ad

Geregisseerd door: Philippe Falardeau

Met onder meer: Reese Witherspoon, Corey Stoll en Sarah Baker

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Good Lie

"Miracles are made by people who refuse to stop believing."

'The Good Lie' vertelt het waargebeurde verhaal van een jonge vluchteling uit de Soedanese burgeroorlog. Samen met drie lotgenoten gaat hij naar de VS, waar hij een nieuw bestaan hoopt op te bouwen. Ze ontwikkelen een bijzondere vriendschap met hun maatschappelijk werkster.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Prachtfilm! Absolute aanrader!

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit is zeker geen slechte film. Je merkt dat het geen bioscoop film is met ontzettend groot budget. Maar toch kijkt de film goed weg. Reese steekt met haar acteerervaring met kop en staart boven de rest van de cast uit, maar dat geeft niet. De andere acteurs doen wel echt hun best. Ik vond het een zeer fraaie film. En zeker de moeite waard om eens te kijken. Het geeft wel weer wat meer perspectief en inlevingsvermogen naar vluchtelingen toe.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Enorm imponerend.

Mooi verhaal dat kan worden verdeeld in twee delen. Het eerste deel speelt zich af in Afrika, waar een stel kinderen vlucht voor de Soedanese burgeroorlog. Prachtig, met veel aandacht, in beeld gebracht. Af en toe met hartverscheurende beelden, maar het wordt nergens overdramatisch. Kinderen acteren prima.

In het tweede deel zijn de kinderen wat ouder en vertrekken ze naar Amerika. Het cultuurverschil gaat gepaard met wat komische momenten, maar ook met meer beladen situaties. Wederom secuur in beeld gebracht en de zorg die in de film is gestoken, spat van het scherm.

Het verhaal weet van begin tot eind de boeien en plaatst bepaalde zaken in perspectief. Zeker dat laatste is iets dat het bij veel mensen goed zou doen.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19660 berichten

off-topic bericht verwijderd

avatar van sperwer 27

sperwer 27

(Gezien op 29/11/2019)

Een ongelooflijk verhaal. Waargebeurd. Dat de groep goed terechtkomt in de VS, is eens een positief verhaal. Een goede leugen kan. Maar dat mag ik niet verklappen.

Wat ik wel toegeven is dat de film me ontroerd heeft. Dat Reese Witterspoon een heerlijke actrice is en dat goedheid bestaat. Als 80 % van de 'mensen deugen', dan is er ook 20 % die dat niet is.

Helaas krijgen die 20 % altijd weer de meeste aandacht. In 'The Good Lie' dus voor een keertje niet.

Een aanrader!

avatar van mrklm

mrklm

Sociaal drama over de zogenaamde Lost Boys of Sudan die in 1987 hun geboortedorp moesten ontvluchten nadat hun families grotendeels waren vermoord na het uitbreken van een burgeroorlog. Ze overleven een slopende tocht door de woestijn voor ze aankomen in een vluchtelingenkamp dat ze pas in 2001 verruilen voor een nieuw leven in de VS. De mannen worstelen niet alleen met het verschil in klimaat en cultuur in hun nieuwe land, maar ook met de strenge eisen die de Amerikaanse overheid stelt aan hun verblijf. Na 9/11 blijkt het lastiger dan ooit voor immigranten om enige stabiliteit te vinden. Helaas is er amper aandacht voor de voorgeschiedenis van deze mannen: de 14 jaar in dat kamp blijft zelfs volledig onbelicht! Daardoor krijg je nauwelijks inzicht in wat deze mannen hebben moeten doorstaan om in de VS te komen. Het resultaat is weliswaar onderhoudend, maar teleurstellend oppervlakkig en opvallend luchtig. Goed acteerwerk van de hoofdrolspelers houdt de boel staande.