• 8.254.956 stemmen

The Adventures of Tintin (2011)

Animatie / Avontuur | 107 minuten
3,56 2.329 stemmen

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

Oorsprong: Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Australië

Geregisseerd door: Steven Spielberg

Met onder meer: Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

Releasedatum: 26 oktober 2011

Plot The Adventures of Tintin

"This year, discover how far adventure will take you."

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

imageimageimageimageimageimage

Social Media

Tintin (stemrol)

Sakharine / Red Rackham (stemrol)

Captain Haddock / Sir Francis Haddock (stemrol)

Thomson (stemrol)

Thompson (stemrol)

Pilot (stemrol)

Lt. Delcourt (stemrol)

Silk (stemrol)

Allan / Pirate Flunky #1 (stemrol)

Pedro / 1st Mate (stemrol)

avatar van Brix

Brix

John Milton schreef:

Ik zie graag een deel 2, al ben ik waarschijnlijk 40 (shut the fuck up, Donny) als hij uitkomt

Mijn kans om nog in de buurt van die leeftijd te komen tegen dat die film er komt is verkeken.

De kans dat ik dan al dood ben een stuk aannemelijker

avatar van John Milton

John Milton

Echt niet, je bent er. Anders kom ik je halen

avatar van Shadowed

Shadowed

Blijft leuk.

Ik heb de strips weleens open geslagen. Ik vond er vrij weinig aan, maar ik wist wel een beetje waar het over ging en wat er gebeurde. Deze film is gebaseerd op de strips en Spielberg doet dat prima. Een stripverfilming kan riskant zijn om te produceren, maar is prima gemaakt.

Tintin is leuk om te volgen, soms uiterst spannend en prachtig geanimeerd. Veel humor zit er niet in, maar er is een hoop te beleven op het scherm. Niet altijd even boeiend om te volgen, maar daar is vrij weinig van te merken.

Voice acting is ook voldoende gedaan. Een 3,5* lijkt mij wel op zijn plaats.

avatar van IH88

IH88

“How's your thirst for adventure, Captain?”

“Unquenchable, Tintin.”

De strips over de avonturen van Kuifje heb ik vroeger helemaal uitgeplozen, en de manier waarop Spielberg het allemaal weet te verfilmen laat maar weer eens zijn vakmanschap zien. De combinatie van de avontuurlijke sfeer en de humor werkt uitstekend, en dit is eigenlijk een onvervalste Indiana Jones film. Er zit een achtervolgingsscene in waar je gewoon ogen te kort komt om alles te registreren. Om je vingers bij af te likken zo mooi. Sowieso ziet de animatie er schitterend uit. Kuifje, Bobby, kapitein Haddock, Jansen en Janssen, kleurrijke werelden, leuke humor en een zoektocht naar een schat… Dit smaakt naar meer.

avatar van LiaKna

LiaKna

Het verhaal gaat over kuifje die achter de waarheid wil komen van een verhaal. Hierdoor maakt het veel spannende dingen mee. Kuifje heeft een hond die Bobbie heeft. Bobbie gaat altijd mee en helpt kuifje dan ook goed. Het verhaal gaat over dat er ergens een schat is verborgen door een familie en alleen een iemand met dezelfde familie naam kan de schat vinden. Hier wil Kuifje natuurlijk een verhaal over schrijven en gaat op avontuur. Op het avontuur komt hij allemaal mensen tegen. Goede mensen, maar zeker ook slechte mensen. Door vriendschap en goed en slim spelen krijgt kuifje het voor elkaar om het raadsel op te lossen. Ga jij met deze film mee op avontuur samen met Kuifje en Bobbie?

klik hier voor mijn volledige beoordeling: Review The Adventures of tintin

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Deze film destijds gezien en was toen onder de indruk hoe dit visueel gemaakt is. En nu toch weer een aantal jaren later ziet het er nog steeds knap uit.

avatar van Solipsis

Solipsis

Gaaf, maar ik denk alleen: waarom zou je dan kiezen voor een strip die uit 2 delen bestaat en zelfs wat lenen uit een derde? Is 1 stripverhaal eigenlijk te kort om te verfilmen? I guess... er was eerder een serie van met veel kortere speelduur per verhaal geloof ik.

Maar er zijn wel behoorlijk geruchten over een nieuwe Kuifje film, zelfde productie ongeveer... die gaat over Zuid-Amerika... moet er ff op gaan naslaan of het daar ook een 2-delige betrof, ik had zowat alle strips vroeger maar ik ben echt ff vergeten hoeveel dubbele erzijn...

En dat 3D ook heerlijk, ik begrijp niet helemaal waar Christopher Nolan zich over aanstelt.