Something New (2006)

3,05

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sanaa Hamri
met Sanaa Lathan, Simon Baker en Alfre Woodard

Kenya is een echte carrierevrouw die haar hele leven al voor zich ziet. Ze heeft een checklist om ook zo haar perfecte man te vinden, maar als ze op een dag kennis maakt met Brian komt ze er achter dat ze langzaam maar zeker op hem verliefd wordt. Brian lijkt echter totaal niet op de man van haar checklist...

36 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Jessen0wnt
Wat een film. Normaal kan ik wel een chick-flick waarderen, en soms is de humor ook nog wel te doen (ik ben een jongen ) maar deze film kwam niet bij me binnen. Ik vond de film vrij oppervlakkig en onpersoonlijk, ook de karakters, zelfs Kenya, vond ik saai en erg geschreven en weinig gespeeld. De boodschap zat er dik op, en ik heb daar niks op tegen, alleen vond ik dat ook niet erg hoogwaardig. Ik bedoel, het is goed om discriminatie en racisme op een lichte manier aan kaart te brengen, alleen het hele probleem werd niet goed in kaart gebracht. Het was allemaal net iets te letterlijk. Misschien neem ik deze film te serieus, waarvoor hij wellicht niet bedoelt is: maar ik vond het sfeertje aardig serieus overkomen: wat het juist zo moeilijk maakt te waarderen. Toch zeker geen slechte film, af en toe een glimlach op mijn gezicht en Sanaa had soms wel een paar leuke momentjes. Niet helemaal mijn ding: 2 sterren

avatar van FullMoon
Deze film heb ik nu voor de derde keer gezien. Een geweldig verhaal met veel subtiele humor. De film krik ik op naar 3.5 *

avatar van Tranquiloz
Teleurstellend.

avatar van nachtvlinder
weertenaar verwoord ook redelijk mij ......................... het ging ........

avatar van predator
Jammer, jammer, had veel meer ingezeten, maar alleen Baker bakt er wat van. Voor de rest mager acteerwerk en een ongeloofwaardig verhaal.

Aardige film over een gereserveerde, succesvolle donkere vrouw moeite heeft met het vinden van de juiste man. Een romcom met een voorspelbaar verloop die zich meer richt op het 'rom' gedeelte. Een film die laat zien dat een interraciale relatie anno 2006 nog steeds niet vanzelfsprekend van een leien dakje gaat.