ad

Geregisseerd door: Chris Miller

Met onder meer: Antonio Banderas, Zach Galifianakis en Salma Hayek

Releasedatum: 7 december 2011

Over Puss in Boots

"Live for danger. Fight for justice. Pray for mercy."

Puss in Boots, één van de meest geliefde personages uit het Shrek-universum, gaat over de hilarische en moedige avonturen van Puss (Antonio Banderas) wanneer hij samen met het meesterbrein Humpty Dumpty (Zach Galifianakis) en de straatkat Kitty (Salma Hayek) op zoek gaat naar de befaamde Gans met de Gouden Eieren.

imageimageimageimage

Social Media

Puss in Boots (stem)

Kitty Softpaws (stem)

Humpty Dumpty (stem)

Jill (stem)

Imelda (stem)

Andy Beanstalk (stem)

Comandante / Hombre del bigote (stem)

Raoul / Soldier (stem)

Little Boy Blue / Friar Miller / Prison Guard / Manuel / Rafael (stem)

avatar van shrink

shrink

Goede animatiefilm!! De 2 'poesjes' zijn super. Alleen dat ei vind ik niets. Leuk verhaal ook.

avatar van Pepino

Pepino

Lekker onderhoudende, entertaining animatiefilm!

avatar van mrklm

mrklm

Zeven jaar nadat Puss In Boots [Antonia Banderas] in Shrek 2 voor het eerst in deze gedaante verscheen, besloot Dreamworks hem een eigen film te geven. Puss In Boots is een losse persiflage van Zorro en regisseur Chris Miller slaagt erin een animatiestijl te creëren die doet denken aan de (spaghetti)westerns van de jaren '60 en '70. Het scenario bevat voldoende in-jokes voor de liefhebbers van het genre en zetten de conventies behoorlijk op zijn kop. Zo krijgt een duel tussen Puss In Boots en een mysterieuze, gemaskerde bandiet die hem tot last is een onverwachte, hilarische wending en is er in Kitty Softpaws (Salma Hayek) een vrouwelijke heldin in een door mannelijke karakters gedomineerd genre.

Het scenario bevat ook tal van terloopse grapjes, waardoor de film in de eerste helft keer op keer weet te verrassen. De scène waarin Puss In Boots een saloon binnenloopt voor 'leche' en 'a score' is een hoogtepunt en er is een hilarische bijrol voor de 'ooooh-cat', mijn favoriete grap in de hele film. De tweede helft, waarin Puss en Kitty samen met Puss' jeugdvriend Humpty Dumpty [Zack Galifianakis] is weliswaar een inventief smorgasbord van elementen uit bekende sprookjes en vertellingen, maar is niet zo leuk als het eerste deel van de film.

avatar van mjk87

mjk87

De film verveelt niet zo erg als sommige andere films doen en stoort ook zeker niet (ook Humpty Dumpty niet) maar wat een zouteloze bedoening is dit geworden. Puss was een aardig nevenpersonage en als hoofdpersoon interessanter dan Shrek dat was in delen 2, 3 en 4, maar heel bijzonder vind ik hem niet. Verder ook een mager plot en actiescènes die voorbij de grens van geloofwaardigheid gaan (zelfs in een wereld met pratende poezen).

Wel aardig om te zien dat buiten wat links met sprookjes dit verhaal niets met Shrek vandoen heeft. Het zou zelfs een geheel andere Puss kunnen zijn. Sowieso vond ik de locaties wel prima gekozen en paste ook wat bij het Spaanse van Puss.

Ach ja, verder lag ik wel lekker op de bank en af en toe zag het er wel aardig uit. 2,0*.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima onderhoudende animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van IH88

IH88

“My name would become legend...”

Leuk. Puss in Boots is als avonturenfilm goed geslaagd, en vooral het samenspel tussen Puss, Kitty Softpaws en Humpty Dumpty is zeer vermakelijk. Banderas, Hayek en Galifianakis weten met alleen hun stemmen al ongelooflijk veel plezier op de kijker over te brengen. En de animatie ziet er ook fraai uit. Het vergezochte verhaal over gouden eieren is belachelijk natuurlijk, maar de acteurs, de animatie en de Spaanse setting maken veel goed.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Puss in boots is een herziening voor mij. Ik herinnerde me niet te veel meer van de film, maar na deze afloop kan ik dat best begrijpen. Deze spin-off van Shrek is een op zichzelf staande film waarbij de kat een voldoende sterk personage is om een eigen animatiefilm te dragen.

Het personage van de kat wordt behoorlijk uitgewerkt met een flashback en is vrij sterk. De beste momenten van de film wat mij betreft. Voor de rest stelde het verhaal bitter weinig voor en is het zelfs flauw. Het verhaal is veel te ver gezocht en is absurd. Daarentegen kan je wel genieten van de actiemomenten en de meer dan behoorlijke grafische elementen. Antonio Banderas past perfect bij de kat en is uitstekend gecast dus. Het ei vond ik maar een vervelend personage en ergerde ik me voortdurend aan.

Hier en daar wel een grappig moment, maar onvoldoende om me echt te raken. Het verhaal van de bonen had wel iets, maar het creatuur nam opnieuw de geloofwaardigheid weg. Gemengde gevoelens dus bij deze film die zeker geschikt is voor de kleinsten onder ons. Voor volwassenen daarentegen verwacht ik een iets beter verhaal. Bij momenten ook erg voorspelbaar en clichématig. Jammer, net geen voldoende.

avatar van postman 2

postman 2

leuke film ook voor volwassen met veel fantasie.

avatar van Pepino

Pepino

Ik zal altijd een zwak hebben voor deze film. Het verhaal zit goed in elkaar, de personages zijn leuk, de humor is in orde, visueel is het bij momenten wonderbaarlijk mooi en de soundtrack is om duimen en vingers bij af te likken.

avatar van Sisorow

Sisorow

Noooo, verwijderd uit het Netflix aanbod sinds 31 december 2019... Zo jammer ☹️

avatar van thunderball

thunderball

Sisorow schreef:

Noooo, verwijderd uit het Netflix aanbod sinds 31 december 2019... Zo jammer ☹️

Kijk je gewoon vanavond op RTL8.

avatar van Sisorow

Sisorow

thunderball schreef:

Kijk je gewoon vanavond op RTL8.

Haha true!

avatar van dehollander

dehollander

Blijft een super leuke film en inderdaad jammer dat hij van Netflix is.. Vond zelf vooral het stukje met de rollator erg grappig. Dit soort films zijn niet alleen leuk voor kinderen, maar ook voor volwassenen. Ze zouden het plot nog iets spannender kunnen maken, maar de film heeft in ieder geval een hoog entertainmentgehalte. Nogmaals, dikke aanrader!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Beter dan verwacht, maar het is eigenlijk vooral bandwerk dit. Een spinoff die geld moet opbrengen. Puss in Boots is een kruising tussen zorro en de sprookjeswereld van Shrek. Met de nodige knipogen naar bekende films en sprookjes, de ene grap werkt al wat beter dan de andere. Zo kabbelt het geheel rustig voorbij, je had ondertussen gerust kunnen strijken of zo. Maar er zijn animatiefilms die harder op de zenuwen werken.

avatar van DragQueen

DragQueen

Leuke en onderhoudende spinoff van de Shrek animatiefilms, waarin Puss In Boots de hoofdrol op zich neemt. Verder is het verhaaltje prima, en zijn de humor en verschillende personages vermakelijk. 3 Sterren.

avatar van Boneka

Boneka

shrink schreef:

Dat veel te grote kinderachtige ei verpest de film, jammer want hij ziet er heel goed uit verder.

avatar van Boneka

Boneka

Met de animatie is niks mis mee. Zeer mooi fraai getekend tot bijna realistische beelden! De Spaanse klanken doen het ook goed en met de twee katten is ook niks mis mee. Tot zoverre het goede nieuws!

Minder is het verhaal met die gouwe eieren de belachelijke veel te groot uitgevallen moeder gans en dat bespottelijke eierkop. Vooral die laatste breekt haalt de verder leuke film omlaag. Had gekozen voor die twee leuke mensenboeven en het geheel had er veel leuker uit gezien. Nu was het van alles wat. Kleine voldoende.

Film 3,0

Beeld 5.0