Jason's Lyric (1994)

geregisseerd door Doug McHenry
met Allen Payne, Jada Pinkett Smith en Bokeem Woodbine

Na de gewelddadige dood van zijn vader is Jason de enige man in huis. Zijn moeder vertrouwt op hem, zijn broer zit daarentegen meestal in de gevangenis. Maar dan wordt Jason verliefd op de knappe Lyric en samen willen ze een beter leven opbouwen. Zijn broer Joshua denkt daar echter anders over.

avatar van geronimo
Vond 'm zo intens dat ie nog dagen in m'n hoofd bleef rondspoken.

avatar van Rascal
Mooie kleine film.

avatar van nightbreed
Niet onaardig maar het hangt wel van clichés aan elkaar. Het einde (erg standaard) zag ik ook 119 minuten van tevoren aankomen.

Familiaal drama met meerdere hevige geweldscènes.
Eerder matig omwille van de hoekige overgangen in het verhaal en ook wel het niet altijd overtuigend acteren.
Van begin tot het einde de te verwachten cliché's van het genre zodat één en ander wel voorspelbaar was.
Duistere rol voor Forest Whitaker.

avatar van Davidoff
Wat ik me kan herinneren was dit zo'n mooie film... Ik zou hem dan ook echt heel graag nog eens willen zien. Helaas nergens aan te komen. Wellicht heeft iemand hier hem in zijn of haar bezit, dan houdt ik me ten zeerste aangeboden.