The Good Lie (2014)

geregisseerd door Philippe Falardeau
met Reese Witherspoon, Corey Stoll en Sarah Baker

'The Good Lie' vertelt het waargebeurde verhaal van een jonge vluchteling uit de Soedanese burgeroorlog. Samen met drie lotgenoten gaat hij naar de VS, waar hij een nieuw bestaan hoopt op te bouwen. Ze ontwikkelen een bijzondere vriendschap met hun maatschappelijk werkster.

avatar van gizzegiz
Prachtfilm! Absolute aanrader!

avatar van cantforgetyou
Dit is zeker geen slechte film. Je merkt dat het geen bioscoop film is met ontzettend groot budget. Maar toch kijkt de film goed weg. Reese steekt met haar acteerervaring met kop en staart boven de rest van de cast uit, maar dat geeft niet. De andere acteurs doen wel echt hun best. Ik vond het een zeer fraaie film. En zeker de moeite waard om eens te kijken. Het geeft wel weer wat meer perspectief en inlevingsvermogen naar vluchtelingen toe.

Enorm imponerend.

Mooi verhaal dat kan worden verdeeld in twee delen. Het eerste deel speelt zich af in Afrika, waar een stel kinderen vlucht voor de Soedanese burgeroorlog. Prachtig, met veel aandacht, in beeld gebracht. Af en toe met hartverscheurende beelden, maar het wordt nergens overdramatisch. Kinderen acteren prima.

In het tweede deel zijn de kinderen wat ouder en vertrekken ze naar Amerika. Het cultuurverschil gaat gepaard met wat komische momenten, maar ook met meer beladen situaties. Wederom secuur in beeld gebracht en de zorg die in de film is gestoken, spat van het scherm.

Het verhaal weet van begin tot eind de boeien en plaatst bepaalde zaken in perspectief. Zeker dat laatste is iets dat het bij veel mensen goed zou doen.

avatar van Rickazio
The SJW lie