Stick It (2006)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Jessica Bendinger
met Jeff Bridges, Missy Peregrym en Vanessa Lengies

Haley Graham is tegenwoordig skater, en daar is ze goed in. Maar wanneer ze per ongeluk tijdens een stunt door een raam crasht, moet ze opdraaien voor de consequenties. De rechter geeft haar de keuze, of ze gaat naar een tiener-gevangenis of ze gaat terug naar de wereld die ze jaren geleden achter zich heeft gelaten. De turnwereld. Hier wordt ze gedwongen om mee te doen aan een elite-gymnastiek wedstrijd. Ze ontmoet een oude vriendin uit haar oude team, die niet zo blij met haar is, aangezien Haley haar vorige keer in de kou liet staan tijdens de finale.

avatar van T.Bos
Heel goede film over het dames turnen. Wie de sport en het bijbehorende wereldje kent, kan deze film zeker waarderen. Veel mooie beelden van deze spectaculaire sport, het verhaal is zo gegrepen uit het dagelijks turnleven, dat gedoe met het jureren is echt een heet hangijzer (misschien dat de film daarom niet al te veel gepromoot is ), lekker rebels type die samen met het team er uiteindelijk voor gaat, en helemaal speciaal voor turnliefhebbers zijn de cameo's van bekende hedendaagse Amerikaanse topturnsters zoals Nastia Liukin. Gewoon geweldig dat er een keer een film gewijd wordt aan deze mooie sport. Van mij mogen ze ook in Nederland een film maken over de sport, bv over het heren turnen (heel andere sport ) met oa Yuri van Gelder, Jeffrey Wammes en Epke Zonderland.

avatar van soom
Wat ik al zei bij John Tucker must die.. Eigenlijk is m'n stem ontzettend gekleurd door het feit dat ik, door slaap overmand, een stuk van de film miste. Wel het begin, een flink stuk middenstuk en het einde gezien. Stoere film, zeker, en die 2 vrienden van Haley vond ik erg leuk. Maar herziening is nodig.

avatar van selientje
hele leuke en grappige film
dit is een van de betere films die ik het gezien.

de kontahara of hoe het ook heet was echt grappig

5 sterren

avatar van seanpuffy
weer puik werk van jeff bridges

avatar van notorious_kim
deze film trok me boven alle verwachtingen compleet mee! Ik had schrik van het feit dat ik de actrice nog nooit had zien spelen, maar ze is goed.
Het is echt een aangename en interessante film, eentje die ik nog veel zal bekijken!

notorious_kim schreef:

Wie weet hoe ik aan de film Stick It kan komen
ik zie dat de bovenstaanders allemaal de film hebben gezien
maar ik kan hem nergens op internet vinden..

Bedankt!

Oh my god, wat een tijdverspilling en zoo nep

Schrok dat dit onder komedie valt. Er is maar één flauwe maar redelijk geslaagde grap en dat is dat die gast zegt "I have the feeling something bad is gonna happen... en vervolgens een scheet laat.
Dit vonden de makers blijkbaar ook, en voegde nogmaals deze scene/grap toe.
Nee, deze film was niet aan mij besteed. 2* voor de moeite en voor de lekkere hoofdrolspeelster.:)

ik heb alleen een trailer van deze film gezien en hij lijkt me echt harstikke leuk. ik houd echt van turnen en ik heb gezien aan de reacties dat het echt een film is voor meiden die van turnen houden. maar ik vroeg me af waar kan ik deze film ergens vandaan krijgen, want het liefst wil ik hem van internet downloaden.

xx

avatar van subwoofer henk
ncl-v schreef:

xx

5,0* geven en dan nog niet eens gezien hebben :S

ik geef 3.0* voor de lekkere wijven wat er in zaten

avatar van Leo Van Steen
Leuke film.........................................voor tieners. Cliché verhaaltje,goede acteurs en actrices en een goede Jeff.
Meer goeds kan ik er echt niet over vertellen.

avatar van De GeuS
Tja, 'hier moet ik me maar even doorheen worstelen' was mijn eerste gedachte, maar ik moet zeggen dat me best vermaakt heb, vooral het eerste uur. Uiteindelijk eindigt de film weer in één groot cliché, maar dat mag de pret niet drukken. leuke hoofdrolspeelster, leuke rol van Jef en leuke muziek maken deze film een 3*

avatar van DonOswaldo
Heerlijk vermaak ten top.

Zo'n sport feelgood komedietje (bring it on, cutting edge etc) doet het altijd wel goed voor mij, en dit is weer een geweldige in dat 'genre'.

Soundtracks wisselvallig van iets minder tot bovenal gelukkig veel fijne soundtracks.

Het turnen is leuk en mooi om te zien, mooie beelden en af en toe wat leuke choreografie (dat hip-hop dansje )

De hoofdrolspeelster doet het goed en is door haar schoonheid nog eens extra buitengewoon fijn om naar te kijken. Overigens nog een aantal mooie dames (+puntjes ).

Uitwerking, regie en camerawerk is ook dik in orde.

Kortom gezegd weer een heerlijke feel-good film die gedurende de film een bombast aan glimlachen (of lachen) bij mij veroorzaakt heeft.

avatar van braft
2,,5* voor de knappe Missy maar voor de rest niks speciaal aan deze film.

avatar van skullcandygirl94
leuke film...met de lekkere kellan lutz

avatar van ference-b
heb ik nu echt naar deze film zitten te kijken?
heb echt geen flauw idee wat ik over deze film moet zeggen...

wel ga ik met braft ^^ mee over die missy... leuke actrice

1* zoals elke film voor de moeite en dan 0,5* voor missy.

avatar van TimZor
Vandaag gekeken viel me erg mee (had er namelijk niets van verwacht) Bridges is nooit me favoriet geweest, ook hier weer niet.(maar dat is persoonlijk). Missy deed het erg leuk waardoor je vooral bleef kijken.

avatar van NTsuno
Erg leuke film om naar te kijken. Ik moet zeggen dat er goed acteerwerk is geleverd door de meeste en de humor die sommige dames neerzette was prima gedaan. Aanradertje...

avatar van Ditto
Ik heb zelf tot voor een jaar altijd geturnd, incl. wedstrijden en de mensen die deze film cliché en/of fake vinden kan ik ervan verzekeren dat Stick It akelig dicht samenloopt met de realiteit. Gymnastics is a hell of a world. Het grootste respect voor de gymnasten die meedraaien in het bikkelharde circuit. Daarom ook ben ik blij dat zij langs deze weg een punt kunnen maken bij een publiek dat groter is dan ze op eender welke andere manier zouden kunnen bereiken. De acteurs, actrices, schrijvers en regisseur hebben hier bovendien uitstekend werk neergezet.

Stick It is een blijver.

avatar van Timothyvdmeer
viel me heel erg mee. Dacht dat dit een zeer voorspelbaar verhaaltje zou worden maar ik had het mis. De 1e helft van de film vond ik zelf beter en leuker maar heeft me niet verveelt.

Prima film over turnen (prachtige trainingen en uitvoeringen om te zien) en over een meisje dat na haar opstandige en jongensachtige houding haar weg vindt in de sport. Leuk einde!
Ook prima geacteerd, met name het samenspel van Jeff Bridges en Missy Peregrym.

avatar van otherfool
Weinig aan de hand tienerfilm over opgroeien, rebellie en de turnwereld. Peregrym heeft genoeg presence om de film te dragen en een aantal turnscenes zien er door cameravoering en editing prachtig uit. Als ook de muziek van Mike Simpson zijn werk doet zoals in deze prachtige scene is Stick It het aangluren meer dan waard.

Helaas heeft de film ook een aantal vervelende zijpaden die betreden worden, zoals het uitspelen van de skaterboys (zwakke karakters/dialogen) en het standaard bitch-karakter dat in de turnschool rondloopt. Maar het wordt pas echt erg bij het werkelijk onzalige slot; de laatste 20 minuten zijn zo schaamteloos slecht dat het de turnsport en deze film feitelijk compleet belachelijk maakt.

2,5*.

avatar van kuiponok
Een erg leuke komedie met een zeer goede rol van de hier (volgens mij nog) beginnende Missy Peregrym, die het in mijn optiek nog ver gaat schoppen. (Rookie Blue ook goed)

avatar van Shinobi
"Don't worry, my heads up my butt too."

Eigenlijk gebeurt er qua verhaal nog geen eens zoveel bijzonders, maar door de luchtigheid kijkt het best aardig weg. Daarnaast wordt er een interessant kijkje gegeven hoe het eraan toegaat in de turnwereld, met een aantal goed in beeld gebrachte turnscènes. Zo wist ik bijvoorbeeld niet dat er een spray is genaamd 'Tuff Skin' wat ervoor zorgt dat kleding niet naar binnen rijdt. Alleen wordt het tegen het eind aan wel lichtelijk overdreven met de acties van de verscheidene turnsters.

De grootste troef van Stick It is Missy Peregrym die de film uitstekend draagt en haar charme eraan meegeeft. Alleen is het jammer te noemen dat haar twee vrienden in de film nogal irritant overkomen en totaal niet grappig zijn.

Al met al best een vermakelijke comedy om eens gezien te hebben. Tevens zijn de vele leuke turnsters het aanzien zeker waard.

3,0 Sterren.

avatar van m1701
Vond het wel een aardige film.
Maar ook niet heel bijzonder.
Ik kende Missy alleen van Rookie Blue dus leuk om haar eens in een film te zien

Knullig geacteerde en flauwe film, wel mooie kleuren.

Redelijke film waarin een rebelse tiener na twee jaar afwezigheid weer gaat turnen op hoog niveau. Een vrij standaard sportfilm met de gebruikelijke clichés. Het kijkt allemaal wel gemakkelijk weg en de film heeft een vlot tempo en dito soundtrack. Een fijne cast en de turn-scenes zijn mooi in beeld gebracht.

avatar van IH88
Stick It

Een niets aan de hand film met een aardig verhaal en leuke acteurs. Sport/feel good films kan ik altijd wel waarderen en alhoewel Stick It alle clichés netjes afstreept, deerde dat geenszins. Bepaalde elementen komen nou eenmaal vaak terug in dit soort films omdat het werkt. Het meisje die een dramatische gebeurtenis achter de rug heeft en de sport die ze liefheeft de rug toekeert wordt vaak toegepast, maar het wordt hier met veel vaart en een dosis humor gebracht zodat het geen moment verveeld. Ook haar terugweg naar de top is geen verrassing.

Turnen is niet mijn lievelingssport maar hoe hard de sport is en hoeveel je er voor over moet hebben om de top te bereiken maakt de film goed duidelijk. Ik dacht even dat ik naar een jonge Hilary Swank zat te kijken maar dit is dus Missy Peregrym. Leuke actrice waar we hopelijk meer van gaan horen. Jeff Bridges is een fijne acteur die altijd wel wat toevoegt aan een film. Stick It zal je niet lang bijblijven maar als tussendoortje zeker aan te raden.

avatar van Miszmi
De film komt wat traag op gang. Pas wanneer zij daadwerkelijk mee gaat doen en haar dwarse gedrag links laat liggen, zit er wat vaart in. Film is redelijk voorspelbaar, maar toch zijn er ook enkele kleine verrassingen te vinden. Acteerprestaties zijn prima, al ben ik niet zo'n fan van Vanessa Lengies. Ik begrijp wel dat het onder komedie valt, kan zo snel niets beters verzinnen, maar echt gelachen heb ik niet. Als je krom wilt liggen van het lachen, kan je deze film beter links laten liggen. Het is toch op veel vlakken wat serieuzer.

avatar van Aapje81
Een soort Bring It On (2000) maar dan met turnen.

Voor mij werd de film gered door de aanwezigheid van Jeff Bridges en een aantal aardige dialogen hielpen ook wel mee. Verder was het gespring van de hoofdrolspeelster wel leuk om naar te kijken en vond ik de keuze voor sommige muziek wel opmerkelijk. Onder de streep is het echter allemaal wat minder dan Bring it on maar dat mag de pret niet drukken.

In zijn genre nog altijd boven gemiddeld.

avatar van AJK
AJK
Kijk,Ik snap best dat je deze film leuk gaat vinden
als je van turnen houd,maar om deze film een 5.0
te geven slaat nergens op.Maar goed wie ben ik.
Kijk toen ik 13 jaar was toen The karate kid
uitkwam,sprong ik ook boksend de bioscoop uit
en hij zit in mijn top 5.Maar die geef ik ook geen 5.0 omdat ik vind dat er qua regie en acteer prestaties en etc betere films zijn gemaakt.
Ik heb ook wel eens een film gezien die mij niet ligt of mij niet raakt maar dan kan ik wel zien
of het een juweel van een film is of niet.
Ik hoop dat ik overkom.Leuke film hoor stick it
Voor mij 2.5. 5.0 slaat nergens op

avatar van DonOswaldo
AJK schreef:
Kijk,Ik snap best dat je deze film leuk gaat vinden
als je van turnen houd,maar om deze film een 5.0
te geven slaat nergens op.Maar goed wie ben ik.
Kijk toen ik 13 jaar was toen The karate kid
uitkwam,sprong ik ook boksend de bioscoop uit
of het een juweel van een film is of niet.
Ik hoop dat ik overkom.Leuke film hoor stick it
Voor mij 2.5. 5.0 slaat nergens op

Tja, het is maar net hoe je stemmen wilt benaderen. Het is een persoonlijke stem en ik ben geen filmcriticus dus ik benader het vooral als gevoelskwestie. Als een film me ten volle vermaakt en ik me niet stoor aan eventuele minpunten (die ik dan dus eigenlijk ook niet als minpunt ervaar) kan die van mij gewoon de volle mep krijgen - los van wat critici te zeggen hebben over foutjes, plotholes, matige regie of ongeïnspireerde cameravoering. Aan de andere kant vind ik het belachelijk om een hoge stem uit te delen aan een film die me persoonlijk niks doet of zelfs irriteert, puur en alleen omdat het vakkundig in elkaar is gezet (al zal ik dat wel enigszins meewegen in mijn oordeel).

Daarbij komt nog dat ik persoonlijk films beoordeel binnen hun soort, zo'n feelgood-sportfilmpje ga ik niet vergelijken met een zwaarmoedig drama of een spannende horrorfilm maar alleen met soortgelijke films, en van wat me bijstaat was het een van de betere in zijn soort. Maar goed, ieder zijn manier..

avatar van AJK
AJK