoe
Normaal ben ik best te porren voor dit genre films.
Helaas loopt deze film totaal niet ... het lijkt net of de microfoon aan de acteurs wordt gegeven en een ieder hun zegje mag doen. Verder vind ik dat je te veel naar een aktie "toegelokt" wordt...
Kortom voor mij te houterig en te voorspelbaar... ben na een half uur afgehaakt...
Vooral het vissen slaat nergens op ... voor mij een waardeloze dialoog die totaal niet liep (kant nog wal raakt)
Helaas 2 sterren ....

Son of god is ÉÉN deel van de serie THE BIBLE. Ik heb de film son of god gezien en het is een erg mooi nagespeeld verhaal. Alleen is het jammer dat sommige wonderen niet verfilmd zijn. Want dat is zo mooi aan Jezus. Hij kwam niet alleen om onze zonden en ziekten op zich te nemen. Hij liet ook zien hoe wij genezen kunnen worden. Hoe wij met de heilige geest moeten wandelen. Hoe dan ook, het is mooi dat er in ieder geval een film gemaakt is over Jezus in deze tijd.

Ik vond het een zeer mooie Jezus film. Diogo was 1 in woord geweldig. Super goed geacteerd. Ik geef deze film een 10!

avatar van ampie93
deze film heeft onterecht een laag cijfer , ik vind het een prachtige film, de manier waarop ze het verhaal laten zien is net een tikje anders. De manier hoe hij alles weet wordt belicht. En het verhaal op zich is juist mooi gedaan. Ook voor mij is deze film zeker een 9+. Ik snap niet hoe iemand deze film niet goed zou vinden..

ik zou graag de dvd SON of GOD(2014) willen bestellen maar ik zie dat het alleen in het buitenland kan.
weet iemand of ik deze film ook kan bestellen via een site in nederland?
mvg C.Dielemans

agrotech64 schreef:
weet iemand of ik deze film ook kan bestellen via een site in nederland?
mvg C.Dielemans

Voor zover ik weet niet.
Dus een mogelijk is amazon.de of amazon.co.uk

dankjewel voor je reactie,ja ik wist van amazon.com af,maar de betalingen lopen vaak via een andere weg,en niet via ideal of zo.nogmaals bedankt,gr chris

Jesus Christ Turbo zou naar mijn inziens een betere titel zijn geweest. Het verhaal van Jezus wordt in sneltreinvaart weergegeven zonder enige diepgang. Diogo Morgado vond ik matig tot redelijk spelen, daar waar er geen ruimte werd gegeven voor karakterontwikkeling kon je misschien ook niet meer van hem verwachten hoewel ik zijn manier van spreken aan het kruis erg gekunsteld en geforceerd vond. Pluspunt is dan wel dat er in de 138 speelminuten toch veel van het verhaal van Jezus wordt weergegeven in een film die redelijk bijbelgetrouw is. Net aan een voldoende 3,0 ***

ja wie zijn schuld was het dan????je kunt wel gelijk beginne te zeike over racisme wordt een beetje schijtziek van dat woordt racisme,als je iemand aan wijst buiten nederland ben je gelijk een racist nouj ik heb er mooi schijt aan het beestje mag een naam hebben hoor.