Something's Gotta Give (2003)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nancy Meyers
met Jack Nicholson, Diane Keaton en Keanu Reeves

Harry Langer heeft een succesvolle baan in de muziekwereld en heeft over het algemeen relaties met wat jongere vrouwen. Wanneer hij het huis van de moeder van zijn nieuwste vriendinnetje bezoekt in de Hampton's krijgt hij een hartaanval. Aangezien zijn vriendin de stad in is, is hij aangewezen op de moeder (Erica) en zijn dokter. Al snel blijkt dat zowel hij als de dokter iets voelen voor Erica.

avatar van Aapje81
Ondanks de aardige cast vond ik deze film toch ontzettend tegenvallen. Nickelson speelt op routine, Keaton is absoluut niet mijn actrice en de enige die echt overtuigen zijn nota bene Keanu Reeves en Amanda Peet. Daarnaast vond ik de dialogen niet bijzonder en de personages niet interessant genoeg. Nergens was er sprake van enige chemie en dan duurt een film als deze helaas erg lang.

Matig

avatar van Waackx
Duurt een beetje te lang, had makkelijk een half uur van de film afgekund.
Verder is de film wel grappig maar het wordt nooit hilarisch.
De reden dat deze film zo hoog scoort,is de geweldige chemie tussen Nicholson en Keaton.

avatar van Waackx
Aapje81 schreef:

Matig

Ik vond de chemistry tussen Keaton en Nicholson juist het sterkst in deze film.

avatar van Timba69
Middelmatige film, die af en toe wel grappige gedeeltes kent. Jack Nicholson blijft een goede acteur en ook Diane Keaton zette een overtuigende rol neer. Ook de chemie tussen de 2 was aanwezig.

Toch had ik het idee het allemaal al eerder te hebben gezien.

Een 3* daarom.

Ahhhh... Dus dat gebeurt er met Mr. Anderson als hij de blauwe pil kiest..

avatar van chameau 1
Begin vond ik wel aardig naderhand zwakte hij wat af.Vond hem voorspelbaar.Toch een 3.5 omdat er heel grappige opmerkingen inzaten .

ontzettend leuke lieve film met spitse amerikaanse humor. acteerwerk is dan misschien niet van de allerhoogste plank (want iedereen speelt bijna zichzelf) maar heel vermakelijke volwassen komedie. goed gedaan!

avatar van lebowski
Zwak verhaaltje en Diane Keaton is niet mijn kopje thee, maar Nicholson is hier echt formidabel op dreef. En mond-op-mond beademing is natuurlijk taboe als iemand nog leeft.... 3,5*

avatar van david bohm
Onderhoudende film door de aanwezigheid van Mr Nicholson, maar ik vind het scenario ook aardig evenals de rest van de cast. Een feelgood-movie.
Twee en ½ sterretje

avatar van Fran
Op zich kijkt de film wel lekker weg maar ik had er veel meer van verwacht. Ik ben ook geen fan van de hysterische manier van acteren van Keaton. De humor vond ik ook best wel flauw.

avatar van DragQueen
Onderhoudende film, die met Nicholson, Reeves en Keaton een prima cast heeft te bieden. Het verhaal stelt op zich niet zoveel voor, maar is wel degelijk uitgevoerd. 3 Sterren.

Een echte acteursfilm, die zijn verdienste vooral ontleent aan het acteertalent van de cast. En dat is in overvloed aanwezig. Je kunt zien dat de acteurs het reuze naar hun zin hebben. Daar waar Hollywood tegenwoordig nogal grossiert in platvloerse humor is dit een kolfje naar mijn hand.
Gewoon een gezellige, aanstekelijke. romantische komedie, waarbij het verhaaltje van ondergeschikt belang is, zoals dat wel meer voorkomt bij een goede komedie.

avatar van prometida
Leuke film voor een avondje lachen, meeleven en meegenieten.
Het was weer eens een echte feelgood movie. Mede door de acteurs die hun rollen goed vervullen heb ik echt genoten van de film. (Eigenlijk geniet ik van iedere film met Jack Nicholson, zo'n typisch figuur) Soms wel wat voorspelbaar, maar verre van storend.

avatar van tommykonijn
Something's Gotta Give is wederom een vermakelijke romcom van Meyers, waarvan The Holiday wat mij betreft nog altijd veruit de beste is. Haar films zijn altijd meer van hetzelfde, maar binnen het genre zeker niet onaardig. Something's Gotta Give is dan ook geen verkeerde film, maar wel eentje die op meerdere punten in elkaar zakt.

Jack Nicholson ken ik vooral van zijn rollen waarin hij (lichtelijk) gestoord is, dus zijn 'image' was wel even wennen. Hij bewijst echter toch maar weer een prima acteur te zijn, want hij weet zijn personage moeiteloos met overtuiging over te brengen. Diane Keaton is niet erg bekend voor mij, maar haar overdreven stijl van acteren stond mij niet heel erg aan. Opzich niet slecht, maar bij vlagen wel irritant. Verder nog een opvallende bijrol van Frances McDormand, die ik toevallig gisteren nog in Fargo zag. En Keanu Reeves... Ik vind het, in tegenstelling tot velen, een prima acteur, maar ik kreeg de indruk dat zijn rol door iedere andere acteur van vergelijkbare leeftijd gespeeld kon worden. Ook een beetje lullig hoe zijn personage even gauw de film uitgewerkt wordt.

Over het algemeen dus best een degelijke cast. Verder stelt dit allemaal niet zo gek veel voor. De film kent enkele leuke momenten die zo nu en dan voor een (glim)lach zorgden. Maar het grootste probleem is wel dat de film steeds minder interessant wordt. Vanaf het toneelstuk gaat de film helemaal kopje onder. Dan wordt alles vreselijk lang gerekt, en werd het ook allemaal erg ongeloofwaardig. Het einde is uiteraard een cliché die haast onvermijdbaar is bij dit soort films, maar ik vond het nogal kortaf gebracht. Daar waar de romance tussen Nicholson en Keaton in de eerste helft van de film zeker nog overtuigend was, vond ik dat op het einde, als ze uiteindelijk bij elkaar komen, niet meer.

Een aardige romcom, die weet te vermaken. Helaas zorgt het (veel) te lange speelduur ervoor dat het niet constant interessant blijft, en een stuk overtuiging wegvalt. Wat mij betreft was het beter tot zijn recht gekomen in max. 90 minuten. Vermakelijk, en dus voldoende, maar niet meer dan dat.

kevinverwijst
super grappige leuke komedie! vind dit Nancy's beste film kan deze ook keer op keer kijken blijft leuk. En van het acteren van Diane Keaton kan ik altijd wel genieten vind haar zo grappig spelen altijd! ****,5

avatar van floor87
Leuke film, fijne sfeer. In mijn eentje thuis op de bank gekeken. Werd nergens vervelend , geen irritante personages. Leuk als je geen zin hebt in een moeilijke film en met een lach op je gezicht naar bed wilt gaan

Goeie film over een oude rokkenjager die een hartaanval krijgt als hij in bed duikt met een jonge vrouw. Een prima romcom met een simpel verhaal waarbij je van te voren weet hoe die zal eindigen, maar dat is geen probleem. Diane Keaton en Jack Nicholson doen het leuk samen en zijn een genot om aan het werk te zien hier.

Nicholson en Keaton zijn sterke acteurs maar daarom zitten ze nog niet in een goede film, want al zijn er zekerlijk gevatte en grappige dialogen, deze komedie blijft toch steken in de middenmoot. Naïef-romantisch-amerikaans, maar dankzij onze beide cracks nog doenbaar.

avatar van Marvinleeaday
Vrij zwakke film met weinig humor. Zag pas bij het begin van de film dat Diana Keaton meespeelde, films met Keaton vind ik in het algemeen niks, mag haar gewoon niet.

Romcom die zich voor de verandering eens niet richt op tieners en twintigers, maar op een oud publiek en Jack Nicholson is helemaal op zijn gemak in dit amusante tussendoortje, want hij speelt zichzelf, namelijk een charmante oude bok

De 63-jarige Harry Sanborn (Jack Nicholson) is een onverbeterlijke rokkenjager met een voorkeur voor vrouwen die zijn dochter hadden kunnen zijn. Hij geniet met volle teugen val al die jonge blaadjes, tot hij en zijn nieuwste vlam Marin (Amanda Peet) in een weekendhuisje bijna worden betrapt door Marins moeder moeder Erica Barry (Diane Keaton). En wat blijkt, Harry valt ineens op deze oudere vrouw. Erica is eigenlijk alles wat hij niet wil, namelijk moeder, vijftiger en niet meer geïnteresseerd in mannen.

Jack Nicholson en Diane Keaton zetten sterke acteerprestaties neer in deze vakkundig geregisseerde romcom van regisseuse Nancy Meyers (o.a. bekend van de vermakelijke Komedie / Romantiek film "What Women Want (2000)", die het meer moet hebben van het feilloze samenspel, dan van een sprankelend verhaal. Verder is het leuk om te zien dat Keanu Reeves en Frances McDormand ook een rolletje hebben in het verhaal.

Al met al een leuke en vermakelijke Komedie / Romantiek film om eens gezien te hebben en vooral vanwege het leuke en goede spel van Jack Nicholson en Diane Keaton.

Bleeeeh, zo gauw een film romantisch als kenmerk ga ik niet meer kijken, wat saai zeg.