Echelon Conspiracy (2009)

Alternatieve titel: The Gift

Actie / Thriller

geregisseerd door Greg Marcks
met Shane West, Edward Burns en Ving Rhames

Wanneer elk telefoongesprek, sms-bericht en zelfs e-mail worden gecontroleerd, opgenomen en geanalyseerd, is er slechts één apparaat waarmee men hieronder uit kan komen. Max Peterson krijgt het apparaat in handen, zodat hij alles wat hij wil kan doen. Er zit echter een addertje onder het gras; iedereen wil het apparaat hebben. Nu zal Max moeten vechten om het te behouden.

groente12
Wat een troep film is dit toch. Het verhaal is niet verrassend maar eerder gezegd dom en onlogisch, ik zag de plottwist allang van te voren komen. Er zijn ook te veel stereotype personages, maar als iemand mij echt irriteerde was het toch wel Edward Burns hij komt zo ongeïnspireerd over, wat een belabberd acteur is hij. De actie scenes is saai en teleurstellend. Echelon Conspiracy is een zware tegenvaller.

avatar van Fran
Het verhaal vond ik behoorlijk ongeloofwaardig en verwarrend. Ik snap nou niet of die computer nou echt zelf kon denken of dat daar toch de president achter zat. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een computer zelf gaat denken en dan geld gaat innemen van alle rekeningen van banken want volgens mij hecht een machine geen waarde aan geld. Dat doet alleen een mens. Ik vond het dus erg verwarrend dus.

Verder zaten er wel actiescene's in maar die waren niet echt om over naar huis te schrijven. Er zat totaal geen spectacel in, alsof je naar een film in de jaren 80 zat te kijken.

Daarnaast was het spel ook niet erg overtuigend. Ik vond er niemand echt uitspringen wat acteerwerk betreft. In het begin leek het zelfs wel even of ik naar een komedie zat te kijken als ik afging op het spel van de hoofdpersoon,

Maar ondanks dit alles heb ik toch heel de film wel geboeid zitten kijken. Daarom moet ik hem toch wel een voldoende geven. Het is een matige film maar toch wel onderhoudend genoeg,

stefan88
mooie film alleen alles word niet zo goed uitgelegd in de films als bij eagle eye hoe dat computer systeem werkt enzo

avatar van Silvio Dante
En ik had na 11:14 zo'n verwachtingen...

Het verhaal is niet erg geloofwaardig uitgewerkt. Bovendien zitten er ook wat fouten in de film.
Rond 1.35 in de film sluit echelon af, maar als de 'goodguys' vijftien seconden later opgepakt worden staat alles opeens weer aan..

Toen ik besloot deze film te zien dacht ik direct dat het heel erg leek op de film eagle eye . Uiteindelijk na de film te zien is da ook zo. De film is over het algemeen goed

Redelijke film. Best spannend om te zien, alleen had het verhaal op het eind iets beter uitgewerkt moeten zijn.

MoFeDu
Best spannende film, uitwerking niet optimaal maar dat had ik ook niet verwacht. Redelijk clichématige verhaallijn die niet voor grote verrassingen weet te zorgen maar desalniettemin van begin tot eind vermaakt.

Acteerwerk ook niet al te veel op aan te merken. Gewoon dik in orde maar niet echt top ofzo. 1.5 uur zijn zo voorbij en het einde zorgde zelfs nog voor een klein verrasinkje.

Al met al gewoon een lekker wegkijkertje en niets bijzonders, wat precies mijn verwachtingen waren.

avatar van Fryce
Een reeks aan clichés, slecht verhaal, slecht acteerwerk en de beroerdste dialogen die ik in tijden heb mogen aanschouwen. Het enige wat mij kon vermaken was de actie scene waarin de slechterik gespietst werd.

avatar van swollenaer68
Leuke film en zeer onderhoudend. Niet bijster origineel maar het blijft wel boeien.

avatar van Zmrzlina
snel vergeten

avatar van david bohm
Lekker wegkijkbare B-film, verstand op nul en kijken maar. Lachen.
De clichés worden niet geschuwd, dus ook de Russen komen nog even voorbij.

Zo wat alles wat de acteurs uit de strot komt is zo afgezaagd dat het haast een kunst is. 'This is your last chance' I did it !" 'Don't move' 'Get 'm outta here", 'Keep your mouth shut' et cetera.

Tja, acteerwerk is ook niet best, overige zaken net zo matig. Die Martin Sheen, die zal toch zelf ook wel beseffen dat ie slecht bezig is?
Typisch dit soort films; van die letters die in beeld verschijnen met daarop de locatie (ook in breedtegraden handig!), misschien staat de temperatuur d'r ook nog, enfin je kent het wel.

Ik heb talloze beeldschermen en computerachtige bliepjes gezien en gehoord, ongelofelijk. Maar heb me wel vermaakt.

Twee en ½ sterretje.

Redelijke film, zo nu en dan spannend maar meer ook niet.
het is geen topper, eerder een hele goede B-film.

Dat zichzelf respecterende acteurs als Martin Sheen en Edward Burns zich lenen aan zo'n script is toch wel verrassend. En deze jongen in de hoofdrol is ook tamelijk kansloos.

Pluspuntje: de beelden van Praag.

avatar van b00ts
Net nog een keer op Film1 gekeken. Snel nog een halve ster eraf gehaald.

avatar van RooieBloemkool
The Gift

Lekker slecht verhaal, bomvol standaard zinnetjes en veel overbodige computerbliepjes. Realiteit is soms ver te zoeken, al kijkt de film wel lekker weg. Leuk dat het deels in Praag is gefilmd. Leuk happy-end al had het geheel beter uit de verf gekomen als alles wat beter uitgewerkt was.

Aardige film voor de zondagmiddag

avatar van Hedgehog84
b00ts schreef:
Net nog een keer op Film1 gekeken. Snel nog een halve ster eraf gehaald.

Dat er dan nog 2 overblijven zeg

avatar van daxclusive
Een spannende film, kijkt lekker weg.

avatar van lars-pixar
‘Niet goed genoeg voor een actie/thriller film’

Het verhaal is vermakelijk maar de film is saai want er zat nauwelijks actie in.Maar wat ook jammer is is dat ik het avontuur mis zonde van de film want die had best avontuurlijk kunnen zijn.Er zaten wel een paar goeie actie scène’s bij maar die waren jammer genoeg weer erg overdreven gefilmd.De casting en acteer werk waren zo zo. 2,5*

avatar van Martijnnn
Hoogtepunt van de film is de achtervolging door de Russische straten met een Kangoo, erg leuk!.
Eigenlijk geen goede film, maar om de een of andere reden heb ik me heel goed vermaakt, dat is ook wat waard. Kleine 3 sterren.

vond hem goed kijkbaar en niet al te veel corupte zooi erin

van die zit erachter of die zit erachter ,, was wel tevreden

avatar van aburex
Best wel spannende film. Eagle Eye is echter wel beter. Wie heeft die samenvatting gemaakt. Daar klopt helemaal niets van

avatar van Gang_Star
Niet het maximale is eruit gehaald tijdens het maken van deze film. Het verhaal komt bekend voor( lijkt inderdaad erg veel op Eagle Eye, die ook vele malen beter is). Een hoop punten is namelijk matig tot soms redelijk, de actie valt tegen, de cast is met vooral de hoofdrolspeler niet al te bijster en de spanning is vaak sporadisch. Er zaten genoeg knooppunten in deze film om het leuk te maken. Helaas is het grootste deel toch matig, waardoor de film uiteindelijk toch wat tegen valt.

aburex schreef:

Inderdaad! Spannende leuke film, maar van de samenvatting klopt heel weinig!
Acteerprestaties waren achteraf inderdaad beetje matig, maar heb me er in de film niet aan kunnen storen.

Zwakke, onnozele, clichématige film, die gedateerd overkomt en doet denken aan Eagle Eye. Zonder meer bedoeld als intelligent opgebouwde thriller, maar dat is onmogelijk met een hersenloos script vol gaten en een idiote spanningsopbouw. Het verhaal hangt aan elkaar van ongeloofwaardige omstandigheden en overdreven vindingen en de samenzwering is dusdanig flinterdun dat je het verhaal geen moment serieus kan nemen. De slecht spelende cast komt over als domme, slaapwandelende personages.

avatar van balrog
De slechte punten van de film zijn al genoeg aangehaald. Slechts 1 pluspuntje: Tamara Feldman
1,5 *

avatar van DjFrankie
Weinig mis mee, leuk verhaal en inderdaad heel anders als hierboven beschreven staat.

Het gebeurt zelden dat een actiefilm echt goed is. Het verhaal voert de boventoon,de acteurs zijn ondergeschikt...Vandaar Sheen en c.s. Ach ik heb hem in twee etappes tijdens het avondeten gekeken. Het eerste uur verrassend boeiend, het volgende halve uur ,vervelend,en niet interessant. Maar toch blijf je kijken. Verrassend slot toch wel. Aardige doorsnee B -film, die het zeker niet van acteursprestaties moet hebben. Al kijkend had ik het gevoel dat geen enkele acteur zin in die film had....Plichtmatig,ongeinteresseerd.
Onnodig happy end met het liefdeskoppeltje....

Geen topfilm, maar lang zo slecht niet als een aantal berichten hier doet vermoeden. Zeker op dit moment (eind 2013/begin 2014) geen vergezocht thema. Laat je opgaan in deze film door niet te zeer op acteerprestaties en details te letten, dan is het een aardige film.

avatar van Maartenn
Een redelijk plot, wat niet heel fantastisch is uitgewerkt in combinatie met bij vlagen tenenkrommend acteerwerk. Toch wist de film wel van begin tot eind te boeien.

Allen de Russen als moreel kompas van de wereld - dat is echt hilarisch anno 2016 (en een Krim annexatie verder).

aburex schreef:

Ja die samenvatting hier is ruk.

avatar van jippie2010
Ach ja, prima vermaak natuurlijk, een B-film die het niet lukt om een plot als deze echt goed neer te zetten. Leuk om naar te kijken? Ja, dat wel. Maar kwalitatief goed? Helaas... *2.0