• 8.670.580 stemmen

Puss in Boots: The Last Wish (2022)

Animatie / Avontuur | 105 minuten

Releasedatum: 21 december 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Puss in Boots: The Last Wish

"Say hola to his little friends."

Puss komt tot de ontdekking dat zijn passie voor avontuur stilaan zijn tol eist. Reeds acht van zijn negen levens heeft hij opgebruikt. Dit kan zo niet langer, hij onderneemt een epische reis waarin hij op zoek gaat naar de mythische Laatste Wens om al zijn vorige levens terug te krijgen.

Social Media

Baby Bear (stemrol)

Jack Horner (stemrol)

Mama Luna (stemrol)

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 21 september 2022 in de bioscoop (Universal Pictures International Netherlands)

Jotil schreef:

EDIT: verplaatst naar 21 december 2022.

avatar van Cinefiel_1

Cinefiel_1

Ik als volwassenen kijk hier stiekem wel naar uit. De Shrek delen waren geweldig, dus ik vermoed deze ook wel. De trailer belooft al veel leuks.

Jotil schreef:

EDIT: verplaatst naar 21 december 2022.

EDIT: verplaatst naar 9 december 2022.

avatar van mjk87

mjk87

Lange tijd prima vermaak. Vlot, leuke personages, geinige humor, leuke odes (die aan Apocalypse Now is erg mooi gedaan). Visueel niet heel bijzonder maar in de actiescènes juist wel als de animatie schokkeriger en abstracter is, meer de look van oude animatie. Erg gaaf gedaan. Het gaat allemaal nergens over maar op de een of andere manier past het wel. Maar het einde gaat echt veel te lang door, het laatste halfuur is een aaneenschakeling van actie en na 10 minuten had ik dat wel gezien. Lange tijd zat de film op een ruime voldoende, maar duurt 20 vrij saaie minuten te lang. 3,0*.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Wauw, dit had ik niet verwacht.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Begin deze week ook nog even meegepakt in de bioscoop en ik had er heel weinig van verwacht, maar dit is onverwachts zeer goed geworden zeg. De laatste Shrek films vielen tegen, Puss in Boots 1 was niet echt goed, maar hier herpakken ze zich bij Dreamworks en lijken ze opzichtig te hinten naar een nieuwe Shrek film, waar ik wel weer zin in heb als ze de kwaliteit kunnen leveren die ze hier tonen.

Het verhaal is vrij basic. Puss in door 8 van zijn 9 levens heen en moet nu kalm aan doen om niet dood te gaan, waarna hij op zoek gaat naar een wens om zijn extra levens terug te wensen terwijl hij opgejaagd word door een wolf in een rol van Magere Hein en andere kandidaten om een wens te doen. Het levert een reis langs de nodige vermakelijke locaties op die echt fantastisch en kleurrijk geanimeerd zijn. Visueel is het echt een hele fraaie film geworden, maar gelukkig weet te film meer te bieden. Belangrijker is dat het gewoon een heel lekker verhaal is met een flink tempo en leuke karakters waardoor ik echt regelmatig heb moeten lachen. Antonio Banderas blijft geweldig als stemacteur van Puss, een kat met de nodige arrogantie en hooghartigheid in zijn harige lijf maar hier een lesje in het tegenovergestelde krijgt. De rollen van onder andere de drie beren en Jack Horner vond ik ook erg geestig gedaan.

Ik vond de film dan ook nergens saai worden, soms zit ik in de bios me te vervelen als de film pas halverwege is, maar dit vloog gewoon voorbij. Benieuwd of dit een commercieel succes gaat worden, zou best verdiend zijn.

avatar van IH88

IH88

Wat een fijne verrassing was dit zeg. Echt genoten gisteravond in de bioscoop. Gelukkig duurt dat gedeelte in het huis niet al te lang en de beren/Jack Horner beginnen op een gegeven moment wat op de zenuwen te werken. Maar voor de rest is dit een heerlijk avontuur, en vooral Banderas en Hayek zijn weer geweldig op dreef. Kwam er pas achteraf achter dat Florence Pugh de stem inspreekt van 'Goldilocks'.

avatar van Witt

Witt

Leuke familiefilm, visueel ook mooi. Met twee nichtjes de Nederlandse versie gezien. Daar was niks mis mee, maar ik zou toch liever het origineel zien.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Met mijn neefje gezien vandaag en we vonden hem top. Zelf waardeer ik de nieuwe characters absoluut. Wel apart was de verschillende animatie styles, dat was even wennen soms.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Wel een fijn vervolg van de eerste Puss in boots. Niet dat ik me nog veel herinner van de eerste film, maar ik heb de idee dat deze toch beter was. Er wordt verder geborduurd op de sprookjeswereld waarin de Gelaarsde Kat zich bevindt en dat komt onder meer tot uiting met Goudlokje, maar ook de fascinerende spullen van Jack Horner.

Eigenlijk die kat altijd wel tof gevonden, ook in de Shrek-franchise, als persiflage van Zorro. Sowieso een film met veel actie en een hoog tempo. De film valt nauwelijks stil, misschien letterlijk heel even in dat kattenpension, maar ook dat had zijn charmes.

Elke animatiefilm heeft zo zijn vreemde (grappige) eend in de bijt, een sidekick naast de held. Die chihuahua was alvast een schot in de roos. Ik had hem nog iets gekker gemaakt met de idee dat hij echt dacht dat hij een kat was ofzo, maar nu was het ook prima. Oja, die wolf, wat een personage. Echt om angst van te krijgen!

Ik zag de Vlaamse versie en dan is het ook steeds fijn om die sappige dialecten te ontwarren welk prima gecast werden door de Vlaamse acteurs. Prima vermaak en ook de kinderen genoten ervan!

avatar van teigertje

teigertje

Met dit lang verwachte vervolg, van de stoere, maar ook de aandoenlijke Puss in boots met zijn harten stelende blik.

Ook de andere karakters zijn, ontzettend leuk.

Ook het kleine hondje, steelt mede de show.

De technieken van deze animatie,zijn opvallend mooi, met prachtige warme kleuren, en gemixt met nieuwe teken technieken, die soms overeenkomen met Spiderman into the Spiderverse in sommige momenten,ook ingebracht in deze animatie.

Het nieuwe verhaal, is sprookjesachtig en zeer leuk.

De makers hebben werkelijk, een schitterende animatie gemaakt, genieten voor jong en oud.

Een echte verassing de kwaliteit van deze nieuwe animatie.

avatar van macrobody

macrobody

Dat was een leuke animatiefilm mede door het sterke verhaal. De moeite waard

avatar van TMP

TMP

Erg drukke film. De twee katten, waaronder het hoofdpersonage Puss in Boots, zijn nog wel leuk. Bijna alle overige personages zijn echter oninteressant tot zelfs ronduit vervelend. De film start nog best redelijk, maar het plot verzandt gaandeweg in een hoop oninteressante drukdoenerij. Qua animatie niet verkeerd, maar ik vond er al met al niks aan.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Iets beter dan de voorganger. Op zich is de animatie niet speciaal, maar er gebeurt genoeg om je de hele tijd te amuseren. Net als de andere films uit de franchise krijgen we ook hier weer fijne verwijzingen naar de sprookjeswereld. Antonio Bandera is geweldig in de titelrol en als Florence Pugh mee mag doen is dat ook leuk meegenomen.

avatar van John Milton

John Milton

• 19096 berichten

Ik had Puss in Boots (2011) tot vorige week nooit gezien, en het rechtzetten daarvan resulteerde in een mager zesje... Derhalve waren mijn verwachtingen voor een sequel bepaald niet hoog. Tot mijn vreugde echter heeft The Oceanic Six volledig gelijk: dit is onverwachts (zeer) goed geworden. Visueel laten ze de drang naar fotorealisme varen, en ook in de actiescènes is duidelijk dat ze hier echt wat nieuws beogen, en het wèrkt.

avatar van mrklm

mrklm

Na een confrontatie met de angstaanjagende Wolf [Wagner Moura] komt Puss in Boots [Antonio Banderas] tot het inzicht dat hij acht van zijn negen levens heeft verspeelt en daardoor kan hij niet langer meer de dood in zijn gezicht uitlachen. Hij trekt zich met enige tegenzin terug in het huis van een kattenvrouw [Da’Vine Joy Randolph], tot hij ontdekt dat Jack Horner [John Mulaney] over een schatkaart beschikt die de weg wijst naar een steen waarmee je één wens kan laten uitkomen. Dé manier om zijn 9 levens terug te krijgen, en dus gaat Puss in Boots op zoek naar de schat, geholpen door Perrito [Harvey Guillén]. Maar ook Goldlocks [Florence Pugh] is met Mama [Olivia Colman], Papa [Ray Winstone] en Baby Bear [Samson Kayo] uit op die wens, evenals een oude bekende. Rekent in de enerverende opening meteen af met het ééndimensionale personage uit de twee voorgaande films en dat biedt de ruimte voor nieuwe ideeën en enkele ‘greatest hits’ (waaronder de ‘Oooh Cat’). Dat alles speelt zich af tegen een decor dat uitblinkt in visuele schoonheid. Kevin McCann doet een verdienstelijke James Stewart-imitatie als de zogeheten ‘Ethical Bug’, die (net als een ander personage) zo uit een ander sprookje lijkt te zijn gekomen. Een onverwachte uitschieter in de franchise dat zowaar doet hopen op meer! Misschien een spin-off met de hilarische Familie Beer?

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Voor de tweede keer gezien in de bios net. Ik blijf hem geweldig vinden. Prachtige animatie, erg leuk verhaal, de nieuwe personages zijn interessant en leuk gedaan ook.

Geef maar gerust een derde deel.

avatar van alacer9

alacer9

Goede en vermakelijke animatie film!

avatar van ibendb

ibendb

Verrassend in alles.

Vlot tempo, momenten waarop ik hardop moest lachen, onverwachts matuur én een oprecht enge slechterik.