Paid in Full (2002)

Drama / Actie

geregisseerd door Charles Stone III
met Wood Harris, Mekhi Phifer en Kevin Carroll

Harlem, New York, 1986. Vanuit de wasserette, waar hij werkt, ziet Ace hebzuchtig hoe zijn vrienden Mitch en Calvin in mooie kleren hun dure auto's rijden. Op een dag ontmoet hij, bij het afleveren van schone kleren, Lulu wiens appartement en vele juwelen een luxueus leven aangeven. Ace wordt al gauw aangetrokken tot de wereld van het drug dealen, waar het snelle geld verdienen hem een machtige positie geeft in de onderwereld. Wanneer zijn vrienden en familie het slachtoffer dreigen te worden van zijn nieuwe levensstijl, realiseert Ace zich dat hij een hoge prijs moet betalen voor zijn groeiende succes.

avatar van missl
B, nigga, motherfucker en mannen die stoer doen, dat is een korte samenvatting van deze film. Ik had ook zonder gekund.

Aardige film waarin een jongeman die werkt in de wasserette een drugsdealer ontmoet. Een prima rise-and-fall misdaaddrama gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat zich afspeelt in Harlem midden jaren '80. Zeker niet slecht, maar allemaal al eens eerder gezien. Wel onderhoudend genoeg en goed acteerwerk.

avatar van Gang_Star
Hoewel op de dvd hoes staat dat dit een actiefilm is, is dit voor mij toch enigszins een instinker geweest. Ik ging hier dus met de verwachting in dat hier een hoop actiescènes in zouden zitten, maar dat viel toch behoorlijk tegen. Ik zie deze film eigenlijk meer als een misdaad/drama.

Begin was een beetje verwarrend, maar na een lange tijd wordt gelukkig wel uitgelegd waarom Ace gewond is geraakt . Ondanks de weinige actiescènes is de film onderhoudend genoeg om zonder verveling te kijken.

Heb ik al gezien op televisie in 2007 bij bbc2 paid in full 2002 Camron,Mekhi Phifer,Wood Harris,Damon Dash,Regina Hall,Esai Morales,en Kevin Carroll

Waargebeurde harde actie film over Ace, Mitch en Rico die het slechtste kant van een mens laat zien voor de droom van de grote geld en mooie auto's.
Ik ben een grote fan van Wood Harris en heb genoten van zijn rol als Avon Barksdale in the Wire, voor mij toch wel een van de beste series ooit gemaakt en dan ook nog samen met Mekhi Phifer in een film dat is gewoon om van te smullen, zelfs Camron zet hier een uitstekende rol als de gewetenloze drugscrimineel Rico.
Voor mij toch wel een van de beste gangster film die ik zo vaak gezien heb maar nooit verveelt.
Paar jaar geleden een documentaire gezien van Alpo Martinez in dit film gespeeld door Camron als Rico, was toch best verrast dat de meeste dingen in de film waargebeurd zijn, vooral het laatste gedeelte in de film denk je dat het verzonnen is maar dat het waargebeurd vind ik best schokkend.

Enige nadeel van dit film is dat het zo kort duurt.

avatar van IH88
“Even Ray Charles can see he's got money.”

Het bekende rise and fall verhaal. Wat Paid in Full vooral de moeite waard maakt is de rol van Ace, ijzersterk gespeeld door Wood Harris. Want voor de rest is Paid in Full wel heel voorspelbaar, en de acteurs doen vooral een wedstrijdje wie het stoerst kan kijken en wie zoveel mogelijk scheldwoorden in één zin kan gebruiken. Realistisch is het zeker, maar het wordt ook snel repeterend en vervelend. En zoals ik al zei, de film doet niets wat je al niet eerder hebt gezien. Maar het ingetogen spel van Harris zorgt ervoor dat Paid in Full een emotioneel anker heeft.