Alan Partridge: Alpha Papa (2013)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Declan Lowney
met Steve Coogan, Colm Meaney en Sean Pertwee

Alan Partridge heeft veel ups en downs in zijn leven. Als televisiepresentator is hij verantwoordelijk voor het doden van een gast in een live-uitzending. Nu is hij presentator bij zijn eigen radiostation North Norfolk Digital. Zijn station staat echter op het punt overgenomen te worden door een groot mediaconglomeraat en omgedoopt te worden tot Shape. De zaken nemen een dramatische wending wanneer Alan meegesleurd wordt in een gewapende belegering in Norfolk.

. Alan! .

Ik kijk er naar uit.. Hoewel de laatste reeks toch wel een heel stuk minder was dan vroeger..

Meneer Bungel

tondeman
Jurassic Park!

avatar van Koen87
Mijn kennismaking met Alan en wat voor één! Prima Britse humor met een uitstekende Steve Coogan. Word dus alles met terugwerkende kracht bekijken.

avatar van Nephilim
Vanavond gezien. Heb ik een deuk gelegen

Leuk.

Al verbaast het mij niet dat dit afkomstig is van een reeks. Het voelt af en toe ook echt wel als een lange TV aflevering. Meteen waar zowat het grootste probleem van deze film ligt. Na 60 minuten komt er een "en wat nu" momentje, waar de film zelf blijkbaar ook geen geweldig goed antwoord op heeft.

Maakt dat het laatste uur net wat minder scherp is, maar verder wél echt genieten van Coogan, Meaney en Pertwee (die kom ik de laatste tijd ook vaak tegen). Partridge is een geweldig typetje, de humor is verder lekker droog en Brits. Zitten een paar geweldige oneliners in ook, toch eerder een zeldzaamheid.

Als film zelf is het misschien wat minder geslaagd, gelukkig staat de comedy als een huis en da's uiteindelijk wat belangrijk is bij een film als deze. Of Lowney er verder veel mee te maken heeft gehad weet ik niet, voelt uiteindelijk vooral als de Coogan one-man show.

avatar van Koen87
Laatste half uur bedoel je? De film is namelijk krap aan 1 1/2de uur lang.

Yups. Geweldig stukje wiskunde van mezelf Al heeft het deels ook wel te maken met het feit dat het middenstuk sowieso ook al wat minder scherp is. Normaal verwacht je dat het einde het terug wat oppikt, maar dat was hier net niet het geval.

avatar van Rvdz
Is deze te volgen zonder ook maar iets van de serie gezien te hebben? Want ik vind de trailer er wel geinig uit zien, maar nog nooit iets van Partridge gezien.

De serie is met name wel handig om het personage van Alan te leren kennen anders ben je daar toch wel een deel van de film aan het wennen.
Verder is de serie ook wel wat leuker omdat het niet zo langgerekt is en er meer zotte Alan geintjes in zitten.
Deze film was dan toch wel wat flauwer met een typisch filmplotje.

Paar keer wel gelachen. Alans zotte gedachtenkronkels en uitspraken blijven epic.

'you were listening to those softrock cocaine enthousiasts Fleetwood Mac . .

Gewoon een vehikel voor het karakter van Alan Partridge. Leuke comedy, niets meer en vooral niets minder.

Veel gelachen, van begin tot eind. Vaak komt er bij dit soort films de klad er in na een uurtje, dat vond ik hier beduidend minder het geval.

Lekker grappig filmpje, maar zeker niet meer dan dat.

avatar van lars-pixar
Geweldige Britse komedie die het vooral moet hebben van de gezicht uitdrukkingen van Steve Coogan.
Er zitten verder veel geslaagde grappen die vooral erg flauw zijn en misschien ook onnozel over komen!
Het verhaal is trouwens ook nog vrij leuk bedacht, maar misschien is er af en toe ook wel te veel over nagedacht om tussen momenten op te vullen.
Coogan zijn Britse accent is trouwens ook geweldig om aan te horen, dat maakt het ook wel een beetje komisch (maar daar kan hij niks aan doen)
De serie heb ik niet gezien en in de fim had ik ook geen moeite met het volgen van personage's.
Geslaagde Britse komedie!

avatar van freek_93
Ik heb de serie ook niet gezien. Had verder ook geen enkele moeite met het volgen van de personage's.
Prima comedy met erg droge humor en een leuk verhaal. De humor en dan vooral de onnozel overkomende humor doet me erg denken aan Hot Fuzz. Zal wel de Britse humor zijn

avatar van lars-pixar
freek_93 schreef:
Zal wel de Britse humor zijn

Daar ben ik ook wel zeker van dat het Britse humor is, net zo Brits als de acteurs zelf

avatar van Naomi Watts
Dit soort series profiteren nooit als ze overgaan naar het witte doek en Alan Partridge is geen uitzondering. Het gaat slepen en het verplichte filmplot aakt het niet veel beter. Ook is het niveau van de humor zeer wisselend en bereikt op een moment wel een enorm dieptepunt. Al blijft Coogan als Partrdge erg leuk omdat het zo'n flamboyant personage is maar leent zich niet voor film helaas.

avatar van jarno1975
Naomi Watts schreef:
Dit soort series profiteren nooit als ze overgaan naar het witte doek en Alan Partridge is uitzondering. Het gaat slepen en het verplichte filmplot aakt het niet veel beter. Ook is het niveau van de humor zeer wisselend en bereikt op een moment wel een enorm dieptepunt. Al blijft Coogan als Partrdge erg leuk omdat het zo'n flamboyant personage is maar leent zich niet voor film helaas.

je bedoeld geen uitzondering neem ik aan

avatar van Naomi Watts
Thanks

avatar van frolunda
Leuke film van een serie die ik al weer bijna vergeten was.I'm Alan Partridge was destijds (eind jaren negentig) een uitstekende en originele comedy en Alpha papa borduurt hier in een iets minder hoog niveau op voort.Coogan is weer hilarisch als Alan en ook de meeste andere personages keren hier weer terug.Een hele film maken van iets wat vroeger in een half uur ging pakt meestal niet zo goed uit maar ik vind het eindresultaat hier alleszins acceptabel.Soms flauw maar grotendeels toch erg grappig.

avatar van DaanDouqué
Ik vond deze film verrassend goed - onderhoudend en gevatte humor. Ik vind ook het typetje Alan Partridge erg leuk en creatief bedacht. Heb alleen nog maar een paar van z'n eerste afleveringen gezien, en veel geyoutubed, maar heb nog veel te bekijken! Dit is gelijk ook mijn eerste post hier op MM

avatar van stefan dias
Wat een heerlijke onzin in deze film. Bij momenten moet ik echt wenen. Tot aan de begingeneriek is het gewoon supergrappig, subtiel goed geschreven en als hij dan in de auto uit zijn dak gaat op 'Roachford' (hoe goed is die track gekozen, zeg) kan het al niet meer stuk.

Coogan is echt ongelofelijk als Alan Partridge. De voorganger van Ricky Gervais' David Brent. Briljant hoe je zo'n onsympathiek, middelmatig, ijdel mannetje en extreem (ongewild) grappige antiheld kan neerzetten. Second to none. Met genoeg grappige nevenfiguren die ook allemaal niet al te fraai zijn (de gijzelnemer en zijn sidekick uitgezonderd).

Coogan is wat mij betreft toch wel The Godfather van een hele lading (ondertussen niet meer zo) recente Britse humoristen.

avatar van Corcicus
Heel af en toe eens moeten glimlachen, maar komisch kan ik deze film toch echt niet noemen. Beetje problematisch bij een 'komedie'.