Puss in Boots (2011)

3,09

Avontuur / Animatie

geregisseerd door Chris Miller
met de stemmen van Antonio Banderas, Zach Galifianakis en Salma Hayek

Puss in Boots, één van de meest geliefde personages uit het Shrek-universum, gaat over de hilarische en moedige avonturen van Puss (Antonio Banderas) wanneer hij samen met het meesterbrein Humpty Dumpty (Zach Galifianakis) en de straatkat Kitty (Salma Hayek) op zoek gaat naar de befaamde Gans met de Gouden Eieren.

152 BERICHTEN 34 MENINGEN
avatar van Najade
geplaatst: 6 september 2012, 11:40 uur [permalink]
Absolute aanrader! Heb onwijs gelachen van de verborgen volwassen humor. Kijk hem een tweede keer en er vallen je nog leukere dingen op!

geplaatst: 21 september 2012, 09:55 uur [permalink]
Leuke film, al moge het duidelijk zijn dat dit voornamelijk komt omdat de film perfect inspeelt op het feit dat katten fantastische beesten zijn en ook in geanimeerde vorm er schattig uitzien. Puss was al in Shrek verreweg het leukste personage en draagt de film dan ook met gemak, het is hierbij wel jammer dat hij ook het enige leuke personage is, want helemaal Humpty Dumpty en een immer irritante Zach Galifianakis is gruwelijk vervelend. Antonio Banderas doet gewoon waar hij altijd goed in is en stelt niet teleur, de rest van de cast valt gewoon vooral niet op.

Wel jammer dat de film visueel gezien weinig imposant is. Rango had ook een woestijnachtergrond, maar was toch echt stukken mooier dan deze vlakke bedoening. Ook het verhaal kabbelt wat voort zonder echt bijzonder te zijn. Het is dan ook jammer dat men die vrolijke fantasy bedoening die Shrek was heeft laten varen voor een saaie midden-Amerikaanse achtergrond. De grappen waren vaak wel geslaagd en bij vlagen ook net iets te volwassen voor kinderen (die het waarschijnlijk toch niet doorhadden).

avatar van frolunda
geplaatst: 23 oktober 2012, 13:13 uur [permalink]
Banderas doet het erg goed.

avatar van Decec
geplaatst: 27 oktober 2012, 00:29 uur [permalink]
Uitstekend Animatie/Avontuur film...
Leuk gemaakt...
Prima verhaal...
Prima stemmen acteerwerk...
Perfect achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...
Heel leuk voor een familiefilm...

geplaatst: 24 november 2012, 11:55 uur [permalink]
Goeie film waarin de gelaarsde kat de magische bonen in handen probeert te krijgen. Een spin off van Shrek. Afgezien van het personage van de kat heeft de film verder weinig tot niks met Shrek te maken en staat ook volledig op zichzelf. Een aardig verhaaltje maar met genoeg vaart, humor, avontuur en actie waardoor het allemaal lekker wegkijkt.

avatar van The One Ring
geplaatst: 26 november 2012, 22:28 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik had hier minimale verwachtingen van, wellicht daarom dat Puss in Boots me zwaar meeviel. Niet dat het allemaal veel voorstelt; het is een simpele avonturenfilm met weinig originaliteit, maar het het is tevens een film die weet wat hij is en zonder enige pretentie daarvoor gaat. Het levert een aangenaam avontuur op en zoals een goede Errol Flynn-film valt het van het ene actiemoment in het andere, in een hoog tempo. Alles wordt lekker luchtig gehouden, wat ook wel past. Zelfs de humor vond ik niet storend, omdat er niet al te ironisch werd gedaan en de popreferenties binnen het kader van de setting bleven. Die verontwaardigde kat was vooral erg grappig. Is ook voor het eerst geloof ik dat een Dreamworksanimatiefilm er soms echt mooi uitzag en dan niet alleen op technisch gebied, al lijdt de film er een tikkeltje onder dat Rango met een zelfde soort setting al meer deed.

Wel jammer alleen dat na een uur of zo de rek er wat uitgaat. Dat gedoe met die moeder gans is misschien net iets teveel van het goede en erg veel variatie komt er dan ook niet meer in. Verder een leuk filmpje. Niet dat ik ook maar bij iemand echt hoge verwachtingen wil scheppen, maar als tussendoortje kun je het slechter treffen.

geplaatst: 28 december 2012, 16:05 uur [permalink]
wwelover schreef:
Beter dan Shrek, en ik vond die al vrij leuk, maar het toont wel aan dat Shrek als personage niet zo heel leuk is en dat de bijfiguren leuker zijn. Puss als hoofdkarakter is gewoon fantastisch, ik denk ook niet dat er andere animatiefiguren zijn die zo goed matchen met hun stem als Puss en Banderas. De magie die Shrek heeft, is zeker terug te vinden in Puss in Boots, al had ik wel eigenlijk minimaal 1 'cameo' verwacht van de Shrek figuren. Maar Kitty en Humpty Dumpty zijn ook erg leuk. De humor vind ik hier denk ik ook wel beter dan in Shrek, met name de scene in de kattenbar daar kon je me opvegen.

Een hele dikke 4*
helemaal gelijk erg leuke film

geplaatst: 28 december 2012, 16:06 uur [permalink]
erg leuke film het bleef spannend en ook leuk met humpty dumpty

avatar van cantforgetyou
geplaatst: 12 januari 2013, 19:55 uur [permalink]
Dit is toch echt meer een kinderfilm. Anders dan Shrek. Nu vind ik de Shrek films ook al niet zo denderend. Ik kan niet lachen om die grappen. Deze film zag er wel goed uit en had veel actie en tempo. Aardig tussendoortje. Maar geen superfilm.

kappeuter (moderator)
geplaatst: 20 januari 2013, 14:24 uur [permalink]
Rommelig plot en vluchtig. Viel me nogal tegen.
Puss in boots is in de Shrek films een grappig personage, hier heeft hij de hoofdrol maar hij is een stuk minder leuk.
Het verhaaltje heeft bijzonder weinig om het lijf. Het vermaakt, is goed gemaakt, maar verder niet echt een film die blijft hangen en geen must-see.

avatar van s_leiN
geplaatst: 4 februari 2013, 17:43 uur [permalink]
Eerlijk ? Geen goede film, komt enorm traag op gang. Heb hem niet in één keer kunnen uitkijken, stak me behoorlijk tegen na een half uur...op de tanden bijten dan maar. Een slecht afkooksel van de Shrek-flms 😉

2 sterretjes,helaas.

avatar van baspls
geplaatst: 28 maart 2013, 15:02 uur [permalink]
Erg leuke en vermakelijke film. Minder komisch dan de Shrek-films maar wel iets serieuzer en de animatie is veel beter. In 2011 in de bios gezien in 3D en pas in 2D herzien.

Mooie Zorro/Western achtige stijl om het leven van Puss voor Shrek 2 uit te leggen. Wel een hele andere stijl als Shrek. Het verhaal heeft totaal geen invloed van het sprookje De Gelaarsde Kat en is een soort vervolg op Sjaak en de Bonenstaak. Wat Humpty Dumpty er doet blijft erg vaag. Hoewel ik een hekel heb aan CGI is het hier nog best wel mooi. Ook niet helemaal realistisch is dat de Rocky Mountains hier ineens in Spanje liggen maar ja dat hoort natuurlijk bij het Western effect. Al met al een heel vermakelijke film met goede muziek en goede stemmen.

avatar van nadrin
geplaatst: 22 april 2013, 18:31 uur [permalink]
Flauw verhaal en way over the top.
Grappigste vond ik de dans en de voorstelling helemaal aan het einde de rest deed me niks

geplaatst: 21 juni 2013, 08:19 uur [permalink]
Geweldige film 😄 Net zo goed als de Shrek films. Humpty Dumpty en baby-Puss waren geniaal 😄 4*

avatar van doncorleone
geplaatst: 4 oktober 2013, 00:57 uur [permalink]
Ontzettend flauw, onzinnig, weinig creatief of origineel, maar stereotiep Disney product.

Niet gemaakt uit passie om iets moois of leuks te maken, maar gemaakt om iets te maken (om iets te verdienen) volgens een standaard uitgedokterde Disney formule.
Inclusief het verplichte dansje.
Ongetwijfeld leuk voor kinderen, maar ik kwam net veder dan een aantal keer glimlachen,

Dick2008
geplaatst: 18 oktober 2013, 18:50 uur [permalink]
Ik had al mijn bedenkingen bij deze film. Ik begrijp ook niet waarom ze juist met de poes nog weer een aparte film hebben gemaakt. Liever had ik de ezel, want die vind ik juist de leukste personage in de Shrek-films. Maar beter was gewoon nog maar weer eentje van Shrek.
Mooi gemaakt dat wel, het is alleen meer western dan dat het nog in de middeleeuwen afspeelt. Sommige gedeelten zijn wel leuk, maar andere gedeelten zijn nogal langdradig en de film zelf is ook wel wat aan de lange kant. Het had ook wel wat komischer gemogen en Humpty Dumpty is erg irritant. Ik hou het maar op 2.0

avatar van Banjo
geplaatst: 18 januari 2014, 12:17 uur [permalink]
Puss in boots met 10 keer reclame er tussen jeu!
daarom gaat het ook zo slecht met Sbs6 ze maken alles zelf kapot..

avatar van Perry Meer
geplaatst: 18 januari 2014, 21:51 uur [permalink]
een leuke film, vooral het begin en het midden, het einde vind ik wat minder

avatar van RuudC
geplaatst: 20 januari 2014, 14:55 uur [permalink]
Duidelijke toepassing van de Shrek-formule, alleen mist Puss In Boots een aantal onmisbare karakters. Veel meer dan een geinige kruising tussen De Gelaarsde Kat en Jaak En De Bonenstaak is deze film dan ook niet. De animaties zijn naar 2011 maatstaven behoorlijk lelijk, al zal de minder kritische kijker daar niet over vallen. Niet alleen mis ik Shrek en Donkey. Met hen is het makkelijker de boel vermakelijk en komisch te houden dan met een Humpty Dumpty (verschrikkelijk personage trouwens). Maar het verhaal is ook niet meer dan onderhoudend. De opbouw is standaard en Puss komt op erg voorspelbare wijze in de problemen. De ontknoping is ook niet bijster spannend. Bij een leuke aflevering van Shrek durf ik best voor de herziening te gaan, maar deze spinoff met een geinige Puss is gewoon niet heel bijzonder.

avatar van Akkiej
geplaatst: 24 januari 2014, 21:59 uur [permalink]
Gewoon een vermakelijk filmpje. Wel is duidelijk dat Puss het alleen niet helemaal redt en dat het eigenlijk bij een bijrol moet blijven, maar voor een keertje is deze film wel leuk. Rommelig in het begin, maar na een twintig minuten begint het verhaal wel op gang te komen. Vanaf dat moment is het dan ook lekker wegkijken.

avatar van Menno1987
geplaatst: 24 juli 2014, 22:51 uur [permalink]
kappeuter schreef:
Rommelig plot en vluchtig. Viel me nogal tegen.
Hier sluit ik mij bij aan. Had meer verwacht van deze film. Humpty dumpty vind ik ook maar freaky uit zien. Niet slecht, maar had iets minder cliché mogen zijn. Had ook meer van het verhaal van de Puss verwacht ipv Humpty Dumpty (probeer niet te spoilen). 3 sterren. Had er meer van verwacht.

geplaatst: 11 januari 2015, 13:51 uur [permalink]
Mooi gemaakte animatiefilm, prachtige beelden.
Maar ik had hem veel leuker verwacht, de dialogen waren niet echt schitterend en ook het verhaal is voor verbetering vatbaar.

avatar van ILDIB
geplaatst: 12 januari 2015, 22:42 uur [permalink]
Te gehaast en t verhaal raakt ook kant noch wal. Er zitten wel enkele aardige scènes en dialogen in.

avatar van jippie2010
geplaatst: 17 januari 2015, 23:09 uur [permalink]
In de schaduw van zijn voorgangers... dat zeker.
Maar keek verder lekker weg. *3.0

avatar van hijman1946
geplaatst: 19 februari 2015, 22:23 uur [permalink]
gewoon een heerlijk ontspannen topfilm met veel humor en schitterende animatie,s heb me prima vermaakt (met een puss zonder boots op mn schoot lach)

avatar van huppelepup
geplaatst: 15 maart 2015, 23:38 uur [permalink]
De kinderen van 7 en 12 - toch de doelgroep zou ik denken - vinden deze geweldig en willen hem regelmatig herzien. En ik heb zeer veel animaties waar ze uit kunnen kiezen, maar deze staat toch echt in hun top-5.

avatar van Daan258
geplaatst: 27 juli 2015, 17:36 uur [permalink]
Leuke animatie film.
Het verhaal was een beetje slapjes, maar door de erg mooie beelden en de 3D wat er goed uit zag heb ik me hier prima mee vermaakt.
Absoluut een dikke 3,0*

avatar van Mr-Mcmovie
geplaatst: 23 september 2015, 22:09 uur [permalink]
Heb echt zitten kijken met elke seconden men ogen goed aan de buis gekluisterd, wat is dit een leuke animatie spin off.
Ook al had ik liever een film over Donkey, maar deze was veel beter uiteindelijk dan mijn verwachtingen.

Heel mooie computer animatie net als de Shrek films daar geen slecht woord over. Ook het western sfeertje was enorm leuk, en de trouwe Banderas als Puss was net als altijd heel heel leuk.

Verder kon de stem van Salma Hayek niet ontbreken want Banderas en Hayek horen gewoon samen in een film, toch zeker als er een romance bij komt tussen de twee personage's dat is als bewezen sinds 1995 in Desperado.
Zach Galifianakis was ook een aangename verassing hoewel ik me beetje ergerde aan Humpty zelf zijn uitstraling, en het mannetje in de film zelfs (ik wou hem zelf al kapot slaan en koken) beetje voze voorkoming.

Veerhaaltje is boeiend genoeg om te blijven volgen, en de film begon enorm sterk, maar dat gehalte bleef de film jammer genoeg behouden met wat ups en downs maar zeker het kijken waard voor de shrek fanaten.

Ook is deze zoveel beter dan het derde deel uit de Shrek reeks.

avatar van Rico120
geplaatst: 11 juni 2016, 08:26 uur [permalink]
dit is gewoon een leuke film voor de liefhebber

gewoon een leuke film

avatar van Antonev
geplaatst: 28 augustus 2016, 12:07 uur [permalink]
Vermakelijke spin-off van de bekende Shrek reeks. Kijkt lekker weg en heeft genoeg inhoud om de gehele speelduur te kunnen boeien. Evenals in de Shrek reeks veel leuke humor en kleine grapjes. Prima filmpje om zo nu en dan eens uit de kast te trekken.

geplaatst: 7 januari, 12:31 uur [permalink]
Goede animatiefilm!! De 2 'poesjes' zijn super. Alleen dat ei vind ik niets. Leuk verhaal ook.

avatar van Pepino
geplaatst: 27 januari, 10:39 uur [permalink]