• 10.596 nieuwsartikelen

Met onder meer: Rose Byrne, Rafe Spall en Simon Baker

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 21 februari 2013

Plot I Give It a Year

Sinds ze elkaar voor het eerst ontmoetten op een feestje zijn de op het werk succesvolle Nat en romanschrijver Josh intens tevreden met elkaar, ondanks hun grote verschillen. Josh is een echte denker, Nat is een doener. Maar belangrijker ... de vonk slaat bij hen nog geregeld over. Hun huwelijk is dan ook een droom die uitkomt, maar familie, vrienden en zelfs de man die hen trouwt zijn er niet van overtuigd dat hun relatie zal gaan slagen. Josh zijn ex vriendin en een Amerikaanse knappe cliënt van Nat kunnen dan ook nog wel eens roet in het eten gaan gooien. Beiden willen voor hun eerste jubileumjaar niet weten van opgeven, maar gaan ze het wel halen?

Social Media

scorsese

Matige film waarin een net getrouwd koppel maar met moeite door hun eerste huwelijksjaar komt. Fragmentarisch qua opzet, bestaande uit ongemakkelijke situaties. Hier en daar wel grappig (ondanks aardig wat onderbroekenhumor). Een leuke cast en wel leuk om naar te kijken, maar net niet leuk genoeg voor 3.0 sterren.

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Ik heb me toch wel suf gelachen aan het einde. Niet heel sterk, maar net genoeg voor een zesje.

avatar van tal1b

tal1b

Ok ben niet zo van dat sentimentele in dit soort films, maar het komische in deze film is erg grappig gedaan, zeer vermakelijk. Lekker onnozel ??

avatar van Sammetje73

Sammetje73

zeer matige film

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Héél grappig. Ik ben helemaal niet zo van de komedies. Als de hele bioscoop in een deuk ligt, komt er bij mij een mini glimlach op mijn gezicht. Een bepaalde gezichtsuitdrukking kan mij erg aan het lachen maken en dan is het verder stil in de bios. Maar goed. Deze film vond ik gewoon erg leuk. Ik heb de hele tijd genoten van de genante situaties. Bijvoorbeeld met het digitale fotolijstje. Anna Faris speelt meer ingetogen, maar blijft super. De rest van de cast is ook erg grappig. Waarschijnlijk zullen velen dit overdreven vinden, maar voor mij vijf sterren!!!!

avatar van rep_robert

rep_robert

De film begint wat stroefjes en het is lastig om in de film te komen, maar eenmaal op stoom wacht je een fijne, grappige film met een originele en romantische twist die je niet vaak ziet. Het einde is behoorlijk geniaal en typeert toch wel de overduidelijke Britse humor. Vanaf het gedeelte van "Will you divorce me?" tot aan de dubbele hereniging op het station is het zo ontzettend sterk.
Toch jammer dat ze de personages niet op een fatsoenlijke manier hebben weten te introduceren, waardoor je uiteindelijk met een dubbel gevoel de aftiteling bekijkt.

Dik 3,0*

avatar van james_cameron

james_cameron

Middelmatige britse romcom van de producenten van oa Four Weddings And A Funeral en Love Actually. Het script heeft zo zijn momenten, maar veel van de grappen en grollen zijn aan de geforceerde kant en de film beschikt gewoonweg niet over de juiste hoofdrolspelers. Vooral Rose Byrne, doorgaans charmant en sympathiek, is hier behoorlijk miscast en niet leuk. Rafe Spall doet het iets beter, maar ook hij schiet regelmatig tekort. De leukste scenes zijn dan toch weer die met Stephen Merchant, onbeholpen en grof als altijd.

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Ronduit slecht. Slecht gecast, geen humor, saaie personages, slecht geacteerd enz. en ik ben trots op mezelf dat ik het nog meer dan een uur heb volgehouden.

avatar van Fryce

Fryce

Saai en niet echt "feel good". Af en toe grappig, maar bij lange na niet vaak genoeg om er een leuke film van te maken.

avatar van Pacino74

Pacino74

Zaterdagavond romcom over een pasgetrouwd stel dat elkaars kleine kantjes leert kennen en voorspeld werd dat ze eigenlijk al na een jaar uiteen zouden zijn. Film is een aaneenschakeling van flauwe grappen, belegen oneliners en tenenkrullende speeches. Mooie Rose Byrne wordt het hof gemaakt door de Mentalist en de huwelijkscondulente is de ster van de film.

avatar van Svenniboyke

Svenniboyke

Best te pruimen voor een keertje.

avatar van elandenburg

elandenburg

Flauw. Af en toe grappig. Net geen B-film

avatar van Dk2008

Dk2008

Een film waar er ook tig varianten van zijn. Aanvankelijk is Anna Faris ook maar matig. Ze is hier niet de knappe blondine, want ze heeft hier bruin haar. De andere bijrollen zijn ook matig tot zeer matig, maar waarschijnlijk ook om het effect te versterken van de niet al te stevige relatie.

Het begint overigens best leuk waarbij het er al niet al te rooskleurig uitziet en goed wordt ingehaakt op de titel. Waarna het grootste deel van de film heel langzaam aan van kwaad tot erger gaat. Zodra ze aan tafel zitten zakt de film behoorlijk in. En ik dacht dit gaat niet meer goed komen. Maar wordt eigenaardig genoeg toch steeds meer een hartstikke leuke film met een geslaagde climax. En uitstekende rollen van Rose Byrne en Rafe Spall die perfect op elkaar lijken te zijn ingespeeld. En zorgen die twee de gehele film voor de nodige hilariteit en droge humor, zoals de scènes bij de therapeut en bij die ouders.

Had het bij aanvang eigenlijk niet verwacht, zeker niet toen het wat minder werd maar uiteindelijk toch behoorlijk mee vermaakt en smakelijk kunnen lachen om die vaak rare toestanden. Voor nu 4.0

avatar van N00dles

N00dles

Rafe Spall is een acteur die prima een romcom kan dragen, qua niveau vergelijkbaar met Paul Rudd; dezelfde soort 'nice guy' personage, ietwat awkward en lomp maar met een goed hart.

Qua humor is het soms wat flauw of gemakzuchtig, en eigenlijk komen de grappigste momenten uit de mond van Stephen Merchant, die in elke scene waarin hij zit de show steelt. Ook de onderonsjes tussen het getrouwde stel Minnie Driver en Jason Flemyng vond ik wel leuk.

Voor de rest heeft het niet veel om het lijf, maar je kunt je er best anderhalf uur mee vermaken als je een keertje niks te doen hebt.

Leuk om Daisy Haggard ook te zien in een kleine rol, die door haar hoofd eigenlijk precies dezelfde rol neerzet als in de serie Episodes.

Een magere 3,5*

avatar van Ste*

Ste*

• 1956 berichten

Nogal een laag gemiddelde voor een film die best aardige humor heeft. Ik zie dat in dit soort films in ieder geval vaak slechter. Echte onderbroekenlol blijft ons bespaard en sommige dingen zijn oprecht wel geestig en zou bijna willen zeggen gewaagd. Zo'n scene met die seksfoto's gaat net wat verder dan wat je normaal ziet, maar is ook weer niet echt plat of ranzig gebracht. Leuke rol ook van Stephen Merchant die voor een niet-echt-acteur best een heel prima prestatie neerzet.

Jammer dat het na de veelbelovende eerste helft allemaal wat minder wordt met flauwe scenes die te lang duren en de personages ook irritanter worden, met name in de onbegrijpelijke keuze van Nat om voor die gladjakker te gaan. Josh vind ik persoonlijk een prima vent, en de film slaagt er nooit zo in duidelijk te maken waarom ze eerst verliefd waren en daarna opeens heel erg niet meer. Overigens zijn de kleine en grotere irritaties die in een relatie gaan ontstaan dan wel weer leuk om te zien en vooral heel herkenbaar gedaan.

Dus ja, een film die het niet echt moet hebben van het verhaal, maar door de geslaagde humor alsnog een prima voldoende eruit weet te slepen.

avatar van soom

soom

Beyonce is my husband.

Als dat de leukste grap is die deze film voortbrengt (nou, vooruit, ik telde er nog wel één, ergens in deze ongrappige zooi), nou. Doe maar nog een vieze opa, dan. Rose Byrne en Rafe Spall proberen er wat van te maken. Ze slagen er maar niet in. Omdat het inspiratieloos is, geen ziel heeft.
Gelukkig komt Anna Faris de boel even wat verlevendigen. Vanaf het moment dat ik haar gezicht zag, was het wel iets beter. De zak van een vriend van Josh wilde ik persoonlijk in elkaar stampen en door spoelen in het toilet. Nee, hij irriteerde me mateloos. Doe even niet zo hyperactief zeg. Acteer naturel. Alsof je het meent. Dat zag ik niet bij hem.

Happen, slikken. En weg is het gevoel.

Nee, de vieze opa was zoveel beter.

avatar van 93.9

93.9

Erg grappige romkom!

avatar van IH88

IH88

I Give It a Year

Dit moet toch wel de meest voorspelbare romcom aller tijden zijn. Hoe het afloopt staat zelfs al in de titel. Dat moeten de makers en de acteurs ook door hebben gehad, want er wordt geen geheim van gemaakt dat Byrne en Spall totaal niet bij elkaar passen. En nadat Faris en Baker zijn geïntroduceerd weet je wel waar het heengaat.

Niet erg als er maar chemie tussen de acteurs is en de humor werkt. Het samenspel tussen de vier acteurs is redelijk, maar de humor is soms pijnlijk ongrappig. Alleen Driver en Flemyng in bijrollen hebben een aantal geweldige momenten. En het einde is goed gedaan. Voor de rest is I Give It a Year een middelmatige romcom.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Heerlijke flauwe humor op deze vrije donderdagmorgen. Ik kon hier wel van genieten met momenten, zoals met het digitale fotolijstje.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1990 berichten

Ik geef het een drie.

avatar van stratmans

stratmans

grappig maar toch ook heel vervelende saaie scenes

avatar van mrklm

mrklm

Kort nadat Joshua [Rafe Spall] en Nat [Rose Byrne] elkaar het jawoord hebben gegeven verklaart Nats moeder [Minnie Driver]: “I give it a year”. En inderdaad, het kersverse huwelijk komt al gauw onder druk te staan. Deels doordat Joshua’s ex-vriendin [Anna Faris] nog gevoelens voor haar ex koestert, deels door Nats geflirt met haar aantrekkelijke zakelijke relatie Guy [Simon Baker]. Het scenario (van de regisseur) zit vol ongemakkelijke momenten en probeert soms wat te geforceerd de lachers op zijn hand te krijgen. Stephen Merchant is erg grappig als de getuige met de misplaatste grappen en opmerkingen en Olivia Colman scoort als een weinig empathische relatietherapeut.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Nou ja hartstikke leuk.

De reden dat ik de dvd (die verder geen extra's bevat) in bezit hou is vanwege van begin tot eind goed spel van Rose en Rafe, een aantal grappige gedeelten, met de duiven als Guy (Simon Baker) Rose probeert in te palmen, hints en met digitale fotolijst en vanaf dat ze nog een paar maanden hebben tot ze een jaar bij een elkaar zijn en de therapeut zegt dat ze aan hun relatie moeten werken wordt het wel een leuke film. En hier is dan mijn stem op gebaseerd

Maar verder best matige film die wel leuk begint maar al gauw nogal moeizaam wordt. En met slechte bijrollen, een irritante rol van Stephen Merchant als Danny, zelfs Faris wat toch juist één van de hoofdredenen was om de film destijds te zien komt niet erg goed over.

Het mag dan wel een romcom zijn voor mij is het meer een sekskomedie, een relatiekomedie waarin relaties niet erg geslaagd zijn. Dan hadden ze moeten stoppen bij de reünie maar dat doen ze niet maar gaan nog een tijd door. Hiermee willen ze breken met de traditionele romcom-formule maar hadden ze beter niet kunnen doen. En zoals met de relatietherapeut en advocaat voor de laatste wilsbeschikking, slaat eigenlijk nergens op.

Na 7 maanden besluit een verliefd paar te trouwen. Al bij de huwelijksceremonie gaat het mis en dit belooft niet veel goeds voor een lang en standvastig huwelijk. Hij is schrijver, zij werkt bij een bedrijf. Op werkbezoek komt Guy, een fabrieksdirecteur, die een oogje op haar heeft. En Josh ontfermt zich over (zijn ex-vriendin) Chloe nadat die een slechte ervaring heeft gehad met trio sex.

Het ligt er allemaal veel te dik bovenop. Chemie tussen Rose en Rafe is juist wel goed maar filmmakers willen dat het niet goed gaat tussen hen en script is erg matig. Het slot is niet slecht maar wel ongeloofwaardig.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een aardige mix van relatiekomedie (met innemend spel van Rafe Spall en Rose Byrne), ongemakkelijke humor (de manier waarop Josh het elektronische fotolijstje heeft ingericht, de relatie tussen Minnie Driver en Jason Flemyng) en overtrokken personages (gelukkig weten Stephen Merchant en Olivia Colman daar wel raad mee), handig laverend tussen realistisch en absurdistisch, en mij zeer regelmatig verleidend tot een lach hardop. Prima vermaak wat mij betreft. (Trouwens opmerkelijk hoeveel fragmenten uit de bovenstaande trailer ik niet in de film voorbij heb zien komen.)

avatar van AngelicV

AngelicV

Anna Faris by far t beste van de hele set. De rest speelt iets te duidelijk "overdone". Verder hilarische rol van de therapeute. En Nigel Planer, wie kent m nog..van The Young Ones uit the early 80's. Humor was best redelijk doch minder goed uitgevoerd door de hoofdrolspelers. Plot is.. volg je hart in de liefde...! Al met al vermakelijk en ja Britten maken mijns inziens toch betere humor dan Amerikanen.