Peter Rabbit (2018)

Australië / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Will Gluck
met Domhnall Gleeson, en de stemmen van James Corden en Daisy Ridley

Moderne verfilming van de kinderverhalen van Beatrix Potter. Het verhaal volgt een jong, opstandig konijn, Peter Rabbit genaamd, en de rivaliteit met zijn norse buurman Mr. MacGregor. Die rivaliteit is ontstaan wanneer Peter op zoek is naar een feestmaal van groentes in de moestuin van Mr. Macgregor, terwijl deze zijn tuin vrij van konijnen probeert te houden.

kappeuter (moderator)
Vanaf 28 maart 2018 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Macady
Gister met mn dochter gezien, aardige film in de trend van de smurfen. Vrij sadastische voor een kinderfilm, zorgde er wel voor dat ikzelf stiekem toch ook vaak in de lach schoot.

Geweldige film.

De CGI is echt van een hoog niveau. Daarnaast is de humor geweldig. Ik heb meerdere malen in een deuk gelegen. Het is een film die voor kinderen leuk kan zijn, maar waarbij veel van de (verbale) grappen vooral voor volwassenen leuk zijn.

Het verhaal is ook gewoonweg leuk en de film geeft voldoening. Toevallig keek ik gister Unbroken en daar viel mij - zoals bij veel films het geval is - op dat de slechterik wederom 100% kwaadaardig is. Peter Rabbit, ook al is het een luchtigere film, past juist grijstinten toe, wat ik helemaal geweldig vind.

De sfeer in de film is heerlijk, met al die kleuren en natuur en de acteurs hebben er duidelijk zin in.

Goede humor, prachtige CGI en een verzadigend verhaal.

Ik beoordeel films altijd binnen hun genre (dit maakt beoordelingen eerlijker vind ik) en ik geef Peter Rabbit een 4.5/5.

Klopt.

Kreeg er wel maagzuur van.

Geweest met de kids (5 en 8 jaar). Beide vonden ze de film erg leuk. Ik vond het ook prima vermaak. Goeie CGI, verhaal verloopt snel en de film wordt nergens saai of langdradig. Wel is het nergens "speciaal" de film blijft te netjes binnen de lijntjes.

Macady schreef:
Ik vind hem ook wat sadistisch met een beetje irritant een bugs bunny gehalte.

Fantastisch mooi gemaakt, maar er zit werkelijk geen enkele leuke grap in. Misschien voor kinderen wel leuk.

Beetje wisselend.

Film lijkt te willen teren op het succes van Paddington, maar mist daarvoor toch een paar afslagen. Waar Paddington vooral schattig en leuk was op een ouderwets charmante manier, probeert Peter Rabbit wat hipper te zijn. Die combinatie met het Britse is niet ideaal.

De soundtrack is er sowieso eentje om snel te vergeten. Wat vervelende popdeuntjes waarvan je ooit blij was dat ze eindelijk van de radio afwaren. Ook het gebikkel tussen de konijen en MacGregor is net iets te bits, waardoor het lieflijke er een beetje afgaat. Maar anderzijds heb je nog wel met een duidelijke kinderfilm te maken, dus echt scherp wordt het ook niet. Beide kampen zijn gewoon wat vervelend, wat ook de film soms vervelend maakt.

De humor is ook redelijk hit & miss. Het droge Britse is soms best grappig, het drukke gedoe een stuk minder. Er zitten vooral een aantal erg slechte running gags in, zoals bijv. de haan. En zo wisselt het eigenlijk de hele tijd in de film. Het ene moment is het best leuk en lollig, het volgende vervelend en irritant.

De grootste lol is nog het "incident" ivm de voedselallergieën. Zuurpruimen zijn er altijd wel te vinden, het is alleen een beetje jammer dat ze zo vaak een podium krijgen.

avatar van filmkul
Leuke en vlotte semi animatiefilm. Vanaf het begin ligt het tempo hoog en vliegt de film voorbij. Soms een beetje spannend, maar verder heel luchtig met veel humor. De grappen zijn soms best flauw maar er zitten ook geslaagde grappen in. De special effects en animatie zien er erg goed uit. De soundtrack is erg veilig. Door enkele scenes wel een film vanaf 6 jaar. Prima film ook om als volwassene mee te kijken. 3.0/3.5

avatar van Fisico
Met de kinderen nog eens afgezakt naar de bioscoop om Pieter Konijn mee te pikken. De verwachtingen lagen laag, maar heb me al bij al vermaakt. Pieter konijn is een aangename familiefilm die vooral de kleinsten onder ons zullen onthalen met een giechel en een lach.

Lange tijd had ik echter een probleem met het script. De tuinier en de stadsmens worden heel negatief voorgesteld. Per slot van rekening blijft het “diefstal”. En de zever van die hippiedame dat de dieren er eerst waren tja, dat was ook een dooddoener. Naar het einde toe paste het script zich wat aan al werd dit vrij snel afgehaspeld. En de stadsmens had in mijn ogen een vrij gezonde ambitie bij Harrods. Enfin, hij leek me alleszins competent te zijn met een hart voor de zaak en voor zijn klanten. Dat bleek uiteindelijk ook. Het opbod van pesterijen daarentegen was niet netjes, maar hiervoor moet je met 2 zijn. De film gaat ook lichtjes uit de bocht met de houding van Pieter Konijn wanneer de oude man overlijdt en ook wanneer de stadsmens bewusteloos was na de val of wanneer hij een braambes in zijn mond geschoten krijgt.

Voor de rest prima film die voorbij vliegt, prima CGI en leuk sfeertje. Mooie voldoende!

avatar van IH88
“I've chilled out, man. I'm cool now.”

Leuk. Peter Rabbit is zo'n film met weinig pretenties, en die de kijker gewoon met een vrolijk gevoel wil achterlaten. En dat lukt, want het plezier straalt ervan af, en de acties van de kleurrijke groep konijnen levert veel grappige scènes op. Corden, Ridley, Sia en Debicki zijn fantastisch als stemacteurs, en Gleeson en Byrne weten precies de juiste toon aan te slaan. Want je moet als acteurs (en als kijker) een beetje meegaan in het belachelijke uitgangspunt, en zowel Gleeson als Byrne gaan er helemaal voor. Sentimenteel, grappig en zoet, dit soort films kijken ontzettend lekker weg.

avatar van missl
Schattige Engelse film over een gezin konijnen die vrienden zijn van de buurvrouw van een vervelende buurman. Vermakelijk, grappig, leuke animatie.