South Central (1992)

geregisseerd door Stephen Milburn Anderson
met Glenn Plummer, Byron Minns en Christian Coleman

Een man krijgt een gevangenisstraf van 10 jaar opgelegd. Als hij vrijkomt wil hij zijn criminele leven inruilen voor een normaal leven. Maar zijn zoon gaat al dezelfde kant op als zijn vader.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
er kwam naar aanleiding van Boyz n the Hood en Menace II Society veel rotzooi uit, maar deze was wel aardig als ik het me goed herinner

Inderdaad een goede film, aangrijpend verhaal en vette muziek. Menace II society en clockers vind ik toch nog altijd de beste ghetto films. Later is inderdaad veel rotzooi uitgekomen waar vaak bekende rappers in spelen, met name van die sukkeltjes van No-Limit Records. 4 sterren voor deze film

avatar van SuperSideSwipe
Absoluut een van de beste ghetto films ooit gemaakt. Ik vind hem op zijn minst op het zelfde niveau als Menace II Sociaty en Boyz n the hood.

Ik zie dat maar 12 mensen hebben gestemd. Dus ik zou zeggen iedereen die deze post ziet, ga deze film meteen huren, kopen of op welke andere manier dan ook kijken want het is meer dan de moeite waard!

Nomak
Menace II Society was veel beter. De hoofdrolspeler deed trouwens mee in Menace II Society.
Deze film begon heel goed, maar toen ging hij zijn leven beteren en dat soort onzin was nu net wat ze niet moesten doen in zo een film.
toch 3,5 sterren

avatar van Action
Echt een geweldige emotionele urban film.

Beste gangsterfilm die ik gezien heb........ 5*

avatar van movieking
Heb de film lang geleden gezien en ik weet nog dat ik hem toen super vond. Ik ben hem al lang aan het zoeken op dvd maar kan hem nergens vinden. Misschien iemand die mij kan helpen???

nachtbraker
movieking schreef:

Ik zoek hem ook op dvd maar denk niet dat die uitgebracht is op dvd.

avatar van vistrida
Ik heb deze film ooit eens gezien en staat me bij als een hele goede kijk in de afro american gangster scene.

Iemand een idee waar ik deze film vandaan kan halen... (legaal)??

avatar van vistrida
Heb em inmiddels gevonden en herkeken, superfilm.... bedankt voor alle antwoorden whaha

avatar van royals
Deze film is voor mij één van de betere gangfilms omdat die een mooie boodschap laat zien over dat je je leven ook kunt verbeteren. Het laat zien dat je vaak lessen leert van gevangen zitten.