Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

As Good as It Gets (1997)

Komedie / Drama

geregisseerd door James L. Brooks
met Jack Nicholson, Helen Hunt en Greg Kinnear

Melvin Udall woont in hartje Manhattan. Zijn dagelijks leven is een opeenhoping van gewoontes en dwangneuroses en als dit verstoord wordt raakt hij in paniek. Als hij op een dag door een andere serveerster wordt bediend en hij de zorg krijgt over het hondje van de buren waar hij een hekel aan heeft, stort zijn geordende leven ineen. Alleen als hij zijn menselijke kant kan laten zien aan iedereen kan hij weer orde op zaken stellen.

narva77 schreef:
Don't fuck with 'Contact', dat vindt Jordy niet leuk
en ik ook niet!

avatar van sn@ke
As good as it gets is een zeer leuke film met een fantastische Nicholson. Hij speelt Helen Hunt en de rest gewoon van de kaart. Het redelijk simpele verhaal bleef door Nicholson boeien. De humor in deze film is ook zeer goed. De film is wel wat te lang. Deze komedie bevat ook een tikkeltje drama . Deze uitzonderlijke komedie krijgt van mij tussen de drie en 3,5 sterren.

avatar van Stephan
De hond speelt Nicholson van het doek. Iets dat hij zelf ook constateerde op de DVD-track

avatar van NERD
Geweldige rol van Nicholson maar ook zeer zeker van Kinnear en Hunt. Film die supergrappig is zonder overduidelijke "grappen" maar gewoon door de meesterlijke performance van met name Nicholson. Bij deze rol stelt die in About Schmidt weinig voor.

4,5 sterren.

Haal er bij About Schmidt een half sterretje af (4 wordt 3,5) omdat ik nu zie dat Nicholson nog veel beter kan (heb nooit zo veel van hem gezien).

Hele leuke film en goed geacteerd door Nicholson... Voor hun, van mij; een 3...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Nichelson redt een verder ietwat doorsnee feel good verhaal en speelt de sterren van de hemel.
3.0* (Waarvan 1 vanwege Nicholson)

Standaard liefdes-film.**

avatar van Ramon K
???

Standaard liefdes-film.**

komt overeen met eehh, welke film?

avatar van U-96
In vrijwel elke film komt wel een verhouding voor, ook al als dat helemaal niet nodig is.
Denk maar aan Titanic, Pearl Harbor enzovoort.
Neem nou DasBoot, daar zit tenminste niet zo'n liefdeselement in, maar ja...met 50 stinkende mannen aan boord lijkt dat toch ook niet toepasselijk?

avatar van Ramon K
Hey verrek, als je het zo bekijkt heb je nog gelijk ook.......

U-96 schreef:

Denk maar aan Titanic, Pearl Harbor enzovoort.

helemaal niet nodig? het belangrijkste van de film is juist die verhoudingen. en dat dat bijna in elke film meespeelt, betekend niet dat het deze film standaard maakt.
ik snap de voorbeelden van titanic en pearl harbor, maar toch ook weer niet. wat heeft dat in vredesnaam met deze film te maken?

en ik hoop niet dat jij ook zo'n gebruiker wordt/bent, die elke mogelijkheid aangrijpt, om over je favoriete film (das boot) te beginnen.

FisherKing
U-96 schreef:
In vrijwel elke film komt wel een verhouding voor.

In vrijwel elk leven ook. !

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Los van de kwaliteit is titanic meer een liefdesverhaal met ramp dan een rampenfilm met liefdesverhaal. Die film had met imho wel nodig.

avatar van Yak
Yak
FisherKing schreef:

In vrijwel elk leven ook. !

Maar die ontstaan niet op de stoere momenten, zoals op ten onder gaande schepen en allesvernietigende tornado's.

FisherKing
Yak schreef:

Nee daar heb je gelijk in. Maar past wel bij As Good As It Gets.

mister blonde schreef:

Nou, ik vind het gewoon heel leuk om over mijn favoriete film te discusseren. Daar is toch eigenlijk helemaal niets mis mee?
10 minuten geleden zie ik iemand op een forum Das Boot afzeiken. Natuurlijk dat ik daarop reageer dan.

U-96 schreef:

wel als het de relatie compleet scheef is, zoals in dit geval.

je gaat aan mijn punt voorbij. dat je in een forum van das boot, of bij de film zelf of zelfs bij een andere film met een duikboot, over das boot begint; prima!

maar waarom bij as good as it gets??

avatar van LZA
LZA
Doe dat inderdaad lekker bij de film Das Boot.

hier is de link

avatar van U-96
Ik begon alleen maar over DasBoot omdat het me te binnen schoot toen ik het had over die verhoudingen in films. Jullie hoeven niet zo negatief te reageren hoor, ik doe het echt niet om jullie te irriteren. Trouwens, zo'n slechte film vond ik dit nou toch ook niet hoor.

avatar van SSeagal
Prachtig verhaal dat zeer goed is uitgewerkt. Mooi is het personage Melvin dat zeer realistisch wordt neergezet door Nicholson, hoe hij met vallen en opstaan zichzelf veranderd, hoe de drie los van elkaar en met elkaar ontwikkelen in het verhaal, ik vond het allemaal klasse neergezet en geloofwaardig. Tezamen met de nodige humor en drama op precies het juiste moment kan ik niks anders doen dan **** geven aan dit pareltje.

avatar van MarkFish
Ja, uitstekende, aangrijpende film. En Melvin is natuurlijk een erg grappig personage, als je tenminste niet de hele tijd medelijden met hem heeft (die mensen zijn er ook). Ice Cube is ook erg goed als homoseksueel vriendje van 'Simon the fag'. 4 sterren

Cuba Gooding Jr. is het vriendje van de fag volgens mij.

avatar van MarkFish
PartyMarty schreef:

Cuba Gooding Jr. is het vriendje van de fag volgens mij.

Tuurlijk! Foutje

Jack Nicholson op zijn best. Een film die hoevaker ik hem zie hoe beter en leuker hij wordt.

een heerlijke feel good movie

Goede film. Jack Nicholson is erg goed. Ik vind normaal een romatisch getinte film niet zo'n succes, maar in de vorm deze vorm gegoten, dan vind ik het wel leuk. De komische passages afgewisseld met een beetje drama. Goed gedaan.

Jack Nicholson rules!

Leuke romantische komedie waarin Nicholson wederom overtuigd. Goede typecasting.

Hele leuke film. Nicholson in één van zijn beste rollen en ik kan zelfs over Helen Hunt positief blijven. Een film waar je mee kan lachen, ontroerd en ook droevig om kan worden.

Leuke film dit, ik ga hem binnenkort weer een keer kijken, ik zit dan altijd continu met een big smile op de bank.

Maar ik heb een vraag: Ik heb de titel nooit zo gesnapt, As good as it gets, kan iemand mij de titel uitleggen? Ik vind de titel niet bij de film passen

De titel komt bij mij een beetje over als: Zo goed het kan worden, beter wordt het niet, berust er maar in, alleen dat klopt niet met de film.