• 8.347.407 stemmen

Soul Food (1997)

Familie / Drama | 114 minuten

Genre: Familie / Drama

Geregisseerd door: George Tillman Jr.

Met onder meer: Vivica A. Fox en Nia Long

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Soul Food

"Every family needs some."

Op zondag is het traditie dat de hele familie bijeen is voor een diner bij oma, maar de rivaliteit tussen haar dochters en het geruzie met hun echtgenoten zorgt voor een breuk in deze familietraditie. De kleinzoon is van mening dat het diner om meer gaat dan eten alleen, dat de traditie voeding is voor de geest en enkel het houden van de traditie de familie weer bijeen kan brengen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Lady_Saw

Lady_Saw

help me ik wil deze film graag zien wie kan me helpen

avatar van Ramon K

Ramon K

Ga naar de opticien, koop een goed bril, zet hem op en kijken maar! .....nee ff serieus; de meeste videotheken zullen 'm wel verhuren hoor! In mijn gehucht hebben ze 'm zelfs.

avatar van Armin

Armin

Eh, Lady_Saw. 5 sterren voor een film die je nog niet hebt gezien ??

avatar van Jordy

Jordy

verwijderd

Misschien dat ze 'm gewoon nog een keer wilde zien . Trouwens best een leuke film dit. Beetje lang, maar een vermakelijk verhaaltje met aardige rollen van o.a. Mekhi Phifer en Vanessa Williams.

avatar van TVGids

TVGids

Lady_Saw schreef:

help me ik wil deze film graag zien wie kan me helpen

Vanavond op tv.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Grappig dat de film geproduceerd is door R&B-artiest Babyface. Hij komt ook nog kort in de film, als bandlid van de band van een van de personages. K-Ci en JoJo, ook R&Bers, komen er ook in voor.

Warme film, wel met veel cliches. 3,5 *

avatar van ChielB

ChielB

Niet veel mensen kennen deze film, best zonde eigenlijk.

Een leuke vermakelijke film, mooi uitgewerkt verhaal en

ook best vlotjes. Werd voor mij in elk geval nooit saai.

Hopelijk verschijnt deze film binnenkort eens op tv,

dan zullen er vast meer positieve reacties volgen.

avatar van aryan

aryan

Ik keek gisteren een episode van The Boondocks en daarin kwam deze film ook in voor

Robert 'Granddad' Freeman: Do you know how long I wanted to own my own restaurant?
Huey Freeman: Three weeks. At Sunday dinner, that was the first time you mentioned it. And you only started doin' the stupid Sunday dinner thing because you saw Soul Food on cable.
[Bell sounds]
Huey Freeman: We're gonna pause this for the benefit of all ya'll that never saw Soul Food. Soul Food is a movie about a big, humongous, black grandmother, aptly named Big Mama. Big Mama demonstrates her love by feeding herself and her offspring enormous amounts of pig lard. Then - get this - Big Mama's arteries are so clogged, they gotta amputate her arm.
Robert 'Granddad' Freeman: It was her leg!
Huey Freeman: Right, OK, whatever, leg. Then, she dies from a heart attack or another stroke or somethin'. And what does the family do after she dies? They get together for a Sunday dinner and eat the same food that just killed Big Mama. The *same* food. They didn't learn a lesson, nobody went on a diet, and that's the end of the movie.
Robert 'Granddad' Freeman: Sunday dinners was my idea! They got that from me.

Klopt dit een beetje met de film?

Volgens mij niet.

avatar van Joshuakempes

Joshuakempes

Heb ik ook al gezien zelfs op televisie in 2003 was het op sbs6 gekomen soul food 1997 Vanessa L. Williams,Nia Long,Vivica A. Fox,Brandon Hammond,Michael Beach,en Mekhi Phifer

BBarbie

Familiedrama met een (te) hoog soapgehalte. De wonderbaarlijk snelle genezing van alle verwondingen in de onderlinge relaties draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van het verhaal. Achteraf bezien laat dat een allicht onbedoelde komische indruk achter. Van de films van George Tillman die ik gezien heb, is dit de minste.
Film roept vaag herinneringen op aan Ang Lee's topper Eat Drink Man Woman (1994), zij het dat die film vele malen beter is.