As Good as It Gets (1997)

Komedie / Drama

geregisseerd door James L. Brooks
met Jack Nicholson, Helen Hunt en Greg Kinnear

Melvin Udall woont in hartje Manhattan. Zijn dagelijks leven is een opeenhoping van gewoontes en dwangneuroses en als dit verstoord wordt raakt hij in paniek. Als hij op een dag door een andere serveerster wordt bediend en hij de zorg krijgt over het hondje van de buren waar hij een hekel aan heeft, stort zijn geordende leven ineen. Alleen als hij zijn menselijke kant kan laten zien aan iedereen kan hij weer orde op zaken stellen.

avatar van Ste*
Best een vreemde film, alle gebeurtenissen en dialogen zijn zo rommelig, onnatuurlijk, ongemakkelijk, bijna alsof de boel soms per ongeluk door elkaar gegooid is.

Ook de rol van Simon in het geheel doet allemaal wat bedacht en artificieel aan. Vond alleen de kleine hints naar romance wel leuk om te zien, en Helen Hunt zet erg knap een goed personage neer. Hoewel ik zie wat de bedoeling is van Jack Nicholson's personage vond ik dat voor mij niet helemaal uit de verf komen. Net wat teveel all over the place en ongrijpbaar.

Een lange en nauwelijks amusante zit, ik snap niet zoveel van het hoge gemiddelde.

Wat een fantastische film is dit toch.
Jack Nicholson is weer briljant zoals gewoonlijk verbaas mij telkens weer over zijn acteertalent.Mooi verhaal over 3 mensen die met hun problemen worstelen.

Leuk grappig en ontroerend het heeft wel een beetje mijn hart veroverd.

4 sterren

avatar van Ebenezer Scrooge
"Carol, the waitress, Simon, the fag."

Begon hoopgevend, maar wat zakt deze film na een uur in zeg. Daarnaast vind ik Helen Hunt, maar vooral Cuba Gooding JR, erg matig spelen.

Tarkus schreef:
Mooie en leuke film, met Jack Nicholson op zijn best en een voortreffelijke Helen Hunt.
Een aardige mix van comedy en drama met een goede cast.
Ook bijzonder goed geslaagd zijn de scènes met het hondje, prachtig gewoon.
Een aanrader voor jong (al zullen voor de allerkleinsten de dialogen wat moeilijk zijn) en oud deze prent.

Ondanks dat ik niet van het genre hou, komedies, vind ik deze nog steeds een geslaagde film.
Leuk, met ook wat dramatiek, en vooral zeer goede vertolkingen.
Blij hem weer eens gezien te hebben.