The Adventures of Tintin (2011)

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Steven Spielberg
met de stemmen van Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

avatar van timburton
Dus Jackson en Spielburg gaan het regiesseren he?
Nicholsohn moet absoluut meedoen! Op Depp kunnen we waarschijnlijk niet rekenen...

avatar van U-96
Op Depp kunnen we waarschijnlijk niet rekenen...

Ik hoop van niet nee.

Waarom niet?

avatar van U-96
Buiten het feit dat ik het een enorm overhypte acteur vind, zie ik liever een groep minder bekende acteurs. T. Zonnebloem is naar mijn idee een zeer moeilijk te vertolken typje, maar er is heus wel meer keuze dan de voorbeelden uit dit topic.

Overhypt of niet; het is wel één van de beste acteurs van zijn generatie (en dus van dit moment).

gotti schreef:

Ja dat is waar, en Depp speelt al gekke mannentjes!

Dreamteam achter Kuifje

Peter Jackson en Steven Spielberg gaan een trilogie maken rond Kuifje. Drie avonturen van Hergé's dappere reporter zullen vanaf volgend jaar september worden verfilmd.

Jackson en Spielberg produceren de Kuifje-trilogie en zullen allebei ook één deel regisseren.

Lees volledige artikel op cinema.nl.

avatar van Phoenix
Andy Serkis (Gollum, King Kong) is ook weer van de partij.

Benieuwd hoeveel personages hij voor zijn rekening neemt.

avatar van aryan
Phoenix schreef:
Andy Serkis (Gollum, King Kong) is ook weer van de partij.

Benieuwd hoeveel personages hij voor zijn rekening neemt.

Ik las vandaag ergens dat hij de rol van Kapitein Haddock voor zijn rekening neemt

Ah, dat valt mee dus .

Het is toch animatie met motion-capture of iets in die trant? In ieder geval van WETA weer, dus dat is al een plus.

avatar van J. Clouseau
In Film > Overige films > Kuifje: the movie:

Zoals iedereen al wel weet, gaan Spielberg en Jackson de strips van Kuifje verfilmen. Maar welke acteurs zouden daarin spelen? Wie zou geschikt zijn voor de rollen van Kuifje, Haddock, Zonnebloem, Janssen, Jansen, ...
Alvast enkele ideetjes:
Kufije: Shia LaBeouf, Leonardo Di Caprio
Haddock: Bruce Willis, Geoffrey Rush (Barbossa in Pirates of the Caribbean)
Zonnebloem: ?
Jansen: Steve Martin
Janssen: Peter Sellers (wegens sterfgeval misschien best iemand anders)
Rastapopoulos: Al Pacino
Tchang: Burt Kwouk (Cato in The Pink Panther)

Iemand nog ideeën?

J. Clouseau schreef:

Janssen: Peter Sellers (wegens sterfgeval misschien best iemand anders)

Javier Bardem is wel een goeie Haddock.
En Karin Bloemen als Bianca Castafiore natuurlijk. .

Kuifje; Leonardo DiCaprio is iets te grof gebouwd, dus ik ga voor Edward Norton, of evt. Ryan Gosling.
Kapitein Haddock: moet veel agressie tonen, dus Jack Nicholson of John Goodman (flink afvallen)
Professor Zonnebloem; Hayao Miyazaki
Jansen en Janssen: beide John Malkovich

avatar van BoordAppel
Een Japanner voor Zonnebloem? Lijkt me geen goed plan. Norton is veel te oud om Kuifje te spelen, Gosling zou wel kunnen inderdaad.

Beste suggestie is wel die van Karin Bloemen als Castafiore .

avatar van Phoenix
Vond Zonnebloem idd wel altijd een Japans uiterlijk hebben.

Brian Cox lijkt me wel een typische Haddock, maar die is eigenlijk iets te oud.

avatar van JohnWilliams
Hier staat al het nieuwste van de film:

Voor de liefhebbers!
Kuifje: The Movie

En we weten dus al 1 rol...: Andy Serkis (In Lord of the Rings was hij Gollum) speelt de rol van Kapitein Haddock.

avatar van Phoenix
Vind Serkis eigenlijk iets te klein voor de rol. Niet echt een type robuuste zeeman. Maar misschien pakt het goed uit.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Drie films dus. Lijkt me dat Het geheim van de eenhoorn/de schat van Scharlaken Rackham één film wordt. Kan me moeilijk een losse film van het eerste album voorstellen eigenlijk.

Ik denk verder dan De Zeven Kristallen Bollen/De Zonnetempel en De Zaak Zonnebloem best kansrijk zijn. Erg geschikt voor films.

Mijn favoriete albums (al heb ik ze al een eeuwigheid niet meer gelezen) Kuifje in Tibet, De Juwelen van Bianca Castafiore en De Sigaren van de Farao/De Blauwe Lotus zullen het wel niet worden.

avatar van lucdecoster
Voor een film te maken :

- Sigaren van de farao (Egypte)
- Vlucht 714 (avontuur)
- Blauwe lotus (China)
- Kuifje in Amerika (gangsters)
- De 7 kristallen bollen (suspensverhaal)
- De zonnetempel (Inca's)
- Kuifje en de zwarte rotsen (Schotland)

avatar van JohnWilliams
Mijn favoriete boek was altijd: De 7 Kristallen bollen en dat goeie vervolg: De Zonnetempel...maar ik denk dat ze misschien de Picaro's gaan verfilmen of misschien wel de Sigaren van de Farao...

Juwelen van B. Castafiore vond ik ook wel leuk en de blauwe lotus ook (Rastapoupulos!!!)

avatar van lucdecoster
JohnWilliams schreef:

Ja, Rastapoupulos met zijn dikke neus moet zeker meespelen. Ik weet niet of er acteur is met een zeer grote neus,
Vroeger had je Karl Malden met zijn patatneus.

avatar van tijmengozer
Steven Spielberg kiest zijn Kuifje

LONDEN - De 17-jarige Britse acteur Thomas Sangster zal de rol van Kuifje vertolken in de film die Steven Spielberg momenteel voorbereidt.

De jonge Londenaar, een achterneef van acteur Hugh Grant, speelde eerder in de film 'Love Actually' en de tv-reeks 'Doctor Who'.

"Ik hield van Kuifje toen ik jonger was", aldus Sangster. De stripalbums heeft hij niet gelezen, maar hij zag wel de tekenfilms over de avontuurlijke Belgische reporter met de kniebroek en hondje Bobby.

avatar van BlueJudaskiss
Waarom krijg ik nu een flashback naar 2000, toen Spielberg Haley Joel Osment wilde casten voor Harry Potter? Niets tegen Sangster, maar hij lijkt voor geen meter op Kuifje!!

avatar van Sasja
Ik vind ook eigenlijk dat ze een andere/oudere actuer moeten zoeken voor Tintin

Pastichio Rocker
Ian McKellen als Kuifje

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Pastichio Rocker schreef:
Ian McKellen als Kuifje

Kom op, dat meen je hoop ik niet. Dat zou echt een miscast zijn. Veel te oud en veel te uitgesproken. Kuifje moet een beetje een saaiige goeierd zijn. En niet ouder dan 30. En het liefst geen bekende acteur

Ik vind Sangster wel een interessante keus. Nogal aan de jonge kant en ik heb 'm nooit zien spelen, maar ik vind dat zijn kop aardig in de buurt komt. En het is een Brit en geen Amerikaan, vind ik ook een plus. En ik ben al lang blij dat het niet Tom Hanks geworden is. Daar was ik bang voor.

avatar van The One Ring
Tom Hanks? Wordt er dan verwacht dat het een dertigplusser wordt? Ik verwachtte Shia LeBouffe.

Shia Laboeufe kan best Spielberg gebruikt hem veel in zijn film(Transfromers, Disturbia ,Indy 4).Hij zou wel een goede kunnen zijn.
Thomas Sangester vind ik er niets van weg hebben.

avatar van AmazingPP
kos schreef:
Javier Bardem is wel een goeie Haddock.
En Karin Bloemen als Bianca Castafiore natuurlijk. .

Wedden dat Karin dat kan??