Einstein and Eddington (2008)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Historisch

geregisseerd door Philip Martin (I)
met David Tennant, Andy Serkis en Jim Broadbent

Terwijl de Eerste Wereldoorlog losbarst, werkt de obscure Duitse natuurkundige Albert Einstein aan een nieuwe theorie over de zwaartekracht. De Britse astrofysicus Arthur Eddington onderhoudt een intensieve correspondentie met Einstein en het tweetal zal uiteindelijk voor de grootste wetenschappelijke doorbraak van de 20ste eeuw zorgen.

Schitterende film met prachtige soundtrack.

avatar van RickZ
Historisch docudrama over Einsteins theorieen en Eddington die dat in de praktijk brengt. Goede synergie tussen die 2, onderhoudende film

avatar van steventje
Waarom ken ik deze film niet? Er zijn zo weinig stemmen voor een film met een geschiedkundige achtergrond.
Deze films spreken niet aan in Hollywod zeker?

avatar van Humphrey
Meesterlijke film met uitstekende acteerprestaties. Zoals reeds opgemerkt, onderhoudende film die tegelijkertijd een mooie tijdsweergave is. Aan te bevelen voor wie zich interesseert in deze materie. 4*.

Mooie stijlvolle film waarin een belangrijke wetenschappelijke geschiedschrijving weergegeven wordt. Erg goede acteerprestaties. Mooie tijdsetting.
Film verveeld absoluut niet. Laangzaam maar boeiend bouwt het de spanning naar de uitkomst op.

Aanrader.
3,5 punten.

Ps: de op deze website aangegeven film lengteduur klopt niet. Het is iets minder dan 90 minuten.

avatar van nightbreed
Die 120 min. klopt niet, de film duurt 90 min.

avatar van Marvinleeaday
Leuke film alleen voor mij iets te wetenschappelijk, waardoor het een beetje taaie meuk werd. Wel weer leuk dat het op waarheid gebaseerd is.

avatar van Leo1954
Prachtig drama dat in alle opzichten tot leven komt. En dan de wetenschappelijke geschiedenis van het belangrijkste inzicht van de vorige eeuw.

avatar van fappie
Zeer goed.

Andy Serkis en vooral David Tennant m.i. leveren beiden een sterke acteerprestatie in een film die ons wat dichter brengt bij het werk van Einstein en ook van de "onbekende" Eddington, maar ook aandacht heeft voor hun privéleven en vooral de relatie wetenschap - oorlog onderstreeft.
Goede film.