New Jersey Drive (1995)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Nick Gomez
met Sharron Corley, Gabriel Casseus en Saul Stein

Jason en Midget zijn twee jonge, zwarte tieners die leven in Newark, New Jersey, officieus de stad waar de meeste auto's worden gestolen. Hun favoriete bezigheid is net als iedereen in hun buurt: autostelen en joyriden. De problemen beginnen wanneer ze een politiewagen stelen, waarop de politie een gewelddadige jacht opent op iedereen die er verdacht uit ziet.

avatar van LZA
LZA
Al zappend op zaterdagnacht een keer deze film maar gaan kijken op BBC, en ik was aangenaam verrast. Stoere film over jongeren in Newark die zich bezig houden met het stelen van auto's en zodoende in aanraking komen met de politie, met alle gevolgen van dien. Sterke dialogen af en toe, goed verhaal...alleen jammer van die poster..

Kijken mensen!!!

avatar van LZA
LZA
Ja, deze poster is een stuk beter

Had ik even aangepast

op een na de beste in zijn genre. na menace II society is dit de ghetto film bij uitstek. als iemand m nog heeft wil ik m graag kopen of een kopietje maken.

Deze film kan je totaal niet vergelijken met Menace II Society of Boyz 'n the Hood. Zoals in de film al word gezegd :Sommige agenten vinden in de USA hun baan namelijk iets te leuk.

avatar van FixX
heb hem vroeger rond dezelfde tijd gekeken als menace to society en andere films in dit genre en vond hem zeker goed nu ga ik kijkken of deze ergens op dvd te vinden is want mijn collectie moet wel compleet worden

avatar van FixX
vandaag gezien en zeer zeker de moeite waard
moest wel een beetje aan clockers denken
ook die jongen werd op het eind door iedereen aangekeken

avatar van TonyMontana
is deze op dvd verkrijgbaar??

avatar van FillumGek
Geloofwaardig, realistisch en boeiend drama. De sfeer zat er goed in en de acteerprestaties waren naar behoren. Niet zo goed als Menace II Society maar zeker aan te raden.

avatar van 606
Mooi weer gegeven misdaad / Drama verhaal en erg realistisch.
Acteerwerk is ook niks op aan te merken.
Actie zit er in en wordt gelukkig niet overdreven gedaan.

4 sterren

yorgos.dalman
Iedereen die hierboven enthousiaste kritieken heeft laten horen, zou Gomez' spetterende debuut 'Laws of gravity' ook zeker eens een kans moeten geven, al hoewel die, toegegeven, (ook) zeer moeilijk te vinden is.

avatar van rolfgizmo
wow, net gezien. een film die ik al die jaren niet ben tegen gekomen en dat terwijl ik beste ghetto movies in mn rek heb. ik hoef ze niet op te noemen. maar jezus wat was dit een topfilm, van begin tot eind genoten!!! dikke vette 4.5 ster. thug fo life:)

yorgos.dalman
hoe kun je aan deze film komen?

ik ben zeer nieuwsgierig sinds Nick Gomez' debuut 'Laws of gravity' (ook type ghettofilm) rotsvast in mijn top 5 staat...

avatar van suzanshady
Echt een super film!!
Wow:)

avatar van Majestics
Zeer leuke film om een keer te kijken, ik was aangenaam verrast. 1 van de betere ghetto-films!

Matige film over een groepje vrienden die auto's stelen bij de vleet. De film speelt zich af binnen de zwarte gemeenschap in New Jersey. Het mist wat richting en komt hierdoor in het begin wat rommelig over. Ook valt het in herhaling (constant de confrontatie met de politie). Er zijn betere films binnen dit genre en uit deze periode.