One Chance (2013)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door David Frankel
met James Corden, Alexandra Roach en Julie Walters

De snelle opkomst van de Britse tenor Paul Potts tijdens Britain's Got Talent deed het publiek wereldwijd versteld staan in 2007. Paul is één van vier kinderen van een buschauffeur en een supermarktcaissière. Hij luistert naar operaplaten van zijn ouders en ontdekt zijn vocale talent bij het zingen in lokale koren. Hij werd enorm gepest, wat een verwoestende uitwerking had op zijn zelfvertrouwen en alleen verlicht werd door zijn liefde voor het zingen. Wanneer hij via internet Julz ontmoet, raken ze hopeloos verliefd. Hij lijkt alles te hebben wat een mens wenst, maar toch mist er nog iets. Dit is het verhaal van een doodnormale man die verandert in een mediasensatie.

kappeuter (moderator)
Voorjaar 2014 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van marissaheinrich
Wat een geweldige ontroerende film! Ik had dit echt niet verwacht.
Ik had de auditie van Paul Potts wel eens gezien op youtube en vond het uiteraard erg mooi maar heb mij nooit verdiept in hem als persoon. Deze film doet dit uiteraard wel, wat een prachtig persoon is hij en wat is hij van ver gekomen. De film gaat vooral over de periode voordat hij beroemd is, dit vind ik wel een beetje jammer had graag ook iets meer gezien over zijn leven van nu. Maar goed, de acteurs spelen overtuigend en de film heeft romantiek, komedie en drama maar al met al een echte feel good film. Ik ben niet echt een fan van opera maar dat hoeft ook helemaal niet, deze film is meer dan alleen muziek, een echt verhaal over een echt persoon, prachtig!!!

Goeie film over een jongeman die aspiraties heeft om operazanger te worden en er voor naar Venetië afreist. Gebaseerd op het leven van een deelnemer van Britain's Got Talent. Een sympathieke film met vooral sympathieke personages die gemakkelijk wegkijkt. De prima casting draagt hier ook aan bij.

avatar van fappie
Volgens mij is deze film door bijna iedereen over het hoofd gezien of niet? Fijn dat die nu op Film1 vertoond wordt.

avatar van Panta Rei
Genoteerd in mijn agenda, want natuurlijk wil ik deze film zien.
Ook ik ontkwam niet aan de hype Paul Pots destijds. En toen ik eindelijk dat filmpje bekeek van zijn debuut bij BGT, werd ik compleet van mijn sokken geblazen.
Wat een stem!!!

Dit filmpje dus!

avatar van mnrk
Screw Pavarotti. He's nothing but a binge eater with a comb-over.

Wat een heerlijke feel-good film van David Frankel...

Deze film heeft mij echt verrast en was leuk om naar te kijken, het verhaal is natuurlijk bekend maar toch blijft het leuk om naar te kijken...

De gehele cast in deze film zorgt er ook voor dat het allemaal lekker weg kijkt...

Wat een sympathieke, charmante verrassing is dat!
David Frankel (tot nu toe kon hij mij weinig bekoren) heeft er alleszins een erg genietbare film van gemaakt, die ongetwijfeld bij operaliefhebbers nog wat extra emotie zal losmaken.
Het is een Brits verhaal en het is typisch Brits voorgesteld, zonder veel franje met levensechte personages (knappe vertolkingen over de ganse lijn), pittoresque dialogen, verveelt geen seconde en spijt dat het gedaan was.
Ondergewaardeerd, by all means.

Dit is het verfilmde levensverhaal van Paul Potts (niet verwarren met Pol Pot ). Dat was die Britse verkoper van mobiele telefoons die binnen enkele seconden wereldberoemd werd door zijn deelname aan "Britain's Got Talent".

Niemand had gedacht dat die sullige man zo fraai opera kon zingen, maar hij won de talentenjacht zelfs. Zijn auditie bezorgt nog steeds menig persoon kippenvel, maar het verhaal van Paul's leven voor de show weet nauwelijks indruk te maken en de film duurt daardoor veel te lang.

Het verhaal hebben we al honderd keer gehoord, maar het blijft leuk om te zien dat sprookjes nog steeds uitkomen. James Corden benadert de mimiek van Paul Potts goed. Die acteur kan ook prima zingen, maar de echte Paul Potts zong toch alle liederen voor deze film in.

avatar van Capablanca
Erg vermakelijk!