Secret Smile (2005)

Alternatieve titel: Nicci French's Secret Smile

Canada / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
137 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Christopher Menaul
met Kate Ashfield, David Tennant en Claire Goose

Miranda beleeft een heftige liefdesaffaire met Brendan. Wanneer ze ontdekt dat haar nieuwe vriend niet te vertrouwen is, verbreekt ze de relatie. Maar Brendan laat zich niet wegjagen; hij stelt alles in het werk om haar leven weer binnen te dringen. Groot is Miranda's verbazing wanneer Brendan twee weken later opduikt als de nieuwe vriend van haar zusje Kerry. Miranda weet zeker dat hij uit is op wraak. Maar niemand gelooft haar. Niemand gelooft dat er groot gevaar schuilt achter die verborgen glimlach...

Engelse thriller. Typisch Nicci French: spannend tot het eind. 3* Nu te huur bij Videoland.

zeer onderhoudende film ( miniserie) goed geacteerd, mooie opbouw..

aanrader

avatar van ralfsjam
op zich een aardige film. zat me soms te ergeren aan het acteer werk. en die ene grote fout had ook niet gemogen. (eerst haar los, dan haar vast) al met al een ***

p.s. hoeveel liter wijn is er doorheen gegaan in die film?

Heeel mooii... In de krant stond dat het een romantische komedie was... mooi niet dus. Ik vond echt wel spannend. Een onverwacht einde... Het acteerwerk vond ik niet zo speciaal....

avatar van seeyoutoo
Was wel een onderhoudende film, heb het boek ook gelezen.
Ik zou gek worden van zo`n kerel, maar ja leuk opgelost dus (het eind dus) Heeft iemand nog die leuke fout in de film gezien.....?

avatar van Judiith^
seeyoutoo schreef:

Ik wil het wel weten

avatar van ralfsjam
seeyoutoo schreef:
Wil je weten wat ik bedoel dan hoor ik het wel, dan zal ik het verklappen.

je bedoeld dat toen zij (die lange blonde) bij de deur stond? daar kon je niet omheen! snap niet dat zo'n fout er in geslopen is....

avatar van superred
Het mooie van Engelse series vind ik toch wel dat de acteurs 'echt' zijn. Dus niet zoals in Amerikaanse series met kilo's make-up, super slank en de hipste kleding. Zo komt het tenminste realistisch over.

Deze serie vond ik goed, al is het boek natuurlijk 10 keer beter en het verhaal is toch anders. Het einde vond ik goed, al vond ik het in het boek beter.
Dat foutje met dat haar los en later in een staart viel me ook op, maar een lange blonde die bij de deur stond is me niet opgevallen??? Die liters rode wijn wel, haha, volgens mij hebben ze niks anders gedronken dan dat, alleen op het eind witte wijn .

avatar van Erwinner
Op het doosje staat 137 min. en Thriller.
Klopt dat of niet?

avatar van MiSs CrY bAbY
Thriller kan je het inderdaad wel noemen ja, die minuten weet ik niet uit mijn hoofd hoor, maar zal ongeveer wel zoiets zijn ja.

Erg mooie film overigens, goed geacteerd ook. Ik vind het vooral heel gaaf om te zien dat Tennant meerdere rollen kan spelen.

Achteraf gezien zou het einde voorspellend kunnen zijn, maar tijdens de film had ik toch niet verwacht dat het zo zou lopen.
Ik dacht aan het eind eerst van, hij heeft zijn 'plannetje' om haar leven zuur te maken te ver doorgedacht en is te ver gegaan waardoor ze echt dood. Maar dat zij hem uiteindelijk te pakken heeft vond ik echt wel heel leuk.
Einde vond ik ook wel een opluchting.

Ik vond het een leuke en spannende film.
Met goede acties erin
En soms ook wel verwarring

Erwinner schreef:
Op het doosje staat 137 min. en Thriller.
Klopt dat of niet?

De tijd klopt, die ligt rond de 140 minuten. Het feit dat het een thriller is ook...

Vond het acteerwerk inderdaad heel realistisch overkomen. Ben niet zo snel bang, maar ik moet toch zeggen dat David Tennant als Brendan me af en toe aardig de creeps zag.

Echt een aanrader als je van Engelse producties/thrillers houdt

avatar van doeze
Op zich redelijk, maar kan niet tippen aan het boek. Jammer dat er veel veranderd was ten opzichte van het boek. Bijv. over hoe Troy zelfmoord pleegt. In het boek hangt hij zich op en vindt Miranda het touw bij Brendan en ook totaal ander einde etc. Verder zie je helemaal niet dat Miranda op het eind in het verleden van Brendan duikt en zo Naomi vindt in het restaurant waar Naomi werkt etc.

Verder vond ik niet alle acteerprestaties geweldig.

Leuk voor een zondagmiddag meer niet. (maar je kunt beter op die zondag het boek lezen. Is veel en veel spannender).

2,5 ster voor de moeite.

avatar van ladybug
Leuke, spannende en onderhoudende film.
Alleen vond ik het einde erg onrealistisch.

avatar van Filmfan74
Niet bloedstollend, maar wel onderhoudend en meeslepend. Ik zat erg mee te leven met Miranda's frustratie en kon Brendan niet uitstaan, dus ik zat helemaal mee te leven. Ik heb het boek nooi gelezen, dus had geen vergelijking.
Het einde, de 'clue' was voorspelbaar en ongeloofwaardig. Erg jammer, want ik heb me met de rest van de film uitstekend vermaakt.

Een typische melodramatische, wat flauwe televisieserie (volgens mij door de producenten bestemd voor vrouwen), met een ergelijk plot, onder het mom: "slaap nooit met vreemden want het zal je bezuren". De attractieve David Tennant speelt het haantje en de booswicht. Maar eerlijk is eerlijk: zoals gebruikelijk bij Britse tv-producties is de cast sterk.

avatar van Oliveri
Ik heb het boek niet gelezen en daarom niet besmet met vooroordelen of achtergrondkennis, en vond dit een sterke en zeer onderhoudende thriller.

avatar van qwertzu
Zoooo hé heftig filmpje, oef wat een opvreet film (je vreet je nagels op en ergert je dood )
Erg goed geacteerd en vooral David Tennant was erg goed gecast!
Die maniakale uitdrukking huh!

avatar van Pazmaster
Leuke miniserie. Het is wel een beetje een standaard psycho-boyfriend verhaaltje maar er wordt goed gespeeld en het einde was ook best aardig. Net aan 3,5

avatar van knusse stoel
qwertzu schreef:
Erg goed geacteerd en vooral David Tennant was erg goed gecast!
Die maniakale uitdrukking huh!

Het personage ergerde mij dusdanig dat ik mijn vriendin vroeg of we aub konden stoppen met het kijken naar deze serie en bij ongeveer 60 minuten hebben wij de serie gestopt. Dit soort van mensen wil ik niet in mijn omgeving en als er dan een op tv is die mij dan 'het bloed onder de nagels' vandaan haalt...... . Jammer maar 'that's me!'
Ga wel eens uitkijken maar wanneer? Toch 7 (3 1/2*) gegeven alvast want het is wel een serie die prima in elkaar zit en waarin een goed verhaal wordt neergezet door acteurs die weten hoe ze hun werk dienen af te leveren!

avatar van Kuwiel
Onwijs goede drama thriller. Het onderwerp is weliswaar vaker gebruikt, maar deze is wel erg goed uitgevoerd. Ook in tegenstelling met vaak andere Britse producties, is deze zeker niet langdradig.
De film kijkt goed weg , is spannend, verrassend, en de acteer prestaties zijn uitstekend te noemen.
Zeker David Tennant , speelt hierin enorm goed. Hij weet door zijn spel , het bloed onder je nagels weg te halen. ( later is hij te o.a. zien als DI Alec Hardy in de serie Broadchurch )