• 8.485.752 stemmen

Geregisseerd door: Hattie Dalton

Met onder meer: Hugh Bonneville, Tom Burke en Benedict Cumberbatch

• CineMember Bekijk via CineMember

Plot Third Star

James lijdt aan een terminale ziekte. Hij besluit zijn drie beste vrienden mee te nemen op een reis naar Barafundle Bay, een fantastische, melancholieke plaats aan de zuidwestkust van Wales. De situatie en de uitdaging, hoe om te gaan met de conditie van James en hun hechte band, dwingen de drie, om na te denken over hun eigen leven en de compromissen, die ze hebben moeten sluiten in het verleden. Het openlijke sarcasme van James brengt echter lang onderdrukte vijandigheid naar boven, die dreigt te eindigen in openlijke agressie. Wat begon als een luchtige vakantie, verandert geleidelijk in een uitdagende test voor hun vriendschap.

imageimageimageimage

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Zeer mooie "feel good" film. Zeker een kijkje waard voor mensen die van komische/melodrama's houden, en de prachtige omgeving van Wales.

gauke

Een bitter-zoete, gevoelige en ondanks de Britse humor, zwaarwichtige roadmovie met een goed geschreven script. Centrale vraag: wat zou jij doen in de situatie dat je met de dood geconfronteerd wordt. Gesprekken, conflicten en onderlinge rivaliteit (in vriendschap) leggen de relatie van de drie mannen bloot met hun doodzieke vriend. De opening is ronduit prachtig en de verhouding mens en natuur krijgt impact door de overweldigende beelden van het afgelegen landschap van Wales (zo nu en dan lijkt het zelfs meer een VVV-film, dan een verhaal over iemands naderende dood).

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Redelijk komisch drama met hier en daar wat droge humor die ik niet echt leuk vond. En hoewel het onderwerp vrij ernstig is vond ik het niet heel erg aangrijpend. Ik had er meer van verwacht. Toch is het niet slecht en voor de liefhebber van dit soort films best de moeite waard om een keer te zien. 3 sterren

avatar van jadolino

jadolino

gauke schreef:

Mooie omschrijving Gauke... over deze mooie film

avatar van parcivalis

parcivalis

'Komedie' Is er nog iemand die dit soort genreduidingen checkt of wordt het gewoon klakkleoos overgenomen? Ik had hem bijna geskiped omdat er 'komedie' stond. Doordat een vriendin hem aanraadde heb ik hem alsnog gekeken. Deze film is GEEN ik herhaal GEEN komedie. Het maakt MM er niet betrouwbaarder op.

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Geen komedie inderdaad, wel een prachtige sfeervolle film. Dieptriest, maar met een glimlach. En Benedict Cumberbatch is hier echt fantastisch.

avatar van Robi

Robi

• 2028 berichten

Jongen met terminale kanker gaat nog één keer voor het laatst met drie vrienden een kampeertocht houden. Tijdens de tocht doen de jongens allerlei ontboezemingen waardoor ze op een bepaalde manier dichter bij elkaar komen. Soms is dat saai en vervelend en soms is dat intens en mooi.

avatar van Zeriel

Zeriel

• 2054 stemmen

Prima film, over het toch in eigen hand nemen van je leven als dat uit handen genomen dreigt te worden. De protagonist sterft liever een echte bewuste dood met angst, strijd en pijn, dan weggedrogeerd te worden naar de andere kant. Maar wel met zijn beste vrienden erbij, dus niet alleen. Een bewonderingswaardige keuze.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

De film was niet verkeerd, maar het is allemaal wel een beetje cliché en voorspelbaar. Vrienden gaan voor het laatst nog een keer samen kamperen. Er ontstaan ruzies, er wordt weer goed gemaakt, er wordt gelachen er wordt gehuild. Ik werd er tenminste niet ontroerd door. Het einde is wel mooi. De scene in zee. Niet slecht, maar ik kreeg ook geen 'wauw' effect.

avatar van fritsje

fritsje

Snik..... Een lach en een traan,prachtige film,ga kijken op een regenachtige zondagmiddag !

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Langdradige film maar wel eentje met een pakkend slot. Wat een verschrikkelijke keuze voor zijn vrienden. Wel goed geacteerd en mooi gefilmd. Dankzij het slot wordt de film gered en toch nog 3 sterren

avatar van lezertje

lezertje

Zeer intens drama, met prachtig ensemble spel van een nog redelijk jonge cast onder aanvoering van Bendict Cumberbatch. Gelukkig met de nodige relativerende humor. De film heeft een paar aardige plotwendingen en scènes die aankomen als een mokerslag: WAUW.

avatar van 93.9

93.9

Jongens waar ik weinig mee heb. Einde van de film is de redding van de film; einde was gruwelijk mooi.

avatar van Boenga

Boenga

Een paar mooie momenten, maar soms een vrij inhoudsloze, bijna saaie conversaties.

De vetes en scheldpartijen tussen de vier storen me, omdat ze te kunstmatig zijn: goeie vrienden trekken er samen op uit, en 'moeten' onderweg ruzie maken, om dan naar het einde toch te kunnen aantonen hoe sterk de band wel is. Dramatiseren, heet dat.

Het moet gezegd: het laatste kwartier is héél sterk, en plaatst het geheel boven de grijze middenmoot.