Puss in Boots (2011)

Alternatieve titel: De Gelaarsde Kat

Avontuur / Animatie

geregisseerd door Chris Miller
met de stemmen van Antonio Banderas, Zach Galifianakis en Salma Hayek

Puss in Boots, één van de meest geliefde personages uit het Shrek-universum, gaat over de hilarische en moedige avonturen van Puss (Antonio Banderas) wanneer hij samen met het meesterbrein Humpty Dumpty (Zach Galifianakis) en de straatkat Kitty (Salma Hayek) op zoek gaat naar de befaamde Gans met de Gouden Eieren.

Goede animatiefilm!! De 2 'poesjes' zijn super. Alleen dat ei vind ik niets. Leuk verhaal ook.

avatar van Pepino
Lekker onderhoudende, entertaining animatiefilm!

avatar van mrklm
Zeven jaar nadat Puss In Boots [Antonia Banderas] in Shrek 2 voor het eerst in deze gedaante verscheen, besloot Dreamworks hem een eigen film te geven. Puss In Boots is een losse persiflage van Zorro en regisseur Chris Miller slaagt erin een animatiestijl te creëren die doet denken aan de (spaghetti)westerns van de jaren '60 en '70. Het scenario bevat voldoende in-jokes voor de liefhebbers van het genre en zetten de conventies behoorlijk op zijn kop. Zo krijgt een duel tussen Puss In Boots en een mysterieuze, gemaskerde bandiet die hem tot last is een onverwachte, hilarische wending en is er in Kitty Softpaws (Salma Hayek) een vrouwelijke heldin in een door mannelijke karakters gedomineerd genre.

Het scenario bevat ook tal van terloopse grapjes, waardoor de film in de eerste helft keer op keer weet te verrassen. De scène waarin Puss In Boots een saloon binnenloopt voor 'leche' en 'a score' is een hoogtepunt en er is een hilarische bijrol voor de 'ooooh-cat', mijn favoriete grap in de hele film. De tweede helft, waarin Puss en Kitty samen met Puss' jeugdvriend Humpty Dumpty [Zack Galifianakis] is weliswaar een inventief smorgasbord van elementen uit bekende sprookjes en vertellingen, maar is niet zo leuk als het eerste deel van de film.

avatar van mjk87
De film verveelt niet zo erg als sommige andere films doen en stoort ook zeker niet (ook Humpty Dumpty niet) maar wat een zouteloze bedoening is dit geworden. Puss was een aardig nevenpersonage en als hoofdpersoon interessanter dan Shrek dat was in delen 2, 3 en 4, maar heel bijzonder vind ik hem niet. Verder ook een mager plot en actiescènes die voorbij de grens van geloofwaardigheid gaan (zelfs in een wereld met pratende poezen).
Wel aardig om te zien dat buiten wat links met sprookjes dit verhaal niets met Shrek vandoen heeft. Het zou zelfs een geheel andere Puss kunnen zijn. Sowieso vond ik de locaties wel prima gekozen en paste ook wat bij het Spaanse van Puss.
Ach ja, verder lag ik wel lekker op de bank en af en toe zag het er wel aardig uit. 2,0*.